Reportaža: Kako postaviti temelje uspešnega podjetja?

Kako postaviti temelje uspešnega podjetja?

Reportaža: Kako postaviti temelje uspešnega podjetja?

V živo smo poročali z dogodka: Kako postaviti temelje uspešnega podjetja, na katerem smo gostili same podjetniške zmagovalce. Z nami so bili Gregor Koprivnik iz Licila.si, Kristina Kočet iz podjetja Tiko Pro in Andrej Orožen iz Dewesoft. Dogodek je povezoval Matej Golob iz 30Lean.
Reportaža: Kako postaviti temelje uspešnega podjetja?

Kako postaviti temelje uspešnega podjetja?

Gregor Koprivnik, Licila.si

Gregor Koprivnik in Maja Švener sta leta 2012 postala zmagovalca izbora Mladi podjetnik leta.

Gregor je v predavanju z naslovom Kaj sem se naučil kot mladi podjetnik povedal naslednje:

*Gregor je na začetku razdelil merilne trake. Zakaj? Izveste na koncu…

“Predstavil bom 7 hitrih lekcij:

1. lekcija: Zakaj ravno 7 lekcij?

V business-u moramo biti malo neobičajni, moramo malo izstopati, biti drugačni od drugih. Številka 7 predstavlja takšno drugačnost.

2. Lekcija: Prodaja na vsakem koraku.

Podjetnik mora znati prodajati na vsakem koraku.

*Gregor prosi publiko, da dvigne metre nad glavo, slika celotno publiko in pove, da je prodajalko prepričal, da naj mu metre podari, saj jim bo naredil edinstveno reklamo. To je prodaja na vsakem koraku!

3. lekcija: Merljivost. KPI. MVP testi. ADŽ?

Meter predstavlja bistveno lastnost podjetništva – merljivost.

Key Performance Indicator (KPI) – predstavlja odgovore na vprašanja: ali smo imeli dovolj prometa, ali je bilo dovolj obiskovalcev na spletni strani, kakšna je bila konverzija obiskovalcev v kupce; če je bila slaba, kaj je šlo narobe? 

Podjetnik mora takoj znati povedati, v katerem segmentu poslovanja mu gre slabo.

MVP testi: Minimum Variable Product – skozi testiranje ugotovimo ali je naš produkt zanimiv za trg ali ne.

ADŽ testi (pove, da si jih je sam izmislil): Ni prav da merimo od A do Ž. Vedeti moramo, od kje in kaj merimo, ne samo meriti vse po vrsti.

4. lekcija: Ko hodiš ob propadu, ne glej dol.

Ko podjetje začne rasti, je prepad višji – naloge so iste, cilji so isti, pot je pa bolj tvegana. Podjetniki moramo znati pametno tvegati. Podjetnik ne sme razmišljati o neuspehu.

5. lekcija: Danes oz. sedaj, je vse, kar imaš.

Prav je, da imamo cilje, ampak ne smemo se preveč zadrževati v prihodnosti. Če bi razmišljal o prihodnosti, ne bi nikoli opravil vseh nalog v sedanjosti, ker bi bil preveč obremenjen s fiktivnimi stvarmi, ki se bodo ali sploh ne bodo zgodile v prihodnosti.

6. lekcija: Meter & mentor:

Dobro je, da imate na svoji podjetniški poti mentorja. Če ne znaš sprejeti tujega znanja, kmalu spoznaš, da si prikrajšan zanj.

* Vsi vzamejo v roke meter. Meter predstavlja naše življenje. Gregor daje navodila: pri 75 cm odtrgajte stran – to predstavlja leta do katerih bomo živeli. Odtrgamo pri x cm (predstavlja trenutno starost). Odtrgamo pri 50 cm (takrat bi se večina upokojila ali pa vsaj ne bo več “top” na svojem področju).

Ostane samo še košček metra, ki razkriva iluzijo, ki so ji podvrženi (bodoči) podjetniki. Pred sabo naenkrat nimajo več 100 cm dolgega metra, ampak je ta dolg le nekaj centimetrov.

7. lekcija: Be Happy with what you have, while working for what you want. (Hellen Keller)

Bodite zadovoljni s tem, kar imate in izberite si svojo lastno podjetniško pot, ki vas bo osrečevala – le tako boste uspešni.”

Kristina Kočet, Tiko Pro

Kristina Kočet je leta 2013 osvojila naslov tekmovanja Mladi podjetnik leta.

Kristina Kočet bo v svojem predavanju zagovarjala tezo, da je vzpostavitev sistema v podjetju pogoj za njegovo rast:

“V prvi polovici leta smo dobili projekt, ki je bil vreden milijon evrov in ga uspešno izpeljali. Kmalu smo dobili nove sodelavce in v podjetje vpeljali filozofijo, da se na vsakem koraku predstavljamo kot ekipa. Le tako bomo kot podjetje uspešni.

Ko sem bila še na fakulteti, mi ni bilo jasno, kaj so in kakšni morajo biti organizacijski procesi v podjetju ter kako organizirati procese v podjetju. Šele v praksi sem spoznala, kaj to je.

Kaj torej to pomeni? V podjetju je potrebno znati natančno določiti, kaj kdo dela, kaj je odgovornost posameznega zaposlenega.

Naša filozofija v podjetju je: delavci delajo za sebe, ne za mene (šefa). Tako se oni zavedajo svoje vrednosti, pa tudi sama se zavedam, da brez njih ne bi bili tam, kjer smo.

Prispevek zaposlenega v podjetje mora biti viden. Vsak mora biti odgovoren za to, kar dela. Če kdo naredi neko napako, se mora zavedati, kaj to pomeni za podjetje, za celo ekipo. 

Kaj je najtežje? Spoznati, da si nadomestljiv!

Čisto vsak v tej dvorani je nadomestljiv. Sama sem zanosila, bila dolgo časa odsotna iz podjetja in je podjetje vseeno zraslo za 10 % v tem času, ko me ni bilo. 

Težko je spustiti delo in nadzor nad njim iz svojih rok ter opazovati, kako znajo tudi drugi delati.  

V podjetju je zelo pomembna kultura. Delavca je potrebno pohvaliti, če dela dobro, pa tudi pograjati, če naredi napako.”

Andrej Orožen, Dewesoft

Andrej Orožen je eden od ustanoviteljev podjetja Dewesoft, dobitnika slovenske Zlate gazele v letu 2012.

Andrej Orožen je na temo Visoka tehnologija je priložnost za startupe povedal naslednje:

“Nikoli v zgodovini podjetja se nismo zadolžili. Naredimo toliko stroškov kot jih lahko sami pokrijemo. Podjetje mora znati upravljati s svojim denarjem.

Strankam smo vedno ponudili več kot so pričakovale. Tako smo gradili na bazi zadovoljnih strank.

Vedno smo strogo ločili, ali gre pri produktu, ki se pokvari za težavo, ki jo je naredil strokovnjak, tehnik ali gre za sistemski problem. Če je bil problem sistemski, smo pomagali iz težav.

Če smo produkt razvili brezplačno, je bil od trenutka na voljo vsem in pri tem vztrajamo še danes.

Rast podjetja je zelo pomembna. Sami smo v drugem letu poslovanja zrasli za 100 %, iz 10.000 evrov na 20.000 evrov in nato vsako leto podobno, za okoli 100 %. Trenutno imamo 10 milijonov letnega prometa.

Za konec bi rad povedal še to: mladim podjetjem je potrebno ponuditi več! Ne samo v smislu infrastrukture, ampak tudi v smislu prenosa znanja, izkušenj, povezav. To pa težko naredi država, čeprav bi morala, zato je to naloga “starih” podjetij.

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki