Če ste se sprehajali po ljubljanskih ulicah in zavili v kakšen lokal, potem ste zagotovo opazili Gumbine (Vir slike: Blaž Ferjan).
Zgodba o razvoju se je pričela pred dvema letoma, ko je bil osnovan prototip produkta, pravi Anja Žibert, ki je ena od petih članov ekipe Gumbin, sama ideja pa sega še dlje nazaj. Namreč, eden od članov, Domen, je večkrat opazoval svojo ženo, kako je precej neuspešno brskala po torbici, da bi našla papirček, v katerega bi lahko varno zavila uporabljeno žvečilko. Njena težava je tako postala njegova ideja o namiznem košku, namenjenem žvečilkam. Prenos ideje na brata Jerneja je rodil zgodbo o Gumbinu.
Najprej na teren, potem proizvodnja
»Če bi se samo Jernej intenzivno osem ur na dan ukvarjal le z dizajnom, bi trajalo skoraj eno leto,« pred lansiranjem pa so se še podali raziskati teren. »Izsledki so bili pozitivni, koncept smo potrdili v ljubljanski Playi, kjer so obiskovalci pokazali veliko zanimanja za Gumbin. Na podlagi teh rezultatov smo se odločili za širšo proizvodnjo.«
Poslovni angel investiral v stroške proizvodnje
Razvoj končnega produkta je po besedah Žibertove trajal najdlje. Tudi zaradi iskanja tehničnih rešitev za odpiranje in zapiranje Gumbina. Po testiranju številnih prototipov skupaj s poslovnim angelom, podjetjem Koval, ki jim je pomagal tudi z investiranjem v stroške proizvodnje, so prešli na širšo proizvodnjo. »Vzporedno smo postavljali še mrežo eko točk, okoljsko osveščenih lokalov in potrdili sodelovanje s prvimi sponzorji,« dodaja.
Možnost oglasov, a ne takšnih, ki kričijo po nakupu
A na začetku vse ni šlo kot po maslu: »V Sloveniji je tako, vsi so skeptični do novitet in glede na to, da kaj podobnega še ne obstaja, smo bili na začetku deležni precej začudenih pogledov z vseh strani.« Zanimiv je tudi zato, ker ponuja možnost oglaševanja. Ker na njih niso navadna oglasna sporočila, ki kričijo »Kupi me«, je odziv uporabnikov po besedah Žibertove precej pozitiven.
Vsak sponzor/podpornik projekta prispeva delček v mozaik Gumbin projekta: »Imamo še ogromno idej kako izboljšati produkt in razširiti celoten koncept reševanja problema odpadnih žvečilk, ki so seveda odvisne od finančnih sredstev. Sponzorji nam pomagajo pisati zgodbo o uspehu. Mi pa jim v zameno za podporo ponudimo edinstveno priložnost, da na popolnoma nevsiljiv način z minimalno vsebino dosežejo svojo ciljno skupino in se prikažejo kot družbeno odgovorno podjetje.«
Večina gostincev je zadovoljnih z njihovim produktom, pa vendar obstajajo tudi izjeme. Imeli so že primere, ko so lokali potrdili sodelovanje, nato pa je vodja lokala kljub dogovoru Gumbine pospravil v skladišče.
Košek, ki mu tudi vremenski vplivi ne morejo do živega, želijo že od samega začetka ponesti v tujino. V ta namen so lansirali spletno stran v angleščini in pritegnili veliko pozornosti tudi v drugih državah, čeprav je ta v dolgoročnem načrtu. V naslednjih šestih mesecih želijo predvsem povečati svojo eko-mrežo in prepoznavnost, utrditi sodelovanje s ključnimi sponzorji in z Gumbinom odstraniti čim več žvečilk. Morda jih prav na račun Gumbinov v lokalih ne bomo več našli zalepljene na spodnji rob miz ali stolov.
Dizajner Jernej Keršmanc je v dizajnu združil tri glavne stvari – lično pakirane listke v spodnjem delu, odprtina pri vrhu kupole, kamor se papirček z žvežilko odvrže in zbiralnik na sredini, ki ga izpraznimo, ko je poln (Vir slike: Blaž Ferjan).
Če zmorejo v Sloveniji, zmorejo tudi v tujini
»Glede na specifičnost slovenskega trga smo prepričani, da, če nam bo uspelo na zahtevnem domačem trgu, je to potrditev, da je koncept dobro zamišljen in ga bomo slej ko prej ponudili tudi čez mejo.« Omenja pa tudi anekdoto, ko jih je kontaktirala punca iz Nemčije, ki je bila povsem navdušena nad njihovim izdelkom, po tem ko ga je videla v enem izmed ljubljanskih lokalov in ga želela kupiti za svojega fanta. Sicer Gumbin za fizične osebe zaenkrat ni naprodaj, vendar so ji ga kljub temu poslali kot darilo.
Njihov poslovni model po eni strani ponuja konkretno rešitev za obiskovalce lokalov, po drugi strani pa predstavlja platformo za sponzorstvo dobrega namena in dober doseg aktivne populacije.
Tam, kjer se streže hrana, največja potreba po Gumbinu
Večja potreba po Gumbinu se kaže v slaščičarnah in restavracijah, kjer strežejo hrano, ter v bolj priljubljenih lokalih. V naslednjih tednih bodo koške opremili še z nalepkami, »ki bodo nedvoumno dale vedeti, da Gumbin ni na primer zbiralnik za napitnino, pepelnik ali pomanjšana verzija Star Wars robota«.