Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

Lani je svoj blog imelo 13% rednih uporabnikov interneta (freefoto.com)

Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

V zadnjem času, ki ga avtorji označujejo kot obdobje spleta 2.0, uporabniško generiranih vsebin in družbenih medijev, so spletne skupnosti doživele dodatni vzpon in prodrle iz prostora (kibernetskega) subkulturnega udejstvovanja v množično obliko povezovanja ljudi na spletu.
Socialna omrežja vsaj mesečno obiskuje 44% rednih slovenskih uporabnikov interneta

Lani je svoj blog imelo 13% rednih uporabnikov interneta (freefoto.com)

Projekt RIS je opravil raziskavo o vključenosti in aktivnostih prebivalcev Republike Slovenije v spletnih skupnostih, ki temelji na telefonski anketi, izvedeni v decembru 2009 na reprezentativnem vzorcu prebivalcev Slovenije (n=1209), starih od 10 do 75 let.

Najbolj obiskane skupnosti so YouTube, Wikipedia in Facebook

V slovenski populaciji od 10 do 75 let je 1.249.000 posameznikov, ki so internet uporabljali v »zadnjih treh mesecih« (redni uporabniki interneta). Le-ti vsaj mesečno najpogosteje obiskujejo video in foto skupnosti (45% rednih uporabnikov oz. 565.000 ljudi) in spletna socialna omrežja (44% oz. 552.000 oseb). Sledijo spletni forumi (29% oz. 367.000 posameznikov) in blogi (23% oz. 231.000 prebivalcev Slovenije).

Med rednimi uporabniki interneta je v Sloveniji najpogosteje obiskana spletna skupnost YouTube, sledita Wikipedia in Facebook. V povprečju imajo uporabniki Facebooka, ki ga vsaj občasno obiskujejo, svoj osebni profil v tej skupnosti 12 mesecev. Med njimi jih je slaba petina svoj osebni profil »ustvarila, a ga ne ureja«, slaba tretjina ureja profil »enkrat na mesec ali manj pogosto«, četrtina »večkrat na teden« in dobra desetina »vsak dan ali pogosteje«. Uporabniki Facebooka imajo v povprečju v svojih profilih navedenih 175 prijateljev.

V spletnih skupnostih najpogosteje aktivno sodelujejo moški, mlajši, šolajoči se in dnevni uporabniki interneta. Med moškimi prevladujejo spletni forumi, večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. V starostni skupini od 10 do 19 let so najbolj priljubljene večigralske igre, klepetalnice in video ter foto skupnosti. Med posamezniki od 20 do 27 let pa so v ospredju spletni servisi, spletni forumi, blogi, virtualni svetovi in socialna omrežja.

Med rednimi uporabniki interneta jih je 38% (skoraj 417.000 ljudi) prek interneta že spoznalo osebo, ki je pred tem niso poznali. Dobra četrtina (26%) rednih uporabnikov interneta se je s spoznano osebo tudi srečalo »v živo«. V povprečju so se srečali z 11 osebami, svoje izkušnje pa v povprečju ocenjujejo pozitivno.

Primerjava s tujino

Primerjava z Eurostatom kaže, da je bila Slovenija v letu 2008 nad Evropskim povprečjem skoraj pri vseh indikatorjih o obiskovanju in sodelovanju v spletnih skupnosti med rednimi uporabniki interneta. Sodeč po primerjavi z ZDA (Pew Internet) pa Slovenija na tem področju zaostaja. Primerjava z Veliko Britanijo (OxIS) razkriva, da je Slovenija v prednosti pri uporabi spletnih socialnih omrežij, spletnih klepetalnic in pisanju blogov, zaostaja pa pri sodelovanju v spletnih forumih in igranju večigralskih iger.

Med ZDA in Slovenijo so prisotne tudi razlike v socio-demografski strukturi uporabnikov spletnih socialnih omrežij. V Sloveniji je uporaba socialnih omrežij bolj generacijsko in spolno pogojena kot v ZDA, pri čemer je v Sloveniji bistveno večji delež uporabnikov socialnih omrežij med mlajšimi respondenti in ženskami. Hkrati v Sloveniji ni zaznati razlik glede na izobrazbo, kar je značilno za ZDA, kjer je med uporabniki spletnih socialnih omrežij višji delež oseb z višjo izobrazbo.

Poročilo (pdf) >>

Vir: Spletne skupnosti 2010. Ris.org, 15.9.2010

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki