V pospeševalnikih ni dobrih vil

Minilo je več kot eno leto, odkar se je ekipa Ribiskekarte.si vključila v TSstartup. Z ustanoviteljem Boštjanom Lipnikom smo se pogovarjali o vključevanju v pospeševalnike, kaj vse je ekipa doživela v zadnjem letu, delil pa je tudi nasvet vsem tistim, ki se bodo odločili za podoben korak.
V pospeševalnikih ni dobrih vil

Samo v Evropi je približno 25 milijonov športnih ribičev. (Vir slike: Ribiskekarte.si)

“Z idejo smo začeli trije, ki pa smo zaradi različnih interesov kmalu po začetku TSStartupa šli vsak svojo pot. Jaz sem kot vodja prevzel celoten projekt in ob začetku začel iskati nove sodelavce, ki pa so se zaradi takšnih in drugačnih razlogov menjavali skozi vse leto, vse do danes,” o začetkih ideje spregovori Boštjan Lipnik. Dobro ekipo je skoraj nemogoče sestaviti, pravi. Zdaj sodeluje z dvema ambicioniznima ribičema, ki imata veliko željo po ustvarjanju. Morda se odprejo še “tretja vrata do programerja”. “Sem mnenja, da v kolikor ekipa ne verjame v produkt in ni pripravljena hobijev ter ostalih zadev pustiti na stranskem tiru, je – kakršnakoli že – ideja obsojena na propad,” medtem ko pri sestavi ekipe kot največji problem vidi dejstvo, da je treba v vsakega novega člana vložiti ogromno energije in časa.

Izkoristi vse, kar ti nudi pospeševalnik

V pospeševalniku TSstartup je preživel veliko časa, tam pa se je sam ali z drugimi člani udeleževal predavanj in delavnic. Pridobljenih znanj nikoli ne pozabiš, le uporabiti jih moraš ob pravem času, pravi. Dodaja, da je pospeševalnik okolje, v katerem “pridobiš izkušnjo, ki ti pokaže, da ni meja. Lahko si ravno ti tisti, ki bo črtal nove smernice na določenem področju,” a pomembno je, da izkoristiš vse vire, ki ti jih pospeševalnik nudi.

Vključevanje v pospeševalnike je dobra referenca

Pravi, da je pogosto, na primer ob javljanju na razpise ali prošenj, navedel, da so bili sprejeti v Telekomov pospeševalnik, “kar lahko že na začetku pokaže, da ideja ni slaba in ne dvomim, da to ne doprinese k pozitivni odločitvi”. Portal, ki med drugim omogoča tudi spletni nakup ribolovnih dovolilnic, je že od samega začetka “dihal” za tujino. To kažejo tudi številni jeziki, v katerih je portal na voljo, že lani pa so zbrali informacije v dveh tujih državah, zato je dejanski razvoj mednarodnega portala “samo še vprašanje časa”. “Najprej si želimo v Sloveniji vzpostaviti celotno informacijsko središče, katero bo naše izhodišče, saj bomo s tem naredili ogromen korak k promociji slovenskega ribištva,” dodaja pa, da so tuji ribiči “naravnost fascinirani nad našim portalom že zdaj, čeprav je v trenutni različici na spletu objavljenih le nekaj odstotkov vseh zmožnosti, katere naj bi portal kot središče nudil”.

Priložnosti za prodor v tujino je več kot dovolj. Samo v Evropi je približno 25 milijonov športnih ribičev. Kako mamljiva je za njih Slovenija, pričajo tudi prodajni podatki nekaterih ribiških družin, ki so večino dnevnic prodale ravno tujcem. Tujci predstavljajo skoraj petino vseh obiskovalcev portala, ki se je med razvojem povezal tudi s portalom Slovenia Info, s katerim sodelujejo na področju informacij.

V projekt vložili že 35 tisoč evrov

In čeprav Lipnik jasnega odgovora o tem, kako so ribiške družine sprejele njihov portal, ne želi podati, pravi, da so tiste, ki z njimi sodelujejo, portal sprejele pozitivno. Nekaterim so pospešili prodajo dovolilnic, kar je odličen rezultat za prvo leto delovanja. “Kot izjemen dosežek lahko navedem, da je naš projekt izredno pozitivno sprejelo tudi Ministrstvo za kmetijstvo in okolje ter Zveza za športni ribolov na morju, saj od konca poletja prodajamo tudi dnevne in tedenske dovolilnice za rekreativni ribolov na morju. Pri morskem ribolovu smo prešli na popolno brezpapirno poslovanje,” kot vodja projekta, v katerega je bilo od začetka projekta vloženih že skoraj 35 tisoč evrov, pa si želi, da se jim odprejo nove priložnosti. Sodelovanje z drugimi ribiškimi družinami, Zavodom za ribištvo in podporo Ribiške zveze Slovenije.

Promocija tudi z ribiškimi majicami

Velik poudarek imajo tudi na promociji portala, ki ga oglašujejo prek stranskih oglasov in promoviranih objav na Facebooku. Za promocijo na družbenih omrežjih porabijo do štiri ure dnevno, aktivni so tudi na spletnih straneh ribiški družin, domačih in tujih forumih, torej tam, kjer je njihova ciljna skupina. “Za prepoznavnost veliko vlagamo tudi v bolj dolgoročne strategije, lani smo se začeli širiti prek ribiških oblačil in za test na trgu ponudili ribiške majice, katere so bile odlično sprejete,” letos pa bodo razvili celotno kolekcijo, ki se bo prodajala pod njihovo znamko. Začeli so tudi s prodajo darilnih bonov, s katerimi lahko ribič ribiču podari ribolovne dovolilnice za en ali poljubne revirje. Kot pravi Boštjan Lipnik, to možnost ponujajo kot prvi in edini v Sloveniji.

Bodite prodorni, trmasti in vztrajni!

O izkušnji in morebitni udeležbi na prihajajočih pospeševalnikih pa meni: izkoristite vse, kar vam ponudijo. Bodite prodorni, trmasti in vztrajni. “Poglejte problemu v oči takoj in se ne pustite omajati, ko ste prepričani v svoj prav. Poudarjam, prepričani v svoj prav, ne samo misliti, da ste prepričani. Ne pričakujte pa, da bo tam kdo delal namesto vas. Vse tudi ne bo vedno vse tako, kot si boste želeli. Nihče ni tam zato, ker je dobra vila.” Kot največje vodilo za uspeh pa svetuje: ni pomembno, ali ste sprejeti v kakšen startup program, najpomembneje je, da se vprašate: ´Ali želim resnično uspeti, ali si samo mislim, da si želim uspeti?´. Seveda, nikoli pa naj vas ne vodi denar.”

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje