
Tržne niše so lahko zelo donosne. (Vir: plrebookclub.com)
Kljub nekaterim težavam kot so zagotavljanje finančnih sredstev in omejene možnosti za rast, dosti podjetnikov, ki delujejo na nišnih trgih ugotovi, da so ti izjemno donosni in izpopolnjujoči. Ključ do uspeha v tržnih nišah je ohranjanje stika s strankami, razumevanje in zadovoljevanje njihovih potreb s pomočjo inovativnih proizvodov, ter skrb za dobro počutje zaposlenih. Če želite doseči uspeh v tržni niši se lahko zgledujete po uspešnih nišnih podjetjih kot so Traulsen, Aman Resorts, Zamboni ali Peet’s Cofee and Tea:
1. Specializacija: Švicarsko podjetje Laurastar se je specializiralo za prodajo elitnih likalnikov, katerih cene dosegajo tudi 2500 dolarjev. Kljub visokim cenam je odkrilo tržno nišo, ki jo sestavljajo gospodinjstva s specifičnimi potrebami in tako od leta 1980 prodalo že več kot dva milijona likalnikov.
Nekatera podjetja se osredotočijo tudi na več tržnih segmentov s podobnimi interesi, kar je uspelo podjetju Aman Resorts, ki s svojo ponudbo nastanitev cilja tako na premožne popotnike kot tudi tiste, ki jih zanimajo kulturna pristnost in okoljevarstvo.
2. Inoviranje: Tudi nišna podjetja niso imuna na konkurenco, ki jo pogosto predstavljajo večja podjetja s presežnimi sredstvi. Uspešna nišna podjetja se na konkurenco namesto z zniževanjem stroškov odzovejo z inoviranjem in kvalitetnejšimi proizvodi.
Podjetje Laurastar se je tako na grožnje konkurentov odzvalo z najemom ekipe strokovnjakov, ki je razvila najpametnejši likalnik na svetu.
3. Skrb za zaposlene: Skupna lastnost uspešnih nišnih podjetij je tudi nadpovprečna skrb za zaposlene, saj vrhunske storitve in proizvodi zahtevajo tudi vrhunsko zaposlovanje, usposabljanje in motiviranje zaposlenih. Zaposleni v nišnih podjetjih navadno prejemajo višje plače in množico ugodnosti, prav tako pa se ne ukvarjajo s franšizingom.
4. Možnosti za rast: Ko se tržna niša zasiči lahko začne podjetje razmišljati o širitvi na tuje trge, kot je to storilo podjetje Laurastar. Rast pa je mogoče doseči tudi z vstopom na druge segmente, kar je dokazalo podjetje Patagonia, ki je priljubljeno tako med ljubitelji narave kot med urbano mladino.
Vir: Entrepreneur