Trendi na spletu v letu 2009

Recesija vpliva tudi na splet.

Trendi na spletu v letu 2009

Skupaj z razmerami na trgih se spreminjajo tudi razmere na spletu. V letu 2009 se obetajo spremembe v obnašanju spletnih podjetij in uporabnikov. Napovedani so naslednji trendi.
Trendi na spletu v letu 2009

Recesija vpliva tudi na splet.

1. Poceni zabava za uporabnike spleta

Ne glede na to v kakšnih časih se nahajamo, si ljudje vedno želijo zabave. Med recesijo bodo zaradi pomanjkanja sredstev ljudje iskali cenejše načine zabave, kar omogočajo spletne socialne mreže in mediji kot so YouTube, MySpace in Facebook, ki se že sedaj uvrščajo med najbolj obiskane spletne strani, v letu 2009 pa bodo beležile še večjo obiskanost.

Drug način poceni zabave je igranje iger, posebno brezplačnih spletnih iger, kar omogočajo strani kot npr. Pogo, Gaia, Runescape. Med najbolj obiskane strani se uvrščata Pogo.com in Yahoo.

2. Prodaja virtualnih dobrin

V Aziji je ta trend že dolgo prisoten in se počasi širi tudi drugam po svetu. Pojavlja se predvsem pri socialnih mrežah in igrah, kjer uporabnik lahko kupi različne virtualne dobrine (npr. slike, virtualne modne dodatke, orožje) s katerimi npr. polepša svoj spletni profil, jih podari prijateljem, v igrah pa svojemu liku doda kakšno posebno sposobnost ali uredi njegov videz. Facebook bo v letu 2009 s prodajo virtualnih daril zaslužil okoli 35 do 50 milijonov dolarjev.

Zaradi vse večje priljubljenosti preživljanja časa na spletu se povečuje tudi prodaja virtualnih dobrin. Razvoj tega področja pa omogočajo tudi novi načini plačevanja, npr. z mobilnimi telefoni ali posebnimi karticami, ki se jih poslužujejo večinoma mladoletni uporabniki brez kreditnih kartic.

3. Oglaševanje preko spletnih podjetj Web 2.0

V času recesije se zmanjšajo proračuni namenjeni oglaševanju, zato želijo oglaševalci zakupiti oglaševalski prostor na velikih popularnih spletnih straneh, kot sta npr. Yahoo in AOL. Od tega bodo imela v letu 2009 veliko prihodkov podjetja Web 2.0 (npr. Facebook in Digg), ki zaenkrat še ne namenjajo dosti prostora oglasom in imajo zato še potencial za ravoj tega področja.

4. Padanje cen oglaševanja preko spleta in alternative

Po drugi strani se bo povpraševanje po oglaševanju preko spleta v letu 2009 verjetno zmanjšalo, zato se bo znižala tudi cena oglasov. Ta trend bo deloma ublažila ciljna usmerjenost oglasov, saj se z izboljševanjem tehnologije ciljanja in povečevanjem števila podatkov o uporabnikih poveča možnost povezave določenega oglasa s pravo osebo. S tem je odziv na oglase večji, kar pa tudi več stane.

5. Večja osredotočenost na mednarodne trge

Po uporabi spleta so bile dolgo na prvem mestu ZDA, v zadnjih letih pa jih je prehitela Kitajska. Tudi najpopularnejše spetne strani kot so Yahoo, MSN, Facebook in MySpace imajo večinoma mednarodne uporabnike. Stroški zadovoljitve teh uporabnikov so enaki kot stroški uporabnikov iz ZDA, vendar pa je z njimi težje zaslužiti. Eden izmed razlogov je verjetno ta, da približno polovica vseh spletnih oglasov prihaja iz ZDA. Zato bodo v letu 2009 spletna podjetja dala več poudarka tudi mednarodnim uporabnikom in uporabljala direktno trženje prilagojeno tem trgom ter modele monetizacije, ki so v tujini že uspeli.

Vir: WSJ

© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki