
Tamara Monosoff, Kako z izdelkom prodreti na tržišče (slika: enterpreneur.com)
Ker vam sam izum in postopek patentiranja izuma ne zagotavljata prodora na trg, je potrebno raziskati, kakšne tržne strategije so uporabili drugi, pridobiti informacije s področja intelektualne lastnine (blagovne znamke, avtorske pravice, patenti ipd.) ter določiti potencialne trge, primerne za vaš izdelek.
Potrebni koraki za prodor izdelka na tržišče so sledeči:
1. Izberite in preberite dobre knjige s področja izumov, v katerih boste dobili informacije in napotke ne-le glede patentiranja (postopka zaščite izuma), ampak predvsem kako svoje izume dobro tržiti.
2. Izvedite tržno raziskavo. Najdite izdelke, ki so podobni vašemu izumu in ugotovite, katera podjetja jih proizvajajo ter na katerih trgih so prisotni.
3. Obiščite spletno stran Urada Republike Slovenije za intelektualno lastnino (http://www.uil-sipo.si/uil/), ki med drugim nudi informacije o patentiranju in že obstoječih patentih. Preverite, ali že obstaja kakšen patent, ki je podoben vaši ideji.
4. Naredite čim boljši prototip svojega izuma. Če vam ni omogočena izdelava izdelka, lahko naredite vsaj nazorno in podrobno skico.
5. Povežite se s podjetniki v vašem območju ali na medmrežju v namen pridobivanja in izmenjave informacij, virov in podpore.
6. Za vaš izum naredite poslovni načrt.
Zavedajte se, da na poti uspeha vašega izuma ni bližnjic. Potreben je vložek energije in časa, ki vas bo vodil k dobrim raziskavam, pridobitvi kvalitetnih informaciji in k izoblikovanju premišljenega poslovnega načrta.
Vir: Enterpreneur