Za kaj mora skrbeti natakar? – opis dela

Mnogo ljudi si kot prvo službo izbere delo natakarja oz. natakarice. Po eni strani zaradi tega, ker nimajo specifične kvalifikacije, po drugi pa želijo z delom podpirati študij. Zakaj prihaja do tega? Odgovor je popolnoma enostaven.
Za kaj mora skrbeti natakar? - opis dela

Natakar ima kar nekaj dolžnosti in odgovornosti, plača pa ni najlepša (slika: buzzle.com)

Vsako leto se pojavi na stotine novih restavracij in verig s hitro prehrano, zatorej se tudi zahteve po natakarjih hitro večajo. Žal služba natakarja nima veliko potenciala in ne gre za uspešno kariero, ki bi si jo lahko sčasoma zgradili, a mnogo ljudi jo smatra za najboljši način razumevanja ljudi. Natakar ima namreč vsak dan opravka z najrazličnejšimi vrstami ljudmi. Torej, če nameravate sprejeti delo natakarja, da bi dobili nekaj praktičnih izkušenj dela z ljudmi, je izjemno pomembno, da podrobno razumete, kakšne so vaše dolžnosti in odgovornosti.

Kaj so dolžnosti natakarja?

Čeprav je posamezna restavracija običajno najbolj poznana po svoji izvrstni hrani, lahko slaba ustrežljivost in slabe storitve, namenjene strankam, uničijo njen ugled. Zato ima večina kakovostnih restavracij različne kriterije, ki vplivajo na izbor osebja (strežnikov). Izobrazba običajno pri natakarjih ni osrednjega pomena, a pomembne so druge lastnosti kot so potrpežjivost, dober spomin, pozitiven odnos, ročne spretnosti itd. Čeprav lep videz običajno ne spada med pomembnejše kriterije, pa imajo kljub vsemu punce, ki dobro izgledajo, so čedne in se pametno oblačijo, dobre možnosti, da postanejo natakarice.

Sprejemanje naročil

Vsakemu natakarju je dodeljena določena sekcija restavracije, za katero je zadolžen med svojim delovnim časom. Dolžnost natakarja je, da pozdravi potrošnike in se jih pospremi do njihove mize. Ko se stranke enkrat posedejo, jim mora razdeliti menije in sprejeti naročila za pijače. Če so stranke zmedene ali pa se ne morejo odločiti, je dolžnost natakarja, da jim opiše ponudbo restavracije ter jim ob enem priporoči posebna vina. To velja tudi za hrano. Natakar mora poznati vsako jed na jedilnem listu in vedeti, kako je pripravljena. Če je potrebno, mora strankam tudi priporočati jedi. Ko se potrošniki odločajo, si mora natakar v beležko zapisati njihove odločitve ter jih nato predati glavnemu kuharju.

Skrb za mize

Čeprav se pri večini velikih restavracij delo natakarja konča pri oddaji naročil, pa se njihove dolžnosti pri večini majhnih restavracij na tem mestu še niso končale. Natakar mora poskrbeti, da naročena hrana prispe do stranke na pravilen način. Vsaki mizi je potrebno posvečati enako mero koncentracije in pozornosti. Pijačo je potrebno dotočiti pravi čas in razrešiti morebitne probleme, ki se pojavljajo glede naročil. Natakar mora seveda pospraviti mizo, ko posamezna stranka konča z obedom, še prej pa ji prinesti račun.

Natakar je tudi tisti, ki mora poskrbeti, da stranke mize pričakajo urejene in pripravljene. Torej, namizni prt, krožniki, žlice, vilice in servete morajo biti vedno na svojem mestu. Natakar se mora zavedati, da se njegove dolžnosti ne končajo z zaprtjem restavracije. Mora namreč počakati in počistiti restavracijo ter jo pripraviti za naslednji dan. Police z zalogami je potrebno napolniti, počistiti mize in namizne prte pripraviti za pranje.

Čeprav so dolžnosti in odgovornosti natakarjev ogromne, pa žal ne moremo enako triditi za njihove plače. Minimalna plača natakarja se giblje med 3 in 4 evri na uro. A kljub vsemu velik del zaslužka natakarjev sestavljajo napitnine, ki jih potrošniki dajo za njihovo dobro postrežbo. Dandanes obstaja kar nekaj šol, ki se ukvarjajo z upravljanjem hotelov in dajejo študentom ne zgolj praktične izkušnje, temveč tudi certifikat po uspešno opravjenem tečaju. Takšni tečaji bodo natakarjem pomagali, da bodo dobili službo v kakšni izmed izredno priljubljenih in zasedenih restavracij, kjer bodo lahko s pomočjo svojih odličnih spretnosti iz službe natakarja napredovali do glavnega upravitelja restavracije.

 

Vir: Buzzle

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje