S Sleepy bottle do enostavno pripravljenega adaptiranega mleka

Skrb za dojenčka zahteva veliko časa in energije, s seboj pa prinaša tudi precej neprespanih noči. Da bi novopečenim staršem olajšali življenje na vsaj enem področju, so trije slovenski podjetniki razvili Sleepy bottle, inovativen izdelek za enostavno pripravo adaptiranega mleka.
sleepy bottle cover

S Sleepy bottle do enostavno pripravljenega adaptiranega mleka. (Vir slike: Sleepy bottle)

Sleepy bottle ni navadna otroška steklenička. Omogoča namreč hitro in preprosto pripravo adaptiranega mleka, kar bo zagotovo navdušilo vse starše, ki iščejo rešitev za enostavno hranjenje dojenčka ponoči, na sprehodu, potovanju …

Ekipo, ki stoji za izdelkom, sestavljajo trije ustanovitveni člani: Lenart Grkman (COO), ki skrbi za dizajn in operativno vodenje podjetja, Nace Novak (CTO), ki skrbi za tehnično-razvojni del, in Rok Colarič (CEO), direktor podjetja, ki se poleg postavljanja vizije podjetja ukvarja predvsem s finančno-poslovnim delom. Aktivno sodelujejo z zunanjim konstrukterjem in industrijskim oblikovalcem ter investitorji, ki so strokovnjaki s posameznih področji in opravljajo tudi funkcijo mentorjev.

Sleepy bottle ekipa

Ustanovitelji podjetja (z leve): Nace Novak, Rok Colarič, Lenart Grkman. (Vir slike: Sleepy bottle)

Člani ekipe so se pred kratkim mudili v Silicijevi dolini, kjer so svojo poslovno idejo predstavljali tudi potencialnim investitorjem. Z Rokom Colaričem, idejnim vodjo projekta, smo se pogovarjali o ideji za inovativno otroško stekleničko, posebnostih Sleepy bottle in vtisih z obiska v Združenih državah Amerike.

Produkt za izboljšanje kakovosti življenja staršev dojenčkov

Najprej nas je seveda zanimalo, kako so ustanovitelji podjetja, vsi trije moškega spola in zaenkrat še brez otrok, sploh prišli do ideje za produkt, ki ne bo le steklenička, temveč tudi naprava za pripravo adaptiranega mleka.

»Ideja se je porodila ob poslušanju prijateljev in prijateljic, ki so imeli težave pri hranjenju dojenčkov po naravni poti in so bili primorani uporabljati adaptirano mleko. Ugotovili smo, da že sama priprava adaptiranega mleka v nočnem času lahko predstavlja velik napor, predvsem za tiste starše, katerih dojenček z glasnim jokom opozarja na to, da je prišel čas hranjenja,« pojasnjuje sogovornik.

Proces priprave nadomestnega mleka je po Colaričevih besedah precej zamuden: »Priprava adaptiranega mleka z obstoječimi izdelki poleg nočnega vstajanja pomeni 3–7 minut stresa, ki ga spremlja glasen jok lačnega malčka.« Ob tem opozarja tudi na dejstvo, da dojenček z glasnim jokom ne bo prebudil le vseh ostalih članov gospodinjstva, temveč tudi samega sebe – po hranjenju ga bo tako treba ponovno uspavati, »kar pa terja nadaljnjih nekaj 10 minut«.

Ker se ta cikel vsako noč lahko ponovi dvakrat ali trikrat, so starši novorojenčkov pogosto zelo utrujeni. Ustanovitelji podjetja so se zato pričeli spraševati o njihovi produktivnosti in kakovosti njihovega življenja v tem obdobju. Sogovornik dodaja: »Ko smo analizirali konkurenco, tržni potencial in baze intelektualne lastnine, smo ugotovili, da obstaja prostor za inovativne produkte v tem segmentu. Tako smo se lotili razvoja Sleepy bottle.«

Opravljenim analizam je sledila konceptualna zasnova produkta, pri čemer so morali biti po sogovornikovih besedah pozorni na intelektualno lastnino drugih produktov, nato pa so se lotili razvoja konceptualnega in funkcionalnega prototipa. Na koncu so se osredotočili še na konstrukcijsko optimizacijo produkta in oblikovanje.

Sleepy bottle bottle

Sleepy bottle. (Vir slike: Sleepy bottle)

Člani ekipe so večino razvoja financirali iz lastnih sredstev, v zadnjem obdobju pa so se jim pridružili angelski investitorji s predsemensko investicijo, s katero bodo testirali izdelek na trgu. »Cilj je pridobiti povratne informacije s trga, izvesti potrebne optimizacije in pripraviti izdelek za proizvodnjo,« opisuje kratkoročne načrte podjetja njegov direktor.

Nič več obremenjevanja s tem, kje in kako pripraviti obrok za dojenčka

Sleepy bottle ni samo otroška steklenička, kot bi lahko sklepali iz imena: »Gre za izdelek, ki v svoji sestavi poleg otroške stekleničke in cuclja zajema tudi grelnik in zalogovnik za adaptirano mleko, v katerega dodamo poljubno količino adaptiranega mleka in je primeren za večkratno uporabo.«

Suhi grelnik segreje tekočino v steklenički in ohranja njeno temperaturo. Ko pride čas hranjenja, lahko oče ali mama enostavno dvigne del zalogovnika, kar ustvari praznino, skozi katero se v stekleničko vsuje adaptirano mleko. Stekleničko je nato treba le še pretresti in obrok je pripravljen – v manj kot 10 sekundah.

Colarič omenja, da je bil razvoj Sleepy bottle usmerjen v nočno pripravo adaptiranega mleka, vendar pa poudarja tudi dodano vrednost produkta, ki so jo odkrili med samim razvojem: uporabo na potovanjih in sprehodih.

»Ker se grelnik napaja preko USB priključka, ga tako lahko priklopimo v avtomobil, letalo ali pa prenosne polnilce,« izpostavlja sogovornik in navaja tudi primer sprehodov: »Mamice morajo sprehode prilagajati obdobju med hranjenjem dojenčkov ali pa morajo s seboj jemati vse pripomočke za pripravo adaptiranega mleka. S Sleepy bottle to ne bo več potrebno. Mamice bodo vzele le naš produkt, ga priklopile na prenosni polnilnik in skrbi glede priprave adaptiranega mleka med sprehodi ne bo več. Nikoli več se jim ne bo treba obremenjevati s tem, kje in kako bodo pripravile obrok za svojega malčka.«

Uspeh v Silicijevi dolini in pogled v prihodnost

Pred kratkim so bili člani ekipe Sleepy bottle kot zagonsko podjetje, vključeno v ljubljanski ABC pospeševalnik, povabljeni v Silicijevo dolino, kjer so delovali v prostorih pospeševalnika ABC Global. »Z njihovo pomočjo smo poželi veliko zanimanja različnih podjetij, veletrgovcev in potencialnih investitorjev, s katerimi se trenutno pogovarjamo o potencialnem sodelovanju,« opisuje vtise z obiska Colarič, ob tem pa ne pozabi omeniti, da so se uspešno predstavili tudi pospeševalniku Plug and Play, ki velja za enega najuspešnejših pospeševalnikov v Silicijevi dolini, »in tudi tako pritegnili veliko interesa«.

sleepy bottle silicijeva dolina

Utrinek z obiska Silicijeve doline. (Vir slike: Sleepy bottle)

Ker Sleepy bottle še ni na voljo na trgu, je delovanje podjetja trenutno usmerjeno predvsem v postavitev proizvodnje, za kar pa morajo pridobiti semensko investicijo. Predvideno je, da bo prve izdelke mogoče kupiti že do konca letošnjega leta. Če želite biti obveščeni tem, kdaj bo Sleepy bottle naprodaj, sledite obvestilom na spletni strani podjetja.

»V naslednjih letih sledita internacionalizacija podjetja in razvoj novih povezanih produktov. Želja je zgraditi podjetje, ki bi skrbelo za inovativnost produktov s področja skrbi za dojenčke in matere,« predstavlja cilje podjetja naš sogovornik.

Ne obupajte!

Za konec je Rok Colarič, idejni vodja projekta Sleepy bottle, z nami delil še nekaj nasvetov za mlade podjetnike, ki se šele podajajo na podjetniško pot. »Izkoristite priložnosti, ki se vam ponujajo,« vam najprej polaga na srce. Poleg tega svetuje tudi, da se o svojem projektu pogovarjate s čim več relevantnimi posamezniki, saj boste tako »prejeli prepotrebne povratne informacije«. Ob tem se ne smete obremenjevati s tem, da vam bo nekdo ukradel idejo.

Izpostavlja pa še najpomembnejši nasvet za vse podjetnike: »Ne obupajte!!!«