Slovenka kot povezovalka slovenske idile in nizozemske želje po raziskovanju

Tina Batistuta je znake podjetniške žilice kazala že v otroštvu, ko je s prijateljico sosedom prodajala žive pikapolonice za srečo, med šolskimi odmori pa sta prodajali drobnarije. Ko je nastopil čas odločitve za študij, je kljub želji po spoznavanju turizma, izbrala tržno komuniciranje.
Slovenka kot povezovalka slovenske idile in nizozemske želje po raziskovanju

Tina Batistuta je lani odprla agencijo, katere glavni namen je promocija Slovenije (Vir slike: osebni arhiv).

»Nikoli si nisem mislila, da me bo zaneslo v podjetniške vode. Po eni strani me ni toliko zanimalo, predvsem pa nisem imela potrebne samozavesti in poguma. Mislila sem, da je to samo za ozek krog posebnih ljudi,« pravi Batistuta, ki je lani na Nizozemskem odprla agencijo Mooie besede. Glavni namen agencije je promocija Slovenije, ta poteka pod imenom Moja Slovenija (Mijn sLOVEnië).

Nizozemska ji je ponudila več kariernih priložnosti

Na Nizozemsko jo je pripeljala ljubezen. S partnerjem Michaelom sta se spoznala na nekem madžarskem glasbenem festivalu, po letu in pol zveze pa sta sprejela odločitev, da se preselita skupaj. Pravi, da velikega razglabljanja, kdo bo odšel h komu ni bilo. »Jaz sem že prej za kratek čas živela v tujini in se brez težav vklopim v novo okolje, on pa se ni še nikoli preselil izven Haaga. Imel je tudi že kupljeno stanovanje. Najpomembnejše pa je bilo to, da zame Nizozemska ponuja več kariernih ali poslovnih priložnosti kot zanj Slovenija,« saj opravlja delo, ki v Sloveniji sploh ne obstaja, obenem pa bi kar precej časa trajalo, da bi se naučil našega jezika. Dokler se ga ne bi, bi verjetno težko dobil delo, ugotavlja Batistuta.

Tina Batistuta ima neke vrste status s.p. Postopek pridobitve je enostaven. Po dodelitvi termina na uradu, nekakšni obrtni zbornici, skupaj z zaposlenim izpolniš obrazec, podpišeš, za stroške postopka pa plačaš 50 evrov. Vse skupaj traja dobro uro. Po tednu ali dveh prejmeš še davčno številko. Najti moraš še računovodjo, ki na četrtletje obračuna tvoje davke. Sam si moraš urediti še zdravstveno zavarovanje.

Batistuta ima agencijo že dobro leto, ki pa, poudarja, ni turistična, temveč agencija, ki promovira Slovenijo. Pravi, da je bila odločitev logična: »Po eni strani zato, ker je to moja specializacija, saj sem podobno delo opravljala že prej v Sloveniji. Po drugi strani pa zato, ker je glavni problem ravno v tem, da Nizozemci ne poznajo Slovenije. Če ni povpraševanja, ne moreš prodati turističnih paketov

V Rotterdamu je podjetna Postojnčanka Saša odprla svoj lokal >>

Napoveduje novosti za jesen

Moja Slovenija je platforma, ki povezuje slovenske destinacije s trgom, ki ga želijo doseči, obenem pa povezuje nizozemske turiste s tistim, kar želijo v Sloveniji doživeti. Izvedbo na terenu prepusti ponudnikom v Sloveniji. Za jesen napoveduje še sistem za rezervacijo, ki bo to nalogo naredil še bolj učinkovito – obiskovalci njene spletne strani bodo lahko kar na njej rezervirali rafting izlet ali plačali vstopnino v Postojnsko jamo. »A tudi takrat bo moje delo predvsem, da navdihujem, svetujem in povezujem.«

Poslovno okolje na Nizozemskem je po njeni oceni popolno. Lažje je začeti podjetniško pot, saj dokler ne zaslužiš dovolj, ni potrebno plačevati dajatev državi. Normalno je, dodaja, da podjetje potrebuje vsaj kakšno leto, da se pokažejo finančni rezultati. V tem času lahko vlagaš v druge stvari namesto v davke, zato je uspeh lažje doseči. Ko pa enkrat uspeš, te dobro obdavčijo, kar je po njenih besedah primerljivo s Slovenijo.

Zaradi nje gredo v Slovenijo nizozemski novinarji in blogerji, ki nato pišejo o svojih izkušnjah in vplivajo na svoje bralce. »Trudim se vplivati tudi prek družbenih omrežjih, spletne strani, s sporočili za javnost, osebnim mreženjem, predstavljanjem na sejmih in dogodkih.« Njena platforma namreč deluje tako, da ji slovenske destinacije, torej razna mesta, regije in doline, plačajo, da jih promovira v njeni novi domovini pa tudi na belgijskem trgu.

Tini je všeč nizozemska odkritost in neposrednost (Vir slike: osebni arhiv).

V ta namen ponuja letne pakete, ki vsebujejo predstavitev na spletni strani in skozi družbena omrežja, študijske obiske novinarjev in blogerjev, svetovanje turistom in potencialnim poslovnim partnerjem v njihovem imenu in podobno. Lahko jo tudi najamejo, da jih zastopa na sejmih in drugih dogodkih. »Nekatere destinacije se odločajo za letne pakete, z drugimi pa sodelujem bolj projektno

Nizozemski karakter je dober za posel. Všeč ji je njihova odkritost in neposrednost. V Sloveniji poslovni partnerji pogosto ne povedo, da jih ponudba ne zanima, raje ignorirajo ali pa zavajajo z masko prijaznosti. S tem pa izgubljaš čas in energijo. Po drugi strani pa Nizozemci jasno povedo, če jih nekaj ne zanima, obenem pa tudi jasno pokažejo, da te cenijo.

Če vzbudi interes, mora poskrbeti, da je proces do dejanskega odhoda na počitnice enostaven, torej z zadostno količino informacij, ponuja tudi brezplačno svetovanje. »Preden sem se tega lotila, se Nizozemci niso imeli na koga obrniti z vprašanjem, kako naj v lastni organizaciji izvedejo 5-dnevno krožno pohodniško turo po Julijcih.«

Potencial vidi v vinorodnih regijah

Pravi, da jih najbolj privlači morje in bazeni. Vendar tisti, ki obiščejo Slovenijo, niso povprečni Nizozemci. »K nam pridejo tisti bolj izobraženi, ki radi raziskujejo, cenijo neokrnjeno naravo in avtentičnost.« Zahajajo v Julijske Alpe, terme ter klasične top destinacije, kot so Postojnska jama, Ljubljana in Piran, velik potencial pa vidi predvsem v vinorodnih regijah.

S pravimi ovirami v nizozemskem svetu podjetništva se še ni srečala. Oviro ji sicer predstavlja dejstvo, da si njeni naročniki ne morejo privoščiti tamkajšnjih cen, zato se njene cene gibljejo med slovenskimi in nizozemskimi. Dodaja, da se plačila na Nizozemskem izvajajo vnaprej ali s 7-dnevnim plačilnim rokom, medtem ko slovenskim naročnikom postavi 30-dnevni plačilni rok, pa še vedno ta pogosto ni upoštevan.

Večina Nizozemcev misli, da je Slovenija del Vzhodne Evrope in da je zato zelo poceni. »Rada poudarim, da v Sloveniji velja pravilo ´malo denarja, malo muzike´,« in dodaja, da za Nizozemca v povprečju 10-dnevno raziskovanje Slovenije stane od 800 do 1000 evrov.

Vse vloži v podjetje, njej ostanejo drobtinice

Batistuta ima veliko idej, a ne želi preveč spreminjati zastavljenega koncepta. Svojo dejavnost bo razširila na Hrvaško le, če jo bo v to prisililo pomanjkanje finančnih sredstev. »Vse bo odvisno od tega, ali bom lahko uspešna kot specialist za Slovenijo. Če bodo vsi tisti, ki so bili zainteresirani za sodelovanje, dejansko vložili nekaj sredstev, ne bo skrbi,« je pa kritična do vse manjših finančnih sredstev, ki jih namenjajo občine in država, za turizem, posledično tudi njenim naročnikom.

Prepričana je, da se bodo rezultati njenega dela poznali že naslednje leto, tisti pravi pa šele čez tri leta. Zdaj vse, kar zasluži, vloži nazaj v podjetje, zanjo trenutno ostanejo le drobtinice. »A jaz ne gradim za kratkoročne dobičke, gradim za prihodnost, zato se s s tem ne obremenjujem. Na srečo imam okrog sebe ljudi, ki me podpirajo in poskrbijo, da uresničujem svoje sanje.«

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

20.11.2019 od 9:00 do 20:00
HardwareSTART – mednarodna konferenca – 2019

Slovenska hardware scena - povežimo se! V povezavi s slovenskimi startup podjetji se pogovarjamo predvsem o storitvenih, razvijalskih in podjetjih, ki se ukvarjajo s spletno trgovino. Imamo pa tudi veliko uspešnih primerov startup podjetij, ki se ukvarjajo z razvojem strojne opreme: Visionect, Sleepy bottle, Equa... takšnih podjetij si želimo še več. Zato smo pripravili aktivnosti v okviru programa HardwareSTART kateri glavni namen je povečati število ter rast startup podjetij, ki delujejo na področju razvoja strojne opreme.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

22.11.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje