
Razloga, da je zdaj pravi čas za tovrstno investicijo sta predvsem, da so zaradi epidemije cene vozil tako rekoč čez noč padle in da bo Slovenija po koncu koronakrize zagotovo hitro sprejela novi Zakon o davku na motorna vozila, ki bo močno podražil uvoz vozil iz tujine.
Ker so se trgovci zaradi epidemije srečali z ogromnim upadom prodaje vozil tako rekoč čez noč, so bili mnogi za zagotavljanje likvidnosti primorani znižati cene vozil. “Cene rabljenih vozil srednjega razreda v tujini so tako padle za 10 odstotkov. Z nakupom eno ali dve leti starega rabljenega vozila, uvoženega iz Nemčije, Francije ali Belgije tako lahko kupci privarčujejo tudi do 50 odstotkov cene, ki bi jo sicer plačali za nov avtomobil v Sloveniji. Takšen avto ima tovarniško garancijo, minimalno obrabo ter povečini tudi oblikovno ustreza zadnjemu modelu, ki je na trgu,” pojasnjuje Marko Ferlin, direktor podjetja Odkrit nakup, ki upravlja spletna portala za uvozil vozil iz tujine narociavto.si in narocikombi.si.
Podjetja sicer poleg klasičnih tovornih vozil in osebnih avtomobilov pogosto iščejo tudi neke srednje možnosti, torej vozila, ki imajo v zadnjem delu tovornih prostor, spredaj pa nekaj sedežev za prevoz potnikov. Tako so lahko predelana osebna vozila, vendar so vseeno klasificirana kot tovorna vozila. To je dobra rešitev za vse podjetnike, ki potrebujejo tako tovorno kot osebno vozilo in na ta način lahko združijo dve investiciji v eno. Poleg tega pa je prednost nakupa takšnega kombiniranega vozila tudi dejstvo, da se pri nakupu tovornega vozila lahko odbije DDV, medtem ko se pri osebnih avtomobilih DDV lahko odbije le v primeru, če podjetje to vozilo oddaja v najem ali ga uporablja za prevoze ljudi, pojasnjuje Ferlin. V vsakem primeru pa nakup osebnega vozila na podjetje prinese znižanje osnove za plačilo davka na dobiček. Osebno vozilo se zapiše v osnovna sredstva, pri čemer se amortizira 5 let. Tako vsako leto znižuje osnovo za davek na dobiček za 20 odstotkov nabavne vrednosti vozila, pojasnjuje Ferlin.
Če vaš posel sloni na službenih vozilih, razmislite o ugodni investiciji
Vendar bodo rabljena vozila cenejša le do konca trajanja epidemije, nato pa se bodo cene spet dvignile na raven pred epidemijo, prihodnje leto pa bo novi zakon o davku na motorna vozila uvoz iz tujine še dodatno podražil. Predlog zakona je trenutno v vladni proceduri, a bo po Ferlinovi oceni sprejet hitro zaradi novega načina merjenja CO2. V veljavo bo stopil 1. januarja 2021. Z novim zakonom bo uveden enotni davek na motorna vozila (DMV), s čimer bo prenovljena tudi lestvica za odmero davka. “V praksi to pomeni, da na višino odmerjenega DMV ne bo več vplivala cena vozila, se pa uvaja doplačilo za moč motorja vozila. To bo imelo velik vpliv na osebna vozila ter na vsa tovorna vozila, ki imajo 5 sedežev in več (pri teh se tudi obračuna davek na motorna vozila)” je poudaril Ferlin.
Zaradi okoliščin, ki jih je na avtomobilski trg prinesla epidemija, in napovedanega dviga DMV, je torej zdaj prava priložnost, da o nakupu rabljenega vozila razmislijo vsi, ki načrtujejo nakup novega ali rabljenega avtomobila in tudi tisti, ki se jim z nakupom ne mudi in čakajo na ugodne nakupne razmere, pravi Ferlin. Vendar obenem svetuje, da so podjetja pri tem previdna, saj jih lahko pri uvozu čaka kar nekaj pasti in tveganj. Če na primer v ceni vozila ni izkazan DDV, podjetje v Sloveniji ne bo upravičeno do odbitka DDV, spet na drugi strani pa mora prodajalec v tujini vozilo prodati po neto ceni, brez DDV, vendar marsikdo tega kljub evropski zakonodaji ne želi storiti, kar pomeni, da mora slovensko podjetje plačati DDV v tujini, pri nas pa spet ne more uveljavljati njegovega povračila, svari Ferlin.
Postopek uvoza je bolje zaupati dobremu posredniku
“Dogaja se tudi, da se prodajalci v tujini strinjajo, da bodo prodali vozilo po neto ceni, a želijo DDV kot kavcijo, ki da jo bodo vrnili ob izpolnitvi določenih pogojev, pravi papirologiji in po postopku intra-EU nakupa. Vendar ta postopek lahko traja tudi do pol leta, kar pomeni, da mora podjetje, ki je kupilo vozilo, zalagati DDV v tujini za dalj časa, in tu ne gre za majhne zneske. V Nemčiji denimo DDV znaša 19 odstotkov, v Avstriji pa 20 odstotkov cene vozila,” pojasnjuje Ferlin, ki zato podjetjem svetuje, naj se za nakup vozil iz tujine raje povežejo z dobrim posrednikom, ki ima tudi možnost nakupa na lizing, česar podjetja sama ne morejo storiti.
Pri izbiri posrednika za uvoz avtomobile iz tujine je ključno biti pozoren na to, da je transparenten in da poskrbi za celoten proces uvoza, od nakupa do registracije vozila v Sloveniji, svetuje Ferlin. Kupci naj pri izbiri posrednika pazijo na to, kaj jim posrednik ponuja. Najboljši bo ponudil pomoč pri iskanju pravega vozila pri preverjenih prodajalcih, preveril servisno zgodovino vozila in njegovo tehnično stanje, se spogajal za ceno, pridobil vso potrebno dokumentacijo, organiziral transport in vozilo za pot ustrezno zavaroval, v Sloveniji opravil homologacijo, zastopal kupca pred FURS in uredil plačilo DMV in na željo kupca avto tudi registriral. V času epidemije je dobro biti pozoren tudi na to, da posrednik nudi razkuževanje uvoženega vozila. Dodatna prednost dobrih posrednikov je tudi možnost doplačila za jamstvo na uvoženo vozilo, možnost zavarovanja vozila brez dodatnih poti kupca in plačilo na lizing ali kredit po ugodnih obrestnih merah.