Richard Branson: Kaj se zgodi, ko vaše malo podjetje zraste?
Richard Branson: Kaj se zgodi, ko vaše malo podjetje zraste? (Vir slike: sxc.hu)
»Skozi leta smo ustanovili veliko Virgin podjetij zgolj zato, ker nismo bili zadovoljni z obstoječo ponudbo na trgu. Ne glede na to, ali je šlo za letalsko družbo, mobilno telefonijo ali finančne storitve – vedno smo izstopali, saj smo se osredotočali na to, kako bi ljudem izboljšali ali olajšali življenje s pomočjo inovacij, boljših storitev ali dodane vrednosti«, pravi Richard Branson in dodaja »Od časa do časa so bile dovolj že samo bolj transparentne cene ali bolj prijazno osebje in to nam je dalo konkurenčno prednost!«.
Richard svetuje, da naj bo delo zabavno, birokracijo pa, v kolikor je to le mogoče, zmanjšajte na minimum. Dnevno spominjajte svoje zaposlene in ljudi okoli sebe, da je posel (tako kot življenje) nekaj, kar je nadvse zabavno.
V začetku podjetniške poti lahko svojo majhno ekipo brez problema vzpodbujate, motivirate in se osredotočate na malenkosti ter visoko kvalitetno storitev. Bolj ko boste uspešni, večje podjetje boste vodili, zato se morate vprašati, kako sedaj voditi ekipo in kako nadzorovati malenkosti in vzdrževati visoko kvaliteto storitev.
Richard svetuje:
1. Sledite svoji viziji.
Pri Virgin je bilo to največkrat pregledovanje obstoječih trgov in ponudba nečesa boljšega z dodano vrednostjo.
2. Osnova so dobri odnosi.
Vedno imejte pred seboj dolgoročni cilj. Velikokrat boste srečali ljudi, ki vam bodo kasneje lahko pomagali. Ohranjajte dobre odnose, saj so ti ključni za uspeh.
3. Sestavite si pravo ekipo, ki vas bo spremljala do vrha.
To je težaven korak. Veliko manjših podjetij ne raste, ker podjetniki ne znajo oceniti, kdo napredku lahko sledi in kdo ne. Ne glede na to, kako boleče je odpuščati, se boste morali lotiti tudi tega. Ustvarite si ekipo ljudi, ki si želijo uspeti, ki se ne bojijo sprememb in so visoko motivirani.
4. Vizija in dobra klima v podjetju sta v veliki meri zaslužna za uspeh podjetja.
Ekipa se mora poistovetiti z vizijo podjetja in pred seboj imeti jasno začrtane cilje.
5. Ne glede na to, kako veliko je vaše podjetje, podrobnosti so zelo pomembne.
Richard vedno potuje s svojimi letali, zato da vedno znova preveri, če je vse tako, kot mora biti (do najmanjše podrobnosti). S seboj ima vedno prenosnik, da si zapiše komentarje zaposlenih, s katerimi vedno pokramlja.
6. Poslušajte stranke in stopite v akcijo.
Stranke izražajo svoja mnenja preko socialnih omrežji in pri pogovoru z zaposlenimi, s katerimi stopijo v stik. Nikar ne zanemarjajte predlogov in kritik strank – na njih se morate odzvati (in to ne z izgovori).
Vir: entrepreneur.com