Začetki podjetniške poti (Vir: Pixabay)

Začetki podjetniške poti (Vir: Pixabay)

Prvič na podjetniški poti – kako biti kos vsem izzivom?

Vstop v podjetniške vode je izkušnja, polna izzivov in stresa, vendar dobri rezultati, ki so posledica trdega dela, odtehtajo vse prestane napore. Seveda je nemogoče predvideti vse, kar podjetnika čaka na tej poti, vseeno pa podajamo 15 nasvetov, ki vam bodo zagotovo olajšali celoten proces.
Začetki podjetniške poti (Vir: Pixabay)

Začetki podjetniške poti (Vir: Pixabay)

1. Podjetniško pot začnite na področju, ki vas veseli in ga dobro poznate

Vsak začetek je težak. Veliko lažje boste prebrodili vse izzive, ki vam bodo prišli na pot, če se boste odločili za dejavnost, ki vas resnično veseli in motivira. Izognite se delovanju na področjih, ki jih ne poznate tako dobro, saj vam lahko dodatno učenje poleg vsega ostalega, kar boste morali opraviti na začetku poslovne poti, vzame preveč dragocenega časa.

2. Izberite poslovno idejo, ki ima velik tržni potencial

Preden se odločite za delovanje na nekem področju, naredite raziskavo, ali je povpraševanje po tem, kar nameravate ponujati, res dovolj veliko. Investitorji bodo praviloma pripravljeni investirati v vaše podjetje le, če bodo videli potencial, da lahko podjetje zraste v nekaj velikega.

3. Zberite čim več finančnih sredstev za začetek poslovanja

Postavljanje podjetja na stabilne temelje večinoma traja dosti dlje, kot sprva predvidevate, in je težje, kot je videti na začetku. Zato je dobro imeti čim več finančnega zaledja, ki vam bo v pomoč pri razvoju novega produkta oziroma storitve, načrtovanju marketinga in ostalih spremljajočih dejavnostih. Naj vas torej ne skrbi, če bo vaše začetno poslovanje temeljilo na sredstvih, ki so bila delno izposojena. Če hočete ustvariti nekaj izjemnega, je za to potrebnega veliko časa in truda.

4. Stalno nadzirajte svoje finančno stanje

Čeprav je pametno, da imate na voljo čim več sredstev, ko začnete s poslovanjem, je pomembno tudi to, da znate z denarjem dobro upravljati in da skrbno spremljate vse stroške in prihodke. Ključ je v zmernosti. Na začetku si ne zastavite preveč visokoletečih ciljev. Rast naj poteka počasi. Izognite se nepotrebnim izdatkom. Denar vlagajte le tja, kjer je to res smiselno.

Finančni načrt (Vir: Pixabay)

Finančni načrt (Vir: Pixabay)

5. Raziščite konkurenco

Še preden se podate v poslovanje v neki panogi, dobro raziščite, kaj na tem področju ponuja konkurenca. Delajte na tem, da bi naredili nekaj boljšega, da bodo stranke raje posegale po vaših produktih in storitvah, kot da bi se odločile za nakup pri konkurenci. Spremljajte vse poteze, ki jih naredi konkurenca. Priporočljivo je, da preko funkcije Google Alerts nastavite možnost obveščanja o novi konkurenci na trgu. Tako vas ne bo moglo nič presenetiti.

6. Vprašajte druge podjetnike za nasvet

Nasveti drugih podjetnikov in strokovnjakov na poslovnem področju (kot so pravniki in računovodje) so neprecenljivi. Prebirajte novice s področja panoge, v kateri delujete. Poiščite mentorje, ki vam lahko dajo nasvete glede zaposlovanja, razvoja produkta, marketinga in rasti podjetja. Povezujte se z drugimi, učite se, širite se.

7. Pripravite učinkovito kratko predstavitev produkta oziroma storitve

Čim prej pripravite zgodbo glede tega, s čim se vaše podjetje ukvarja in katere probleme rešujete z določenim produktom ali storitvijo. Za potencialne stranke in investitorje imejte pripravljen krajši govor (okoli 30 sekund), s katerim jih boste prepričali v sodelovanje z vami. Dotaknite se svojega poslanstva in ciljev ter jim razložite, zakaj je to, kar ponujate, nekaj posebnega. Če se z nasprotne strani po kratki predstavitvi (angl. pitch) pojavi interes, pripravite še Powerpoint predstavitev, ki obsega od 12 do 15 prosojnic in v kateri predstavite še več zanimivih podrobnosti iz svoje ponudbe.

8. Zaposlite prave ljudi

Zaposlitev napačnih ljudi v podjetju se lahko izkaže kot velika napaka. Zaposliti morate ljudi, ki imajo potrebno znanje in izkušnje z delom na nekem področju. Posameznik, ki ga nameravate zaposliti, se mora vklopiti v kulturo samega podjetja. Zaposleni naj bodo delovni in fleksibilni. Ljudje, ki so zaposleni v novonastalih podjetjih, morajo dostikrat poprijeti za najrazličnejša opravila, zato je dobrodošlo, da so čim bolj vsestranski. Dobro je, da uvedete neko poskusno dobo, znotraj katere preizkusite, ali zaposleni ustreza kriterijem, ki ste jih postavili, in šele nato sklenete pogodbo o zaposlitvi.

