Slovensko zagonsko podjetje Zemanta prevzel ameriški Outbrain

Največja svetovna platforma za priporočanje kvalitetnih vsebin Outbrain je oznanila prevzem slovenskega zagonskega podjetja Zemanta. Zemantina platforma bo tudi po priključitvi ostala samostojna spletna storitev, podjetji pa želita z združitvijo spremeniti oglaševalsko krajino.
Zemanta

Z leve: soustanovitelj Zemante Andraž Tori, soustanovitelj podjetja Outbrain Ori Lahav in soustanovitelj Zemante Boštjan Špetič. (Vir slike: Zemanta)

Slovensko visokotehnološko zagonsko podjetje Zemanta, ki ima sedež v New Yorku, sta leta 2007 v Ljubljani kot študenta ustanovila Boštjan Špetič in Andraž Tori. Zemantine storitve uporablja več ducatov svetovno znanih oglaševalskih agencij za avtomatski zakup domorodnega oglaševanja (angl. native advertising). Z uporabo Zemantine platforme oglaševalci in agencije tako kupujejo oglasni prostor v največji zbirki domorodnih oglaševalskih priložnosti na svetu, ki obsega več kot 50 domorodnih oglaševalskih mrež, vključno z največjimi ponudniki, kot so Yahoo, Facebook in Outbrain.

Outbrain je vodilna svetovna platforma za priporočanje kvalitetnih vsebin (angl. premium content discovery), ki mesečno približno pol milijarde uporabnikom po celem svetu predlaga več kot 250 milijard personaliziranih vsebin. Med založniki, ki trenutno uporabljajo Outbrainovo platformo, so tudi CNN, Le Monde, Fox News, The Guardian, The Telegraph, New York Post in Sky News. Podjetje s sedežem v New Yorku je bilo ustanovljeno leta 2006, pisarne pa imajo po celem svetu, med drugim na več lokacijah v ZDA, Združenem kraljestvu, Izraelu, Singapurju, na Japonskem in v Avstraliji.

Kljub prevzemu oziroma priključitvi, ki sta jo podjetji oznanili včeraj, bo Zemantina platforma nadaljevala svojo pot kot samostojna spletna storitev, a podjetji z združitvijo za vedno spreminjata oglaševalsko krajino. Zemantine tehnološke rešitve in Outbrainov Interest Graph bodo namreč omogočili domorodnemu oglaševanju, da zamenja prikazno oglaševanje (angl. display advertising) kot najpomembnejši del digitalnega oglaševanja.

Yaron Galai, direktor podjetja Outbrain, je ob prevzemu povedal: »Digitalno oglaševanje je zraslo na podlagi dveh pomembnih močnih trendov – povečane učinkovitosti programatičnega kupovanja oglasnega prostora in učinkovitosti, ki jo prinese domorodno oglaševanje. Oglaševalcem ni več treba žrtvovati enega v zameno za drugo. Z združitvijo Outbrainove svetovne mreže in Zemantinih platform bodo oglaševalci iz enega mesta lahko dostavljali rezultate na veliki skali, varno za blagovno znamko in z zagotovljenim dobrim uporabniškim odzivom.«

Prevzem bo podjetju Zemanta omogočil rast poslovanja z obstoječimi strankami – blagovnimi znamkami, agencijami in založniki – ter pospešeno globalno širitev.

»Ponosni smo, da smo v Ljubljani zgradili produkt in tehnologijo, ki se bo sedaj uporabljal globalno in spreminjal spletno krajino na bolje,« je povedal Boštjan Špetič, soustanovitelj in produktni direktor Zemante. »Menim, da je ta prevzem odlična novica za slovenski startup ekosistem, saj smo prvič izkusili celoten življenjski cikel modernega globalnega startupa z uspešnim zaključkom.«

»Zemanta je orala ledino ne le v poslovnem smislu, temveč tudi v tem, da smo vedno smatrali slovensko inženirsko in startup skupnost za ključen dejavnik lastnega uspeha. Zato nenehno poskušamo ‘vračati vrednost’ tej skupnosti z deljenjem znanja ter organizacijo strokovnih srečanj pa tudi z osebno pomočjo posameznim projektom,« je dodal Andraž Tori, soustanovitelj in tehnični direktor Zemante. »Upamo, da bo tega v okviru Outbraina še več, saj imamo zelo sorodne vrednote. Še naprej bomo zaposlovali izjemne ljudi in se lotevali drznih projektov. Verjetno smo edino slovensko podjetje, ki obdeluje sto tisoč transakcij na sekundo; in to je šele začetek. Iščemo ljudi s potencialom, da jim lahko zaupamo projekte, ki so jim komaj kos. Tako se vsi razvijamo.«

Vir: Start:up Slovenia

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje