Strokovnjak odgovarja: patentna pravica

Tokrat bomo v rubriki strokovnjak odgovarja govorili o patentni pravici. Bralca revije Podjetnik je namreč zanimalo, koliko bi moral biti izdelek drugačen od patentiranega, da s tem ne bi kršil patentne pravice. Odgovarja D. Borštar, evropski patentni zastopnik in zastopnik za modele in znamke.
Strokovnjak odgovarja: patentna pravica

Strokovnjak odgovarja: patentna pravica (slika: sxc.hu).

Vprašanje:

Koliko se mora izdelek ali storitev razlikovati od patentiranega, da s tem ne krši patentne pravice?

Odgovor:

Glede tega, koliko bi moral biti produkt drugačen od patentiranega, da ne bi s tem kršil patenta, na splošno ni mogoče reči nič določenega. Obseg patentnega varstva je določen s patentnimi zahtevki, ki se lahko nanašajo na postopek, napravo ali uporabo. Skupek značilnosti, ki so vsebovane v patentnih izdelkih, predstavlja izum in obenem opredeljuje obseg patentnega varstva. Strokovnjaki pa so tisti, ki za vsak primer posebej presodijo, do kam sega varstvo patenta. Strokovnjaki, ki so za to usposobljeni, upoštevajo vse pogoje in ozadja ter na tak način ovrednotijo dejanski pomen besedila zahtevkov.

Za neposredno kršitev patenta gre zgolj takrat, ko določen izdelek ali storitev povzema vse značilnosti iz zahtevkov. V primeru povzemanja zgolj nekaterih značilnosti z namenom doseganja pričakovanega tehničnega učinka pa gre za posredno kršitev.

V praksi se pojavljajo tudi primeri, ko določen patentni zahtevek celo vrhunskim strokovnjakom dopušča različne interpretacije ali pa do različnih interpretacij prihaja zaradi različne pravne prakse v državah. Zaradi tega tudi vloga sodišč pri razsojanju patentnih sporov ni tako preprosta, kot se na prvi pogled zdi.

Vir: Revija Podjetnik, november 2010, Veljavnost patentne pravice, str. 74.

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje