
McDonald΄s je ena bolj znanih franšiz na svetu (Vir slike: espacio360.pe)
Ko se sklene poslovno sodelovanje med poslovnimi subjekti, dajalec franšize pridobitelju franšize odstopi pravico do uporabe paketa konkurenčnih prednosti, ki jih je razvil tekom svojega poslovanja, ne glede na to, da so te lahko zaščitene.
Paket praviloma vsebuje:
- uporabo zaščitenih pravic;
- nabavni, prodajni in organizacijski koncept;
- oblikovanje enote, šolanje, poslovne skrivnosti in znanja ter izkušnje za uporabo zaščitenih konkurenčnih prednosti;
- operacijski priročnik;
- uniforme, brošure, pisarniški material.
V zameno za storitve, vključene v paket, mora pridobitelj franšize plačevati začetno pristopnino ter redno mesečno nadomestilo. Prvo je odvisno od vrste franšize in lahko že vsebuje zgoraj omenjeni franšizni paket, zadnje pa predvsem od prometa, ki ga novo ustanovljena franšiza ustvari skozi mesec.
Poslovno sodelovanje med poslovnimi subjekti v celoti temelji na pogodbi o franšizingu. V njej je natančno opisano poslovno razmerje, pravice in obveznosti, praviloma pa se takšne pogodbe ne sklepajo za nedoločen čas, temveč za krajše časovno obdobje.
Če vas zanima več o tej tematiki, vam priporočamo branje članka: Franšizing >>