Vsak vitez potrebuje svojega konja – tudi na Kickstarterju
Ekipa Chevall je za zdaj usmerjena na moško publiko (Vir slike: Nejc Puš).
Zgodba sega leto in pol nazaj, ko sta študenta arhitekture Luka Žgajnar in Luka Badalič, velika oboževalca ročnih ur, dobila idejo za svojo uro. Ta je nekaj posebnega – ne le zaradi zgodbe, ki je v ozadju, temveč tudi za to, ker ponuja štiri časovnice, tri različne paščke in tri različna ohišja. »En je klasičen kovinski, drugi platnen in tretji iz usnja,« slednji pa ima, pravi Kous, tudi slovenske korenine. »Naredil ga je Slovenec, ki ima kot edini patent zanj. Poseben je za to, ker se ne prepogiba, skorajda je nezlomljiv. Ima pa tudi premaz, ki omogoča, da greš lahko brez skrbi v morje z usnjenim paščkom, ne da bi se uničil,« pojasnjuje.
V 20 sekundah do nove ure
»Pašček in ohišje lahko zamenjaš v 20 sekundah,« dodaja Kous, ki se je s članoma spoznal na enem od Ustvarjalnikovih vikendov, in razloži potek menjave. S pritiskom na del, ki je zaponka, lahko hitro zamenjamo pašček. »Zjutraj, če si na poslovnem sestanku, popoldne greš na pijačo, zvečer pa še na piknik. Ta ura omogoča prilagoditev stila trem različnim priložnostim,« opisuje sogovornik, in pravi, da je ura primerna tako za direktorje, podjetnike kot tudi za študente.
Projekt lahko na Kickstarterju podprete tukaj >>
Zakaj ime Chevall? V francoščini Chevall pomeni kavalir, cheval pa konj. Ker oba člana nosita ime Luka, sta dodala dva l-ja, obenem pa ugotovila, da v stari francoščini Chevall pomeni kavalir. Da bi se približali kavalirstvu, sta uram nadela takšno ime, obenem pa dodala še znak vitezove čelade. Vse ure so poimenovane po najhitrejših dirkaških konjih na svetu: Black Caviar, Exceller in White Moonstone.
Ura je namreč namenjen zgolj moški publiki, s kampanjo na Kickstarterju pa želijo doseči predvsem tujo publiko. Kous omenja ZDA in arabski svet, ki bi jih lahko pripeljala do zastavljenega cilja. Ta je 75 tisoč dolarjev, za ta cilj pa morajo prodati 233 ur. Prvim 100 podpornikom bodo ponudili uro Chevall po nižji ceni (t.i. super early bird) – od 199 dolarjev do 229 dolarjev, odvisno od modela. Naslednji paketi pa se vrstijo od 299 dolarjev do 329 dolarjev. »Če bi kupil tri različne ure s tremi različnimi paščki, bi porabil za enako kakovost veliko več denarja,« napoveduje za poznejšo postavko ur. Pozneje, v prosti prodaji, pa bo potrebno za uro odšteti 399 dolarjev in 429 dolarjev.
Chevall ura je nekaj posebnega, saj si jo lahko sami, glede na priložnost, sestavimo sami (Vir slike: Nejc Puš).
Eni kavalirji z avtomobili, drugi z urami
»Celotna zgodba se vrti o tem, da moški med 18 in 30 let nismo več kavalirji. Včasih se je to kazalo tako, da si imel belega konja, danes to nekateri kažejo z avtom, drugi z uro. Mi smo se želeli predstaviti z uro, ki je cenovno dostopna,« dodaja pa, da so dali velik poudarek točnosti.
Celotna izvedba za zdaj neizvedljiva v Sloveniji
Žgajnar in Badalič sta imela pri razvoju sicer številne probleme: netočnost pri Slovencih glede izvedbe projekta ju je prisilo k razmišljanju, da celotna izvedba žal ne bo možna v Sloveniji. Mehanizmi, ki jih bodo uporabili, bodo japonskega in švicarskega porekla, medtem ko jim bo kitajsko podjetje, ki je že sodelovalo pri nekaterih drugih Kickstarter kampanjah, izdelalo ure. »Dogovorili smo se, naj spremljajo našo kampanjo. Ko vidijo, da smo dosegli želeni cilj, lahko zaženejo proizvodnjo. Dobavni rok je namreč 60 dni, predvidevamo, da bomo prvo pošiljko poslali že konec septembra.«
Moško različico ure bosta dopolnili še posebna izdaja in ženska različica (Vir slike: Nejc Puš).
S pridobljeni sredstvi želijo pokriti stroške proizvodnje, stroške ustanovitve podjetja in strošek pošiljanja. »Želimo postati ena najbolj uspešnih slovenskih kampanj,« dodaja Kous, ki pojasnjuje, da so bile ostale Kickstarter kampanje, ki so se predstavljale z urami, uspešne. »Večinoma so sredstva uspešno pridobile v prvih 15 dneh kampanje,« njihova pa bo trajala 40 dni. Video jim je posnel Mark Pirc, slikovni material pa je priskrbel Nejc Puš, ki je sicer specializiran za fotografiranje ur, v njegovem življenjepisu pa se znajdejo velika imena, kot sta Rolex in Breitling.
Bi imeli takšno uro?
Kako prepričati Američane?
Na roko jim gredo tudi prazniki v tujini, ravno med kampanjo bodo Američani praznovali Dan neodvisnosti, zato želijo tistim, ki bodo 4. julija podprli njihovo kampanjo, ponuditi še pašček v barvi ameriške zastave. »Američani so veliki lokal patrioti,« poseben poudarek pa so dali tudi družbenim omrežjem. V dogovorih so namreč z 10 modnimi blogerji, ki po besedah Kousa pokrivajo 15 milijonski trg. Ti jim bodo pomagali pri promociji ur.
Mami jih Irska in ZDA
In če jim ne uspe? »Naredili bomo poslovni načrt, šli do investitorjev. Ideja se bo uresničila, v tem ali drugačnem kontekstu,« v načrtih je tudi narediti prvi mehanizem v Sloveniji. Čez eno leto načrtujejo posebno, omejeno izdajo 100 ur, pozneje tudi razširitev z ženskimi urami. »Čez kakšno leto imamo v načrtu tudi odprtje podružnic, in sicer v ZDA in na Irskem,« predvsem zaradi ugodnejše davčne politike in prisotnosti na velikem trgu.