Zakaj radio ni seksi medij za večino oglaševalcev?

Radio je treba vrniti pod žaromete in oglaševalcem pomagati do slave prek tega medija, meni Lenja Faraguna, mednarodna predavateljica. Radio je namreč po radijskih raziskavah v Sloveniji edini, ki mu poslušalci rečejo prijatelj.
Zakaj radio ni seksi medij za večino oglaševalcev?

Lenja Faraguna črpa navdih iz vsakdanjega življenja (Vir slike: Power Day).

Slovenija se v smislu radijskega oglaševanja bistveno ne loči od drugih držav, pravi Faraguna. Ločijo se le posamezniki. »Radio je čudovit medij, življenjski in pristen, a je še zmeraj pepelka med mediji,« je kritična. Prav na račun podjetnikov in podjetnic, ki imajo dobre zamisli, srce in poslovno zgodbo, »za katero verjamem, da si jo bodo vedno bolj diamantno upali povedati prek radia«.

Agencije ne razumejo radijskih oglasov

Slabo sliko o radiu delajo oglaševalci s puhlimi, kričavimi in mediju popolnoma neprimernimi oglasi, ki jih po mnenju Faragune slišimo na slovenskih radiih prevečkrat. Za oglaševanje na radiih se ne odločajo tudi zato, ker jih same agencije ne dajejo v media načrte, saj ga same ne razumejo in čutijo. »Nihče jih ne uči pisati in media planirati za radio, zato radio ni seksi medij za večino oglaševalcev.« Kljub vsemu pa še vedno verjame, da bodo slovenski radijci končno sedli za eno mizo in v en glas tako oglaševalcem kot oglaševalskih agencijam pokazali moč tega medija.

Ko vam niti radijski ekspert ne more pomagati …

Dober radijski oglas ima jasno sporočilo: »Šele potem pride na vrsto sedem tehnik pisanja radijskega oglasa oziroma kampanje in proces ustvarjanja ´brandable chunks´, ki vam pomagajo, da to sporočilo najbolj prepričljivo poveste svetu. Če nimate jasno zbrušenega diamanta oziroma sporočila, zgodbe, vam noben radijski ekspert in copywriter ne moreta napisati (radijskega) oglasa.« Njen najljubši je tisti, »ki poslušalca prepriča, da naredi ali začuti tisto, kar je copywriter želel, da poslušalec naredi ali začuti«.

Prvi podjetniški “Power day” v Sloveniji!

Polno zasedena in v mislih v novem domu v tujini

Faraguna je trenutno polno zasedena. Samo ta teden je sodelovala oziroma začela sodelovati pri vsaj 20 kampanjah, samo danes (v času nastajanja članka) je začela delati na dveh novih. Čakajo pa jo tudi večje življenjske spremembe. Seli se namreč v tujino: »V kamnito hišico ob morju, ki v sebi nosi diamant, ki so ga mnoga leta ljudje spregledali.« Ta bo z novo turistično sezono pod novo blagovno znamko Mama`s house Selse dobila nazaj svoj sijaj, dodaja.

»Moj dan ni nič bolj glamurozen od vašega«

Mednarodna predavateljica skromno odgovarja, da njen dan ni nič bolj glamurozen od našega. »Morda se le večkrat na leto zbudim v sobi s številko, sobnim barom in receptorko. Pred tednom dni je bila hotelska soba 324 B v New Yorku še posebej zanimiva, saj se nama je s Heleno zdelo, da so ti gigantski svetlikajoči reklamni Times Square monitorji pritrjeni na notranjo stran najine sobe, ker sva imeli dnevno svetlobo še ponoči (smeh).« Njene naslednje destinacije so Berlin, London in Milano, kjer se bo srečala s svojo »razširjeno radijsko družino«.

Zadnji dve leti je namreč članica programskega sveta največje radijske konference v Evropi, Radiodays Europe, do konca decembra gostujejo po evropskih mestih in iščejo diamantne predavatelje, ki bodo marca naslednje leto nastopili na konferenci v Milanu in tisočim radijcem pokazali, »kako naj svet zveni še bolje«.

Kako napolni misli?

Ko je doma, večino dni preždi pred računalnikom. »A odkar več časa preživim na morju, opažam, da vedno bolj pogosto egoistično-hedonistično založim telefon in monitor zamenjam za Carlos Ruiz Zafona ali Steinbecka. Dobro dene polnjenju mojih možganov. Včasih pozabimo, da nismo na uranovo jedro.«

S podjetništvom začnite zgodaj >>

Delovne dneve začne s sprehodom, v družbi treh – Mirana, labradorke Dodi in skuštranke Ire, nadaljuje z administracijo različnih Facebook strani, pisanjem novih tekstov v zvezek, Skype coachingi ali sestanki, branjem blogov, pisanjem člankov, marketinških kampanj, piljenjem keynote prezentacij za predavanja in workshope. Zadnje dneve pa pri njih doma vse bolj odmeva pesem Jamesa Deana Bradfielda There is still a long way to go, »skupaj z nežnim sopihanjem ob pakiranju za novo življenje«, dodaja v smehu.

Diamanti jo spremljajo na vsakem koraku

Ideje, ki so navdihujoče in jih ima zagotovo na pretek, črpa iz življenja. Ena od niti v njenem življenju, kot ste morda že ugotovili med prebiranjem tega članka, so tudi diamanti. Je namreč ustanoviteljica Mesta poslovnih diamantov. »Zakaj diamanti? Ker so naravni kristali,« odločno pove. Za njihov nastanek je potrebno milijone let, njegovo vrednost pa definira njegova redkost, ne pa čistina, barva ali brus. »Enako je s podjetniki in podjetnicami – vsak je ne le redek, ampak unikaten. Ima neprecenljivo vrednost,« a pogosto tega ne znajo povedati svetu, zato so na trgu spregledani. Ker ne zasvetijo, ne dobijo in ne obdržijo pozornosti ljudi, ne postanejo njihov tatu. Tudi zato, ker so vbiti v okvirje svoje industrije, kjer velja prepričanje, da se tam pač tako od nekdaj dela.

»Poslovni diamanti so tisti podjetniki in podjetnice, ki želijo zaslužiti in hkrati spremeniti svet. Hudomušno jim rečem, da so slavni.« Slavni so v očeh strank, »ker se stranka zaradi njih počuti videna, slišana in slavna, saj so presegli njena pričakovanja in ji spremenili življenje«. Od drugih poslovnežev se razlikujejo tudi po tem, da poslovni diamanti nikoli ne kompenzirajo svojih življenjsko-poslovnih vrednot za dobiček. Dodaja, da so le-te zajete v zvezdi Severnici, ki jo poslovni diamanti vidijo jasno na nebu. Noben projekt ne skrha njihova najbolj trdna načela, ki jih definirajo z odgovorom na vprašanje zakaj, ki je eden od 12 korakov poslovnega iniciacijskega procesa lov za zakladom. »Vaja s šibico in odgovorom na vprašanje zakaj, je razlog, zakaj me ogromno slovenskih podjetnikov in podjetnic ter v zadnjem času mojih Junior poslovnih diamantov – projekt Podjetno v svet podjetništva – sočno kolne,« dodaja v smehu.

Lenja Faraguna bo ena od predavateljic na dogodku Power Day, ki bo 19. novembra v Ljubljani.

Oznake:, , , ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje