
Propadli startupi: česa se lahko naučimo iz njihovih zgodb? (Vir slike: sxc.hu)
Statistike kažejo, da kar 90 odstotkov vseh startupov v prvih nekaj letih poslovanja propade. In prav zaradi dejstva, da se je večina danes uspešnih podjetnikov v preteklosti najverjetneje že opekla, o propadu startupov mnogi neradi govorijo.
Ker pa so prav neuspehi tisti, iz katerih se lahko naučimo marsičesa koristnega, so v podjetju CB Insights, ki se ukvarja s pridobivanjem in zbiranjem različnih poslovnih podatkov, izdelali zanimivo študijo na to tematiko. V raziskavo so vključili tiste startupe, ki so v Združenih državah Amerike propadli med leti 2010 in 2013.
Predstavljamo vam nekaj ključnih ugotovitev, katere so dognali njihovi strokovnjaki.
1. Večino podjetnikov je strah priznati neuspeh.
Ena izmed glavnih ugotovitev študije je, da se le redki podjetniki pravzaprav upajo priznati neuspeh, ki so ga doživeli s svojim startupom. Pri tem pa zamujajo odlično priložnost, da bi se iz svojih napak česa naučili!
Tudi nasploh se podjetniški svet fokusira predvsem na zmagovalce, na podjetja kot so Facebook, Twitter, Square, Instagram in druge. To pa povzroča, da večina podjetnikov nasvete sprejema zgolj od t.i. zmagovitih podjetij, kar je velika napaka, saj večina poslovnih idej, s katerimi so uspela omenjena podjetja, ni ponovljivih. Mnoga so uspela tudi z nekoliko sreče: ujeli so pravi trenutek, imeli so odlično kombinacijo talentov v podjetniški ekipi, prava poznanstva in podobno.
Pomembno je, da svojega neuspeha ne zanikate in poskušate čimprej ugotoviti, kaj je šlo narobe. Le tako se boste lahko naučili, česa ne smete početi in katerih napak ne smete ponavljati!
2. Težko je prepoznati startupe, ki so pravzaprav že propadli.
Neredko se zgodi, da je startup že tako rekoč v zadnjih vzdihljajih, a se mu nekako še uspe obdržati pred dokončnim propadom. Ker pa večina izmed podjetnikov, ki stojijo za takšnim startupom, svojega neslavnega konca ne želi priznati v javnosti, je zelo težko prepoznati, nasvete katerega izmed njih lahko pravzaprav upoštevamo.
Preden torej sprejmete nasvet od kogarkoli, se prepričajte, ali zares ve, o čem govori, ali pa gre zgolj za nekoga, ki pravzaprav sploh ne zna priznati napake.
3. Denar je v podjetništvu zelo pomemben.
Čim prej začnite s služenjem denarja.
Startupi so za zagon poslovanja že od nekdaj potrebovali kapital in prav nič drugače ni sedaj, s porastom števila spletnih podjetij in podjetništva v oblaku. Le-ti namreč dajejo občutek, da se je poslovanje pocenilo, kar pa ne drži.
Bistveno za uspeh je, da že na začetku pridobite dovolj velik znesek, ki vam bo pomagal zagnati proizvodnjo in preostale vidike poslovanja, nato pa morate čim prej poiskati način, da boste s startupom začeli služili dovolj denarja, da boste lahko preživeli in širili svojo dejavnost.
4. Najbolj priljubljena področja startupovcev so pogosto največkrat usodna.
Pred začetkom poslovanja izdelajte analizo trga!
Področja, kot so oglaševanje, prodaja, marketing, glasba in video so že nekaj časa zelo priljubljena pri startup podjetnikih, a hkrati gre za področja, na katerih je najti največ propadlih startupov.
Razlog za to najverjetneje tiči prav v tem, da je na tem področju poskušalo uspeti večje število podjetnikov, nekaterim je uspelo, mnogim ne. Večini ni uspelo predvsem zaradi tega, ker so bili njihovi poslovni modeli premalo izrazito usmerjeni v profitne dejavnosti. Preden začnete s poslovanjem, torej napravite temeljito analizo trga in se prepričajte, da imate v izbrani panogi sploh možnosti za uspeh!
Vir: Inc.com