Zakaj Zynga propada?

Zakaj propada Zynga? (Vir slike: sxc.hu)

Zakaj Zynga propada?

Leta 2008 je Zynga držala svet v svojih rokah. Facebook je postal portal za računalniške igre, namenjen ljudem, ki do tega trenutka niso igrali tovrstnih iger. V nadaljevanju si preberite, kaj se je zgodilo, da so delnice podjetja Zynga padle in je podjetje izgubilo svojo moč.
Zakaj Zynga propada?

Zakaj propada Zynga? (Vir slike: sxc.hu)

Preveč iger in premalo igralcev

V letih, ko se je Zynga vzpenjala, so bile računalniške igre namenjene „profesionalnim“ igralcem. Vendar ni bilo vedno tako. Svet računalniških iger se je namreč pričel s preprostimi igrami, ki jih je lahko igral vsakdo. Šele kasneje, ko se je razvila tehnologija in so se razvile konzole, je igranje računalniških iger postalo zelo zahtevno.

V obdobju zahtevnih iger je bil Facebook portal, kjer so se zbirali ljudje, ki niso igrali računalniških iger. Mark Pincus je to opazil in ustvaril igre, ki so bile zelo preproste in namenjene širši množici ljudi: klik tukaj, klik tam, preprosta naloga – nekaj za vsakogar.

Kmalu pa so se spametovali tudi ostali podjetniki in konkurenca je postajala vse močnejša.

V obdobju petih let so se tudi igralci na Facebooku izurili v igranju računalniških iger. Kljub temu so najpopularnejše igre še vedno zelo preproste. Kljub razširjenosti in popularnosti preprostih iger pa danes na popularnosti pridobivajo tudi težje strateške igre (npr. War Commander).

Dražje oglaševanje

Oglaševanje na Facebooku je bilo leta 2008 še zelo poceni, saj se podjetja tovrstnega oglaševanja še niso posluževala. Takrat je Zynga s Facebook oglaševanjem dosegel veliko število ljudi za malo denarja. Tako je v prvih letih Facebooka zakupil toliko oglasov, da je njihov vložek predstavljal kar 10 % celotnega prihodka omenjenega podjetja.

Nič ne traja večno in s prihodom ostalih podjetij se je cena oglaševanja na Facebooku dvignila z 0,27 USD/klik leta 2009 na 0,88 USD/klik v letošnjem letu. To za podjetje Zynga pomeni, da ne more več tako učinkovito kupovati novih igralcev.

Viralnost iger je padla

Ko so se na Facebooku pričele pojavljati igre, je bila viralnost še zelo visoka, saj so igralci veliko delili s prijatelji in jih vabili, naj se jim pridružijo pri igranju. Zynga igre so neprestano prekinjale igro s prošnjami, z vabili, zgodbami za prijatelje itd. Na tak način se je igra tržila sama od sebe.

Zaradi pritožb uporabnikov Facebooka, ki so bili prevečkrat „nadlegovani“ s strani prijateljev glede statusov, novih dosežkov in daril v igrah, je Facebook priredil svoj portal tako, da tisti, ki ne igrajo iger, ne dobivajo veliko obvestil v zvezi z igrami (na tak način je seveda upadla tudi viralnost Zynga iger).

Znižale so se marže

Nekaj let je Zynga zaračunavala neobdavčene zneske za virtualne dobrine v igrah, leta 2011 pa je Facebook prisilil vsa podjetja v uporabo virtualne valute in pri tem pričel pobirati 30-% provizijo.

Vsi zgoraj našteti dejavniki in še mnogi drugi so vplivali na padec podjetja Zynga. Vrednost delnice podjetja je namreč padla z 10 USD na delnico v preteklem letu na zgolj 2,48 USD na delnico.

Vir: techcrunch.com

Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas in bodite na tekočem!

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki