»V tujini podjetnik s slabo spletno stranjo ne bo prišel daleč.«

Domen iz studia Focusly opozarja, da mnogi grafični oblikovalci vsebino in grafični del zmečejo skupaj, potem pa popravljajo naknadno, da tako povečajo znesek računa (Vir slike: Focusly).

»V tujini podjetnik s slabo spletno stranjo ne bo prišel daleč.«

Sredi poletja je v Slovenj Gradcu zaživel grafični studio Focusly. V njem sta pisalni mizi, na katerih ustvarjata Domen in Teja (občasno se jima pridružita še zunanja sodelavca), oba stara manj kot 30 let. S svojim delom, čeprav sta usmerjena tudi na tuj trg, želita pomagati domačim podjetjem.
»V tujini podjetnik s slabo spletno stranjo ne bo prišel daleč.«

Domen iz studia Focusly opozarja, da mnogi grafični oblikovalci vsebino in grafični del zmečejo skupaj, potem pa popravljajo naknadno, da tako povečajo znesek računa (Vir slike: Focusly).

Grafična podoba ima namreč zelo pomemben učinek na potrošnika. »Prvi videz šteje. Kot lastniki spletne strani imamo zgolj 5 sekund časa, da stranko prepričamo v nakup. Uporabnik bo takoj, ob prvem pogledu vedel, kam spadamo. Moja opažanja in številne analize kažejo, da se lahko prodaja spletne strani, potem ko se prenovi v skladu z najnovejšimi trendi, poveča tudi za 60 odstotkov,« pripoveduje Domen. Focusly se sicer poleg celotne grafične podobe podjetij in spletnih strani, ukvarja še z izdelavo logotipov, predstavitvenih spletnih strani in samo izdelavo le-teh, grafično prenovo, grafičnim oblikovanjem reklamnega materiala, katalogov, revij in še česa.

»Vsebino zmečejo skupaj, nato pa naknadno popravljajo. To ni pošteno do stranke«

Opaža, da mnoga slovenska podjetja trendom ne sledijo, še več, tudi mnogi grafični oblikovalci, ki pogosto zamujajo z rokom, ne. Pravzaprav naredijo toliko, da stran dela, potem pa »nabijajo« ure vzdrževanja. »Vsebino in grafični del zmečejo skupaj, potem pa popravljajo naknadno, da tako povečajo znesek računa. To ni pošteno do stranke. To niso samo stranke, to so partnerji,« pravi Domen, ki ima bogate pretekle izkušnje z grafičnim oblikovanjem. Zato kot vodja ekipe Focusly raje sporoči daljši rok za izdelavo, ki jim omogoči izdelavo v roku in predstavitev bolj kakovostnega izdelka.

»Opažam, da se tudi v Sloveniji odvijajo spremembe v to smer.«

Meni, da je vzrok tudi v slabi usposobljenosti grafičnih oblikovalcev. Postavljajo strani s staromodnim videzom, ne vedo, kakšni so trendi. »Opazil sem tudi nove spletne strani, pri katerih je dizajn takšen, kot je bil moderen pred leti. V Sloveniji je tudi drugačen trg kot v tujini, ni takšnega poudarka na grafičnem delu. V tujini s slabo stranjo podjetnik ne bo prišel daleč. Potrošniki so bolj zahtevni, čeprav, opažam, se tudi v Sloveniji odvijajo spremembe v to smer. Zlasti za mobilne uporabnike.« Trenutni trendi, v katerih je vodilna Francija oziroma natančneje Pariz, je t.i. flat dizajn, vektorske ikone in logotip, izpiljena grafična podoba in dobra vsebina, vse to zapakirano v celoto – posledično tudi dobra uporabniška izkušnja.

Stran mora imeti rdečo nit

»Da smo resni, jim pokažemo že na začetku, ko se odločijo za sodelovanje. Sami se poglobimo v njihovo spletno stran oziroma trgovino in predlagamo svoje videnje, na čem bi gradili zgodbo. Mora pa cela stran imeti rdečo nit, tako v vizualnem kot v vsebinskem smislu.« Stranka jim preda materiale, posvetujejo se na sestanku, najdejo skupno pot in nato zavihajo rokave.

V primeru prenove grafične podobe delo v celoti prepustite eni osebi oziroma podjetju, svetuje Domen iz studia Focusly (Vir slike: Studio Focusly).

Ne zanemarjajte vpliva barv na strani!

Pomemben je tudi barvni vidik, ki se ga pogosto zanemarja, dodaja. Spletne strani oziroma trgovine, ki imajo več kot tri barve, so moteče. »Tri barve so osnova, pravilo. Ne pretiravajte. Več barv je moteče za oči, stran ni več pregledna. Velike prodajne strani so svetle, bele, medtem ko so temne odbijajoče za uporabnike. Pomembno je tudi, da barva odraža čustvo. Če prodajate izdelek, namenjen ženskemu občinstvu, izhajajte iz tega. Prilagodite embalažo in spletno stran, saj ženske kupujejo z očmi,« in izpostavi vijolično barvo. Moški pa se bolje odzivajo na modro barvo, ki jo označi za »prijazno barvo«. Oni imajo raje nevtralne barve, kot so siva, bela in črna. Te barve lahko uporabimo tudi v primeru, da prodajamo izdelek, namenjen obema spoloma.

Zakaj se Američani raje odločajo za evropske studie?

Usmerjeni so tako na domač kot tudi tuji trg. »Slovenski trg nam je pomemben, saj želimo spremeniti stvari, ki sem jih prej omenil. Želimo izboljšati slovenski trg in tako vračati podjetjem.« Med njihovimi referencami najdemo tudi ameriško podjetje, za katero so oblikovali videz različnih revij. »Američani se pogosto odločajo za evropske grafične studie, saj je tu cena tudi do 5-krat nižja od njihovih. Storitev zaradi nižje cene ni manj kakovostna.«

Kaj svetuje Domen?

»Najbolj pomembno je, da dela stran. Da se da opraviti nakup. Grafična podoba je pomembna, mora biti pregledna. Da se uporabnik znajde, ne samo, da ima lep videz. Nekateri na stran zmečejo toliko podatkov, da uporabniška izkušnja ne more biti dobra. Zato se kupci tudi ne vračajo.« Svetuje, da v primeru prenove grafične podobe delo v celoti prepustite eni osebi oziroma podjetju. »Dobro je, da ima celotna stran rdečo nit. Vsak oblikovalec pa ima svoj stil, drugačna videnja, zato nastanejo težave, če eden naredi logotip, drugi pa stran. Lahko se zgodi, da se (vizualni) zgodbi ne bosta ujemali.«

Priporoča, da osvežite spletno stran ali pa trgovino na vsakih nekaj let. »Morda še prej, odvisno, koliko boste vložili v zadnjo prenovo. Če ne bo izdelana po zadnjih trendih in boste varčevali, celo prej,« opozarja.

Spletna stran Focusly
Dejavnost

Studio za oblikovanje in razvoj spletnih strani

Pravni subjekt Samostojni podjetnik
Zaposleni Dva redna in dva zunanja sodelavca
Države naročnikov Slovenija, ZDA


Logotip

© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki