
SUNiT – fascinantna inovacija za jutranje zaspance
SUNiT je fascinantna inovacija za vse jutranje zaspance s težavami prebujanja. Pri tem gre za senzorni sistem, ki meri naše premike med spanjem in je sposoben razpoznavati faze našega spanca, saj se v različnih fazah slednjega namreč različno premikamo. Senzor tako zazna, kdaj je nastopila REM faza oziroma kdaj se nahajamo v fazi lahkega spanca. (Več o delovanju senzorja si lahko preberete tudi na: http://www.sunit-startup.com/).
Na podlagi omenjenih informacij nas sistem SUNiT zjutraj zbudi na čim bolj naraven način. Opremljen je namreč z viri svetlobe in zvočno enoto, zato nas prebudi s simulacijo sončnega vzhoda in ambientalnimi zvoki.
Trenutno ekipo SUNiTA sestavljajo: študent elektrotehnike Rok Kimovec, študentka kulturologije Kaja Vrhovec Andrič, študent industrijskega oblikovanja Matjaž Poredoš, biologinja Urška Pristovšek, študentka podjetništva Katarina Jazbec, študent računalništva Aleš Kurent in študent ekonomije Tej Gonza.
Obenem pa so tudi v fazi dogovarjanja s ključnimi partnerji, ki bodo nujni pri sami realizaciji ideje.
Z možganskim viharjenjem do trenutnega koncepta
Do same ideje za nastanek te zanimive inovacije je ekipa prišla s t.i. možganskim viharjenjem.
»V bistvu smo se z delom ekipe sestali že nekaj dni pred samim začetkom Startup Weekenda v Ljubljani, kjer smo z metodo t.i. možganskega viharjenja prišli do osnutka trenutnega koncepta, ki sloni na naravni izkušnji spanja in prebujanja. Zamisli smo iskali predvsem v reševanju aktualnih problemov, s katerimi se sooča dovolj ljudi,« razloži Tej Gonza.
Izpopolnjevanje zamisli na terenu
Do končne konceptualne zamisli so prišli z nadaljnjim pivotiranjem njihove ideje v iskanju segmentov trga. Zamisel so izpopolnjevali na terenu, kjer so ljudi spraševali o njihovih spalnih navadah, problemih s spancem ter funkcijah, ki bi jih njihov sistem ponujal. Tako so svoje domneve lahko potrdili oziroma ovrgli.
»Za diferenciacijo od obstoječe konkurence smo poskrbeli s celostno rešitvijo problema prebujanja v temi in vstajanja v napačni fazi ter z ozko segmentacijo na inovativne hotele,« razlaga Gonza.
In kako idejo iz novembrskega StartupWeekenda ekipa realizira sedaj?
»Trenutno je naša prioriteta pridobitev prostora, ki bi nam omogočil kreativno okolje in nemoteno delo. Prav tako veliko pozornosti posvečamo analizi trga konkurence ter prepoznavanju potreb tako znotraj hotelirstva kot med končnimi uporabniki.
Z Matjažem, industrijskim oblikovalcem, trenutno delamo na samemu dizajnu končnega izdelka ter uporabniški izkušnji, medtem ko na drugi strani Rok, elektroinženir, pospešeno dela na prvem delujočem prototipu,« v zanosu pojasnjuje mladi študent ekonomije.
Vizije za prihodnost usmerjene na področje hotelirstva in skandinavski trg
»Ko nam uspe izdelek, predvsem z vidika dizajna, postaviti na visoko raven, hkrati pa zagotoviti dobro funkcionalnost, mislimo, da ima ideja dober potencial za uspeh.
Hoteli, ki veliko pozornosti posvečajo počutju gostov in ekskluzivnosti lastnih storitev, bodo po našem mnenju brez večjih težav prepoznali dodano vrednost, ki jo ponuja SUNiT.
Odlično priložnost smo zaznali na skandinavskem trgu, kjer se ljudje spopadajo s problemom polarne noči,« nam o vizijah inovativne ekipe še razloži Gonza.