Uspešni slovenski startupi v tujih pospeševalnikih

Vas zanima, kakšne izkušnje imajo s tujimi pospeševalniki in skladi semenskega kapitala uspešna startup podjetja? Pod drobnogled smo vzeli startup Edgar, ki se ukvarja z orodjem za digitalno pripovedovanje zgodb, Modro Jagodo, z registrom zdravil Mediately in iCcode z isoimensko 'nevidno' kodo.
Uspešni slovenski startupi v tujih pospeševalnikih

Uspešni slovenski startupi v tujih pospeševalnikih in skladih semenskega kapitala (Fotografija: arhiv podjetja Edgar)

Mlado nastalo podjetje Edgar, ki se ukvarja z orodjem za digitalno pripovedovanje zgodb, je bilo januarja sprejeto v pospeševalnik Eleven bolgarskega porekla. Za njim stoji pet ustvarjalcev, ki neumorno nizajo idejo za idejo.

»V nekaj več kot treh mesecih smo postali ‘polnopravni’ člani družine Eleven, ki nas je spoznala s številnimi startupi iz prejšnjih sezon in podjetniki ter mentorji iz njihove mreže. Najbolj od vsega pa nam bo ostalo v spominu druženje, potenje, preklinjanje in rohtenje skupaj z ostalimi ekipami iz naše sezone. Res smo bili in bomo ostali prijatelji. Za vedno,« izkušnje v bolgarskem pospeševalniku Eleven povzame Damjan Obal.

Odlični občutki prežemali bivanje v Sofiji …

»Mi smo se v Sofiji počutili odlično, tako z ostalimi ekipami kot z ostalimi iz podpornega okolja smo sodelovali na dnevni bazi. In čeprav smo delali povprečno 14 ur dnevno, se je vedno našel čas za pivo ali kavo, pomoč drugi ekipi ali skupinsko seanso v skupini ‘anonimnih so-ustanoviteljev.’ To so občutki, ki jih lahko prinese le intenzivno druženje izven zavetja domačega okolja,« nadaljuje Obal, ki pri tem osredotočeno pove več tudi o podjetniški plati vključitve v omenjeni pospeševalnik: »Eleven nam je pri tem pomagal s strukturo, z rednimi sestanki, z novo zalogo mentorjev in strokovnjakov. Hvaležni smo jim predvsem za individualni pristop. Ekipe so namreč poskušali povezati z relevantnimi ljudmi in ne z naključnim naborom iz bazena obstoječih mentorjev. Večkrat so nas tudi potisnili iz cone udobja in nas na primer ‘prisilili’, da smo se naučili ‘pitchati’ svoje ideje v 10 sekundah ali treh minutah. Prisiljeni smo se bili tudi usmeriti iz produkta v posel in predvsem v razvoj odnosov s strankami. Vse to z namenom, da bi čim prej našli tisti magični ‘product-market-fit’. Eleven nam je pomagal tudi pri izkušnjah z investitorji, pravniki in drugimi manj atraktivnimi aspekti podjetništva,« še izvemo.

Brez direktne konkurence

»Kljub temu, da se Edgar nahaja v relativno nasičenem segmentu digitalnih medijev in oglaševanja, nimamo direktne konkurence. Tukaj so produkti kot so: Strikingly, Postano in Chute, ki podjetjem omogočajo prisotnost na spletu z agregiranjem vsebine iz družbenih omrežij. Konkurenca so na primer tudi storitve kot so Storify, Animoto, LaunchRock, About.me. Na področju marketplace poslovnega modela sta nam blizu Visually in Contently.

Ugotovili smo tudi, da uporabniki Edgar uporabljajo tudi kot nadomestek PowerPoint predstavitev, tako da so konkurenti tudi Prezi in Haiku. Še vedno pa mislimo, da so nam največji konkurent oglaševalske agencije in agencije za vsebinski marketing, ki računajo velikanske zneske in obljubljajo čudeže,« razloži Obal.

In kakšne so nadaljnje vizije inovativnega Edgarja?

»Naša vizija ostaja nespremenjena: postati končna destinacija za mikro in majhna podjetja, ki želijo vzpostaviti in ohranjati stik s svojimi uporabniki. Mi jim to omogočamo s pomočjo interaktivnih zgodb, ki v sebi nosijo jasen ‘Call to Action’. V prihajajočih mesecih načrtujemo lansiranje mobilne aplikacije in t.i. ‘Marketplace’, kjer bodo lahko posamezniki in podjetja najeli strokovnjake za pomoč pri kreiranju njihovih produktnih zgodb,« še zaključi Obal.

Slovensko podjetje Modra Jagoda je z januarjem letošnjega leta pridobilo investicijo bolgarskega sklada semenskega kapitala LAUNCHub! Podjetje vsem, ki se pri dnevnem delu srečujejo z zdravstvom, nudi najbolj kvalitetne informacije o zdravljenju.

                                    Fotografija: arhiv Modre Jagode

Mediately – Popoln register zdravil

Aplikacija Mediately predstavlja popolno zbirko podatkov o zdravilih, ki so na voljo v Sloveniji in je že nekaj časa prisotna tudi na mobilnem telefonu.

Z aplikacijo lahko brskate po bazi več kot 6200 zdravil s podrobnimi informacijami, ki vključujejo:

  • Osnovne informacije o zdravilu (učinkovina, sestava, proizvajalec, izdajanje, lista, omejitve, oznake),
  • Pomembne informacije iz SmPC datotek (odmerjanje, indikacije, kontraindikacije, nosečnost, interakcije, pakiranje in cena, posebna opozorila, vpliv na sposobnost, preveliko odmerjanje),
  • Medsebojno zamenljiva zdravila in terapevtske skupine zdravil,
  • ATC klasifikacijo.

Izkušnje Modra Jagode ob sodelovanju z Bolgari

»Zaenkrat je izkušnja zelo pozitivna. Dejansko smo v tem času ‘pospešili’ in učimo se veliko hitreje. Dostop imamo do bistveno večjega kroga ljudi, ki nam lahko pomaga s svojim znanjem. Tudi ostale ekipe, s katerimi smo se spoznali, so zelo odprte z deljenjem svojih izkušenj, in precej se naučimo tudi od njih. Dosti lažje je tudi dobiti stik s potencialnimi bodočimi investitorji,« zavzeto razlaga Blaž Triglav iz Modre Jagode.

Porajajoči se dvomi pred vstopom

Pred vstopom so imeli pri Modri Jagodi kar precej pomislekov. »Pospeševalnika nismo poznali, skrbelo nas je, koliko časa bo treba preživljati v Bolgariji, koliko se bomo morali ukvarjati s pravnimi in računovodskimi stvarmi tam, itd. Zato smo kontaktirali več ekip, ki so že šle skozi njihov program, in na ta način dobili informacije iz prve roke, ki so pomirile praktično vse skrbi. Za tem pa je bil le še občutek nestrpnega pričakovanja, da lahko končno začnemo delati na svoji viziji brez ovir,« izvemo od Triglava.

Mladi podjetnik pri tem nadaljuje: »V zelo kratkem času smo dobili že ogromno povezav z večjimi evropskimi investitorji, konstantno nam pomagajo pri povezovanju. Organizirali so tudi že nekaj dogodkov z res zanimivimi gosti, npr. imeli smo priložnost osebno spoznati Colette Ballou iz Ballou PR, ki je vodila odnose z javnostmi za WhatsApp v Evropi ob njihovi prodaji Facebooku. Vedno so tudi na voljo za nasvet ali deljenje svojih izkušenj, kar je v taki zgodnji fazi ogromna pomoč.«

Mednarodna konkurenca

In kdo so konkurenti Modre Jagode? »Mednarodno sta to Epocrates in Medscape, ki ponujata informacije o zdravilih v angleščini. Ponujata veliko količino informacij, ampak se osredotočata na ameriški trg. Ker ne upoštevata lokalnih posebnosti, jima manjka ogromno pomembnih informacij v vsaki državi izven ZDA. Zaradi tega se osredotočamo na trge izven ZDA, ker se da kvaliteto orodij za zdravnike tam bistveno izboljšati,« izvemo.

Nadaljnje vizije ter želje po nadgradnji

»Počasi se širimo na več držav, pravkar smo začeli v Srbiji, sledi Češka, in še en trg do konca letošnjega leta. Sproti pa želimo tudi nadgraditi uporabniško izkušnjo na dosedanjih trgih. Slovenski verziji za iOS in Android smo pred kratkim posodobili s krepko izboljšanim dizajnom in izboljšanim iskalnikom, prav tako Android verzija sedaj deluje na tablicah. Te posodobitve bomo sedaj vpeljali tudi na drugih trgih. Delamo tudi na spletni verziji, ki je v beta verziji sedaj dostopna na www.registerzdravil.si,« še pove Triglav. 

Ekipa iCcode, ki deluje kot reden član Tovarne podjemov, podjetniškega inkubatorja Univerze v Mariboru, je bila dober mesec nazaj sprejeta v elitni ameriški pospeševalnik Tech Wildcatters, ki se po Forbsu uvršča na 8. mesto lestvice najboljših ameriških pospeševalnikov.

Ekipa iCcode je bila z istoimensko rešitvijo sprejeta v elitni ameriški pospeševalnik Tech Wildcatters in prejela 25.000 $ investicije v zameno za 8% lastniški delež! Ekipo sestavlja pet članov: Aljaž Andrejaš, bivši producent na oglaševalski agenciji in ustanovitelj več startup podjetij, Kristijan Pukšič, certificirani projektni menedžer z izkušnjami iz startup podjetij in pri razvoju novih produktov, Luka Druks, strokovnjak za področje marketinga, z izkušnjami na področju športnega marketinga ter programerja Matija Vrbovšek in Rok Ajdnik, ki imata več kot pet let izkušenj na področjih obdelave slik in algoritmov.

                                                        Fotografija: arhiv iCcode

Pomen nevidne kode iCcode

iCcode je nevidna koda, ki jo oglaševalci, filmski studii in drugi pripravljavci televizijskih vsebin vstavijo v svoje obstoječe video vsebine (tv in spletne video oglase, serije, filme, …). Omenjena koda tako omogoča, da gledalci tv vsebin s pomočjo aplikacije za mobilne telefone, ki jo preprosto usmerijo v tv ekran, pridobijo nazaj na mobilni telefon dodatne informacije (spletna stran, facebook naslov, koda za popust, povezavo do nagradne igre, informacije o izdelkih, …).

»Tako ustvarjamo dvosmerno komunikacijo tv vsebin z uporabniki. Po drugi strani pa ponudniki vsebin pridobijo podrobne podatke o gledanosti in vpletenosti uporabnikov. Vsak objekt znotraj tv vsebin je mogoče ločeno povezati z dodatnimi informacijami,« razloži član ekipe iCcode, Kristijan Pukšič.

Srečanja s strokovnjaki in mentorji, ki prihajajo iz najboljših ameriških startup podjetij

»V tem tednu smo v Dallasu pričeli z zadnjo tretjino programa, ki je orientirana na pridobitev investicije in tako smo se v dveh dneh srečali z več različnimi investitorji na tako imenovanem investitorskem tednu. Med samim programom potekajo nenehna srečanja s strokovnjaki, svetovalci in mentorji, ki prihajajo iz najboljših ameriških startup podjetij, hkrati pa razvojni del ekipe dokončuje našo rešitev. Naša priznana svetovalca, ki nam pomagata z nasveti pri razvoju podjetja, sta Greg Anderson (marketing, ‘branding’) in Dain Ehring (Dorado Network Systems),« še izvemo od Kristijana Pukšiča.

Nadaljnji koraki razvoja – odprtje predstavništev v Los Angelesu in New Yorku

Podjetje ICCODE trenutno išče investicijo v višini 650.000 dolarjev, ki bo porabljena za razširitev ekipe in dokončanje razvoja produkta ter vstop na ameriški trg. Razvojni del ekipe bo lociran v Sloveniji, medtem ko bo prodajni in poslovni del ekipe lociran v Dallasu. Nadaljnji koraki razvoja podjetja so povezani z odprtjem predstavništev v Los Angelesu in New Yorku.

Oznake:, , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje