Računovodja v podjetju – da ali ne?

Naj se samostojni podjetnik sam priuči določenih računovodskih znanj ali naj se raje odloči, da to funkcijo prevzame računovodja? To je odvisno od tega, na kakšen način poteka poslovanje v podjetju.
računovodja

računovodja

Računovodja je tista oseba, ki ima izobrazbo s področja računovodstva. To pomeni, da poskrbi za upravljanje s finančnimi podatki v podjetju. Zadolžena je za njihovo vodenje, načrtovanje, poravnavo računov ter pisanje letnih poročil.

Veliko samostojnih podjetnikov se pred odprtjem podjetja sprašuje, če naj to področje obvladujejo sami ali naj to prevzame strokovnjak – računovodja. Na to vprašanje je težko podati enostaven odgovor, saj na to vpliva veliko dejavnikov.

Normiranci lahko sami vodijo račune

Normirana oblika s.p.-ja je najenostavnejša oblika podjetja kar se tiče upravljanja z računi. Temu je tako zaradi dejstva, da so pri normiranem s.p.-ju odhodki podjetja avtomatično določeni glede na skupne prihodke iz dejavnosti, zato jih ni treba posebej beležiti. Njihov delež po aktualni zakonodaji znaša 80 % prihodkov. V primeru, če se bodoči podjetnik odloči za odprtje normiranega s.p.-ja, potem mora beležiti le prihodke, ki nastanejo v podjetju. Končnega poročila ob zaključku leta ni treba oddajati, saj pri normirancih zadoščajo davčne evidence; na podlagi letnih prihodkov se določi mesečno akontacijo dohodnine. Tako za vodenje s.p.-ja z normiranimi odhodki potrebujete le osnovna znanja računovodstva, zato se tega področja lahko lotite tudi sami, brez pomoči računovodja.

Enostavno in dvostavno knjigovodstvo

Če pa imate navaden s.p., potem stvari postanejo nekoliko bolj kompleksne, saj morate poleg vodenja računov skrbeti tudi za vodenje vseh odhodkov, ki nastanejo v podjetju. Pri enostavnem knjigovodstvu se vsak finančni dogodek beleži enkrat, pri dvostavnem pa dvakrat (po času in vrsti), zato je to še toliko bolj kompleksno. Vsekakor je v obeh primerih treba ob koncu leta izdelati tudi dokaj zahtevno letno poročilo. Prav zato je priporočljivo, da v obeh primerih računovodstvo v podjetju prevzame računovodja, ki ima vsa potrebna znanja in je na tekočem z aktualnimi zakoni. Na tem področju si namreč ne smete privoščiti napak, saj so lahko posledice zelo neprijetne.

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje