Tretjina pitchev je polnih laži

Silicijeva dolina je obljubljena dežela za marsikateri startup. Tja, kjer so sanje uresničljive, predvsem tiste o spreminjanju sveta, se startupi podajo v iskanje investicij. Ekipe pred investitorji pitchajo svoje ideje, partner pri Venrock Capital dr. Bob Kocher pa pravi, da izrečejo tudi laži.
Tretjina pitchev je polnih laži

Med pitchanjem ne prirerajte resnice (Vir slike: YouTube).

Kocher, ki se je specializiral za zdravstveno tehnološka podjetja, je v pogovoru za The Information, razkril, da tretjina pitchev vsebuje laži. Predstavil je primer startupa, ki je trdil, da sodeluje z zdravstvenim velikanom Kaiser Permanente, a je pri raziskovanju ugotovil, da je bil startup komajda v začetnih pogovorih z omenjeno družbo. Startup je zagotavljal, da jim bo sodelovanje omogočilo dostop do baze, velike več tisoč uporabnikov, s tem pa milijonski dobiček.

Kocher ni želel razkriti imena startupa, ocenjuje pa, da približno tretjina predstavitev vsebuje »popolne neresnice«. Pravi, da je to postal način do investicije.

Z »izboljšanjem« zgodbe do investicije

Startupi se za »nedolžne« laži odločajo zato, da bi pustili (še) boljši vtis na investitorje, saj menijo, da bodo z »izboljšanjem« podatkov hitreje in lažje prišli do (nove) investicije.

Vaša ideja se v teoriji lahko sliši sijajno, vaš poslovni načrt je izpiljen, prototip prav tako, a podobno kot ostala podjetja in startupi, se boste znašli med pivotiranjem in zašli v povsem novo smer, da bi lahko zadostili potrebam trga. In vaši investitorji se tega zavedajo, saj so to izkusili že prevečkrat.

Raje kot na idejo, gledajo na ekipo. Bo ekipa sposobna prebroditi vse ovire, ki se ji bodo postavile na poti? Torej, kakšno sliko ekipe ste upodobili, če ste priredili resnico med pitchanjem?

Majhne, nedolžne laži, ki sploh niso nedolžne

Katere so najpogostejše male laži? V to skupino spada stavek, da startup nima konkurence na svojem področju. Ta laž je verjetno najbolj priljubljena. Za tem stavkom najverjetneje vlada prepričanje, da je predstavljena rešitev, storitev ali aplikacija tako dobra in da se še nihče ni lotil podobnega. To je morda res, a to ne pomeni, da storitev še nima konkurence. Obstaja velika verjetnost, da se nekje na svetu razvija podobno rešitev. To je vaša konkurenca, je prepričana Tena Šojer iz medija Domain.

Naredite domačo nalogo

Imeti konkurenco je normalno in pričakovano, njena zaznava in opis investitorjem pa je obenem tudi nekakšna predstavitev zavedanja, da obstaja. V predstavitvah dokažite, zakaj ste boljši.

Naš trg je cel svet

Naš trg je cel svet, investitorji slišijo na pitchih. To ni res. Sami veste, to vedo tudi oni. Ne izpostavljajte števila uporabnikov pametnih telefonov na svetu kot vaš trg – v primeru, da se predstavljate z aplikacijo. Potemtakem je vsak človek potencialen kupec ure, saj ima zapestje. Ampak saj veste, nekateri ne marajo ročnih ur, nekateri jih preprosto ne potrebujejo, podobno pa je tudi z uporabniki pametnih telefonov. Raje raziščite, kdo bi lahko bil vaš kupec, torej segmentirajte trg, ki se vam ponuja.

Smo poznavalci področja, trdijo ekipe. Seveda, nihče vam ne oporeka tega, a na poti do uporabnikov vas bodo presenetile številne ovire. Tam pa se poleg znanja pokažejo tudi izkušnje.

Veste, za kaj pitchate?

Pravzaprav ne potrebujemo investicije, je na odru pred investitorji izrekel eden od članov nekega startupa. Investitorji so obnemeli in predstavnika spremljali z odprtmi ustmi. Zakaj torej pitchate pred investitorji? Najverjetneje zato, ker potrebujete investicijo. V tem primeru je verjetno šlo za psihološki trik, ki pa se ni dobro izšel.

Tudi če imate za seboj resnično dobre mesece z izjemnimi prihodki, imate razlog za pitchanje. Morda zaradi želje po hitrejši rasti, ker želite povečati svojo ekipo… vedeti morate, zakaj ste pred investitorji in jim to tudi povedati. Torej, imejte načrt.

Oznake: , , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje