
Zakaj startupi prenehajo z inovativnostjo, ko zrastejo? (Vir slike: Freeimages.com)
Ohranjanje visoke stopnje inovativnosti v podjetju je zelo pomembno, toda večina podjetnikov ugotavlja, da je kaj takega v velikih organizacijah izredno težka oziroma skorajda nemogoča naloga in to kljub temu da imajo večja podjetja ponavadi na voljo več denarnih sredstev kot startupi, v katerih pa vlada izrazito visoka stopnja inovativnosti in kreativnosti.
Glavni razlog za tolikšno razliko med startupom in večjim podjetjem se skriva v sami definiciji obeh. Medtem ko je startup v resnici zgolj začasna organizacija, ki še ugotavlja, kateri je tisti poslovni model, ki bo omogočal ponovljivost in rast, pa podjetje že predstavlja organizacijo, ki si za glavni cilj zastavlja predvsem izvrševanje izbranega poslovnega modela.
Da bi mlado podjetje, ko enkrat preide fazo startupa, lahko zaslužilo dovolj denarnih sredstev za nadaljnje financiranje svojih dejavnosti, mora namreč čimprej pričeti z izvrševanjem svojega zastavljenega poslovnega modela. To pa pomeni, da ima podjetniška ekipa čedalje manj časa za inoviranje in kreativnost, saj se jim na urniku nenadoma pojavijo številna nova opravila, ki jih je nujno treba opraviti.
Ko sčasoma podjetje zraste iz majhne v veliko organizacijo, se vendarle odprejo nove možnosti za povečanje inovativnosti, saj se ekipa poveča, delo pa se lahko porazdeli med večje število ljudi. Toda v veliki večini primerov stopnja inovativnosti kljub temu ostane na zelo nizki ravni!
Problem tiči v poslovnih procesih, ki so se do sedaj namnožili že do te mere, da bi lahko spreminjanje enega izmed njih imelo posledice tudi pri številnih drugih procesih. Podjetje, ki sedaj že deluje po ustaljenih smernicah, namreč ne želi tvegati kaosa, zmede in negotovosti, kar skoraj brez izjeme spremlja inovativnost.
Poslovni procesi, ki podjetje napravijo bolj učinkovito, so torej glavni temelj težav glede tega, da podjetje ne more biti agilno, odzivno in inovativno tudi po tem, ko zraste!
Vir: Inc.com