Zaposlovanje v podjetju (Vir: Pixabay)

Zaposlovanje v podjetju (Vir: Pixabay)

9. Neprestano se povezujte z drugimi

Mreženje ni nekaj, kar prinese rezultate zgolj v začetnih fazah podjetja. Stalno povezovanje z ljudmi vam lahko prinese veliko pozitivnega: novega investitorja, dobre sodelavce, neprecenljive mentorje itd. Udeležujte se raznih dogodkov, kjer se zbirajo podobno misleči in delujoči ljudje. Za internetno povezovanje je dobra možnost tudi LinkedIn, zato si ustvarite profil in stalno dodajajte nove povezave. Ko bo želel nekdo izvedeti kaj o vas in vašem podjetju, bo najprej vtipkal vaše ime v Google in vaš profil bo prvo, kar bo opazil. Poskrbite torej za to, da boste naredili dober prvi vtis.

10. Učinkovita podpora strankam

Veliko podjetij je postalo zelo uspešnih prav zato, ker so se osredotočili na zelo učinkovito podporo in pomoč strankam. Če bodo vaše stranke zelo zadovoljne s ponudbo, ki jim jo boste zagotovili, obstaja velika verjetnost, da bodo o tem povedale tudi svojim prijateljem, sorodnikom in znancem. Na tak način se bo dobra vest o vas hitro razširila in dobili boste številne nove stranke. Zahvalite se strankam za nakup, vzpostavite z njimi prijateljski odnos, obveščajte jih o novostih. Čim bolj se jim približajte na spoštljiv in nevsiljiv način.

11. V svojem podjetju zaposlite izkušenega pravnika

Da bi vaše podjetje uspešno poslovalo, je ključnega pomena, da zaposlite sposobnega pravnika, ki je že delal z novonastalimi podjetji. Lahko vam bo svetoval in pomagal na številnih področjih: kako sklepati pogodbe, glede pravnih zadev v zvezi s sodelovanjem z zaposlenimi in investitorji, kako zavarovati ideje in patente in še mnogo drugega. Ker so to zelo pomembna področja v podjetništvu, si vzemite čas, ko se odločate za to, katerega pravnika boste zaposlili. Za priporočila se obrnite na druge podjetnike. Izvedite razgovore z več potencialnimi kandidati in izberite najboljšega med vsemi.

12. Naučite se govoriti pred množico

V podjetništvu je sposobnost dobrega govorništva zelo pomembna veščina, ki vam bo pomagala, da boste prepričali potencialne stranke v nakup vaših storitev in investitorje v sodelovanje z vami, da boste navdihovali zaposlene … Večini ljudi javno nastopanje predstavlja enega izmed največjih strahov. Delati morate na premagovanju tega strahu. Udeležite se tečajev retorike, čim več vadite, pridobite povratne informacije, da boste lahko svoj nastop kar najbolj izboljšali. Nekateri najbolj uspešni podjetniki so bili tudi izjemni govorniki – samo pomislite na pokojnega Steva Jobsa.

Javno nastopanje (Vir: Pixabay)

Javno nastopanje (Vir: Pixabay)

13. Osredotočite se na razvoj izjemnega produkta oziroma storitve

Vaš produkt oziroma storitev mora biti vsaj zelo dober, če ne izjemen. V določenih vidikih se mora razlikovati od tega, kar ponuja konkurenca. Ne zadovoljite se s tem, kar imate, ampak stalno izboljšujte svojo ponudbo. Preizkušajte nove ideje. Pridobivanje povratnih informacij strank je odličen način za prepoznavanje novih potencialnih izboljšav.

14. Pojdite v akcijo

Izgovorov, zakaj zdaj še ni pravi čas za začetek podjetniške poti, je vedno dovolj. Prav zato je pomembno, da čim prej naredite korak naprej in začnete delati v tej smeri. Tudi če boste na začetku kombinirali redno službo in popoldanski s.p., ste vsaj nekje začeli in lahko iz tega nekaj nastane. Samo razmišljanje o tem, da bi nekaj ustvarili, ne da bi vlekli konkretne poteze, je izguba časa.

15. Poudarek na marketingu

Marketinška strategija je nekaj, na čemer morate stalno delati in kar morate nenehno nadgrajevati. V sklopu tega je pomembno, da izdelate profesionalno spletno stran, na kateri se bodo nahajale vse potrebne informacije. Naučite se osnov optimizacije spletne strani (SEO), kar vam bo pomagalo, da se bo vaša spletna stran uvrščala čim višje med rezultati v iskalniku Google. Za promocijo svojega posla uporabite tudi družbena omrežja (LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest itd.).

Vir: forbes.com

 

© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki