Vzajemni skladi v svojih prednostih in slabostih

Vzajemni skladi so ena od možnosti za dolgoročno in kratkoročno investiranje na finančnih trgih. Za to obliko naložbe se velikokrat odločajo vlagatelji, ki nimajo dovolj znanja o vrednostnih papirjih, vendar bi želeli vložiti denar v delnice, obveznice in druge instrumente denarnega trga, ki investitorjem ustvarjajo donose.
vzajemni-skladi

Vzajemni skladi v svojih prednostih in slabostih

Prav zato vlagatelji celotno upravljanje z investicijskim portfeljem prepustijo v upravljanje podjetjem, ki so specializirana na tem področju. Profesionalni upravljalci skladov razporejajo in vlagajo finančna sredstva večjega števila različnih vlagateljev in tako ustvarjajo razpršene naložbene portfelje, ki investitorjem prinašajo donose v obliki kapitalskega dobička ali drugih vrst dohodkov, ki se izplačajo glede na vrsto vrednostnih papirjev.

Vzajemni skladi v različnih vrstah

Vlagatelji lahko izbirajo med različnimi vrstami skladov, kot je na primer indeksni ali uravnoteženi sklad, skladi s fiksnim donosom in skladi denarnega trga. Njihovo delovanje se v določenih aktivnostih pri vlaganju sredstev v naložbe razlikuje, vendar koncept ostaja enak. To pomeni, da upravljalci zbirajo finančna sredstva, ki jih nato vložijo oziroma z njimi kupijo vrednostne papirje. Strokovno upravljanje in vodenje lastniških delnic in obveznic je usmerjeno v razpršitev posameznih deležev in enot investicij, zato da se zmanjša stopnja tveganja.

Vzajemni skladi in pričakovana letna donosnost

Na splošno velja, da skladi na letni ravni lahko ustvarijo približno pet odstotno donosnost. Pri tem je potrebno upoštevati, da vlagatelj pri določenih naložbah izgubi sredstva, v drugih pa pridobi višje donose. V primerjavi z vzajemnimi skladi so naložbe v zavarovana posojila bolj donosne, saj prinašajo okoli šest do devet odstotne donose na letni ravni.

Upravljalci skladov ne zagotavljajo jamstva na vloge

Upravljalci skladov ne zagotavljajo jamstva na vložena sredstva, kar pomeni, da so te naložbe nekoliko bolj tvegane, tako kot so v splošnem tvegane investicije v vrednostne papirje, saj jih v večji meri določa trg in dogajanje na svetovnih borzah. Upravljalci skladov delujejo v interesu posameznega investitorja, vendar ne morejo vedno povsem predvideti, ali bo neka naložba prinesla izgubo ali dobiček.

Vzajemni skladi s stroški upravljanja

Skladi zaračunavajo investitorjem svoje storitve upravljanja, pri čemer računajo vstopne in izstopne stroške, letne upravljavske stroške in penale za predčasno prekinitev vlog. Iz vidika vlagatelja je takšna vrsta investicij precej draga, saj na drugi strani obstajajo investicije, ki ne zaračunajo prej omenjenih stroškov. Takšne so tudi naložbe v zavarovana posojila, ki se odvijajo na platformah za množično investiranje. Vzajemni skladi so dobra izbira za vlagatelje, vendar pa so na trgu na voljo tudi druge alternativne naložbe, ki ustvarjajo višje donose, so bolj varne in ne računajo stroškov upravljanja.

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje