
AdWords začetni tečaj – povečajte prodajo (vir slike: http://www.sxc.hu/)
1. Ali je pametno nuditi popuste na spletnih straneh, ki so temu namenjene?
Pri nas spletne strani, kot so Groupon, LivingSocial, Tippr in BuyWithMe še niso v množični uporabi, vendar lahko pričakujemo, da se bo njihova popularnost kmalu razširila. Preden se odločite za oglaševanje popustov na takšnih straneh, je potrebno pregledati njihove pozitivne in negativne lastnosti.
Te strani po eni strani omogočajo, da hitro prodate svoje storitve oz. izdelke, saj večina ponudb velja zgolj 1 dan. Poleg tega lahko na ta način hitro razširite svojo mrežo strank. Vendar pa si takšni servisi po drugi strani vzamejo tudi do 50 odstotkov prihodkov od ponudb, ki jih objavite. Možen pomislek je tudi, da so ciljna skupina takšnih portalov ljudje, ki najraje kupujejo po akcijskih cenah, zato tudi ob naslednjem nakupu verjetno ne bodo pripravljeni plačati polne cene vašega izdelka ali storitve.
V kolikor si želite hitrega dobička in se pretirano ne obremenjujete z dobrim imenom vaše blagovne znamke, je za vas takšna vrsta izpostavljenosti primerna. V kolikor pa se trudite, da bi bila vaša znamka sinonim za prestiž, potem tovrstno izpostavljanje za vas vsekakor ni primerno.
2. Če podjetje nima “fizične” trgovine, ali lahko uporabi lokalno-stacionirano trženje (location-based marketing)?
Lokalno-stacionirano trženje v ZDA s pridom uporabljajo restavracije in lokali, saj uporabniku v mobilni aplikaciji nudijo posebne ugodnosti (v kolikor se ta nahaja v njihovi bližini). Problem nastane, če vaše podjetje posluje na spletu. V tem primeru je smiselno spletne vsebine povezati s pomembnejšimi dogodki, ki se odvijajo na fizičnih lokacijah, ki so sorodne vaši dejavnosti. Še ena možnost je uporaba mobilnih aplikacij, ki uporabnikom posredujejo oglase glede na njihovo trenutno aktivnost ali lokacijo.
3. Kako ustvarim svoj blog?
V kolikor ne želite najemati strokovnjakov in želite zgolj najbolj preprost blog za objavljanje vsebin, povezanih z vašim podjetjem, si lahko pomagate z orodji, ki so namenjena začetnikom: Tumblr, WordPress, Blogger. Če želite več, lahko uporabite MojoMotor, CushyCMS, GetSimple CMS, Simple CMS in Perch.
4. Zakaj moja strategija pri socialnih omrežjih ne deluje?
- Prepogosto ali premalo pogosto objavljate novosti. Žal ne obstaja učinkovit recept za pogostost objavljanja, vendar pa se potrudite objavljati vsaj nekajkrat na teden (ali celo vsak dan) in prisluhnite strankam, če se slučajno pritožujejo nad številom objav.
- Vaša sporočila so preveč promocijska. Vaše stranke so že sicer deležne številnih promocijskih sporočil, zato se potrudite in jim ponudite nekaj, kar jih bo zanimalo in promocijo svojih izdelkov oz. storitev ohranjajte na minimumu.
- Sporočila prilagajajte glede na socialno omrežje in ciljno skupino.
- Zgolj samo ustvariti profil na Facebooku ni dovolj. Morebitne stranke je treba spodbuditi, da obiščejo vaš profil – dopolnite vašo spletno stran, letake in poslovne vizitke.
- Socialna omrežja so namenjena druženju, zato odgovarjajte na vprašanja in sodelujte v pogovorih.
5. Kako optimizirati profil oz. stran na socialnem omrežju za brskalnike?
Najprej poskrbite, da sta vaš profil in internetni naslov strani poimenovana točno tako, kot se glasi ime vašega podjetja, brez izpeljank ali kratic. Nato opremite profil z vsemi potrebnimi informacijami o podjetju, kot so lokacija, vizija in poslanstvo, produkti in storitve itd. Ne pozabite tudi na spletne povezave na vaše ostale vsebine na spletu ali socialnih omrežjih. Zadnji korak je neprestano dopolnjevanje vašega profila oz. strani s pomembnimi in zanimivimi novicami z vašega področja.
Vir: Swallow, Erica. 5 Big Social Media Questions from Small Business Owners. Mashable.com, 13.10.2010