Skrb za spletno varnost z GDPR vendarle narašča

Z uveljavitvijo Splošne uredbe Evropske unije o varstvu podatkov - GDPR morajo podjetja posvetiti precej večjo vlogo varnosti podatkov svojih strank. Bodo slednje vendarle začele več pozornosti namenjati varnosti na spletu?
facebook gdpr

Facebook je bil vpleten v odmevno afero (vir slike: Pixabay)

GDPR je kratica za General Data Protection Regulation oziroma za Splošno uredbo Evropske unije o varstvu podatkov. Ta določa nova pravila glede varstva osebnih podatkov. S 25. majem je omenjena uredba GDPR stopila v veljavo v članicah EU. Upoštevati jo morajo vsa podjetja, ki poslujejo z evropskimi potrošniki.

Kaj prinaša GDPR?

Uredba zahteva, da podjetja ustrezno poskrbijo za podatke svojih strank, ki morajo po novem izrecno privoliti v uporabo svojih podatkov za različne namene. Omogočen jim mora biti pregled ter morebitno popravljanje podatkov oziroma brisanje iz evidenc.

V preteklosti so podjetja omenjene podatke pridobivala brez večjih težav. Pri tem jim je bilo v pomoč pomanjkanje zanimanja potrošnikov za varnost na spletu. Kljub številnim škandalom se ljudje v večini primerov niso pretirano obremenjevali s tem, na kakšen način podjetja prihajajo do podatkov in z njimi razpolagajo.

Delež oseb, ki so preko brskalnika Google iskale podatke o napačnih geslih, nezaželeni elektronski pošti in računalniških virusih, se je od leta 2004 dalje vztrajno manjšal. Nekaj več zanimanja se je pojavilo septembra 2017, ko je ameriška kreditna agencija Equifax sporočila, da so hekerji napadli njeno podatkovno bazo in ukradli osebne podatke kar 143 milijonov ljudi, a je hitro splahnelo.

Potrošnikom vendarle ni vseeno

V zadnjem obdobju je vendarle prišlo do konkretnih sprememb. Očitno večini potrošnikov vendarle ni popolnoma vseeno, kaj se dogaja z njihovimi podatki. Eden od najverjetnejših vzrokov je implementacija uredbe GDPR. Med junijem 2017 in marcem 2018 so po podatkih The Economista uporabniki spleta začeli bolj intenzivno brskati po novih predpisih EU.

Poizvedovanje o privatnosti na spletu pa vendarle ni doživelo pričakovanega “booma”. Sodeč po navedenem je potrošnike najbolj zanimalo, kaj nameravajo podjetja početi z zalogami podatkov o spletnih dejavnostih svojih kupcev.

gdpr economist

Na brskalniku Google je v povezavi z varnostjo na spletu največ zanimanja za uredbo GDPR (foto: The Economist)

Afera Cambridge Analytica pretresla splet

V zadnjih treh letih so nekateri škandali sicer vzbudili dodatno zanimanje uporabnikov spleta. Septembra 2015 se je pojavila zaskrbljenost zaradi varnostnih pomanjkljivosti socialnega omrežja Facebook. Največ zanimanja je  sredi marca letošnjega leta vzbudila novica, da je svetovalno podjetje Cambridge Analytica leta 2014 pridobilo informacije o vsaj 87 milijonih uporabnikov Facebooka. Podatke so ob vednosti vodstva Facebooka uporabili v predvolilni kampanji za ameriške predsedniške volitve.

Bo Facebook zaščitil uporabnike?

Izvršnega direktorja Cambridge Analytica Alexandra Nixa so suspendirali že marca. Škandal je močno prizadel tudi podjetje Facebook. Delnice podjetja so na borzi strmoglavile, izvršni direktor podjetja Mark Zuckerberg se je moral zagovarjati pred ameriškim kongresom. Obljubil je, da bo njegovo podjetje z dodatnimi ukrepi zaščitilo uporabnike, ki pa morajo v prvi vrsti sami poskrbeti za svojo varnost na spletu.

Več o tej temi izveste na GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami).

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje