Zaupanje znotraj ekipe deluje kot lubrikant

Veliko investitorjev pa tudi startupov poudarja pomen dobre ekipe. Dobra ekipa je lahko tista, ki bo investitorja prepričala v investicijo, kljub temu, da bo druga ekipa imela morda še boljši produkt. Investitorji namreč »zavohajo« dobro ekipo, ki bo uspela prebroditi tudi težke čase.
Kako oblikovati uspešno kampanjo za množično financiranje?

Želite uspeti na platformah za množično financiranje? (Vir slike: HubSpot)

Erika Andersen je med večletnim raziskovanjem ekip, tudi športnih, strnila pet ključnih elementov dobre ekipe. Po njenem prepričanju imajo dobre ekipe jasne in prepričljive cilje. Vsak del ekipe razume, kaj si ekipa kot celota želi doseči, ti pa so izredno pomembni vsakemu členu ekipe. Lahko ugotovimo, ali ima ekipa jasne in prepričljive cilje? Andersonova pravi, da. Člani ekipe so v tem primeru resnično predani ciljem, o njih razglabljajo med vsakodnevnim klepetom, vezani so tudi na njihove odločitve. Tiste ekipe, ki niso tako močno zavezane svojim ciljem, večinoma nimajo jasno zastavljenih ciljev ali pa jih sploh nimajo. Takšne ekipe imajo pogosto tudi cilje, ki so izključujoči med seboj.

Če ekipa spremeni cilje, morajo biti vsi členi o tem obveščeni.

Ekipa mora imeti jasne in utemeljene vloge. Andersonova tako piše o primeru svojega klienta, ki je pravkar dobil ponudbo za novo službo. Ko je svojega šefa vprašal, kakšna bo njegova vloga, mu ni povsem jasno dal vedeti, kaj bo delal. Nadrejeni, ki je bil obenem direktor, ni verjel v moč vlog. Menil je, da so nepotrebne in nepraktične.

Andersonova se s tem prepričanjem ne strinja: ekipe, v katerih vloge oseb niso razdeljene, delujejo slabše. Slabo definirane ali nedefinirane vloge ekipo vodijo v izgubo časa, tudi v propad. Nihče ne ve, za kaj točno je zadolžen.

Z definicijo vlog se vzpostavlja tudi odgovornost.

Enostaven in učinkovit proces dela. Dobre ekipe imajo dobre in usklajene poti. Komunikacija, tako formalna kot neformalna, je jasna in učinkovita. Vsak ve, kako se odločitve sprejemajo in kdo jih sprejema. Andersonova navede primer vodje HR v eni od ekip, s katerimi sodeluje. Ekipo sicer sestavljajo pametni in predani ljudje, a njihovi procesi so obupni. Komunikacija je sporadična, ključnih delovnih procesov ni. Rezultati so bili zato pod pričakovanji.

Merite svoj uspeh? Definirajte ga.

V dobro oblikovanih ekipah so vzpostavljeni pogoji in dogovori, kaj se meri in zakaj. Vsak člen ekipe ve in pozna ključne metrike in kako vplivajo na doseganje ciljev. Andersonova ugotavlja, da slabo strukturirane ekipe ne spremljajo uspehov, novih stopničk, ki jih naredijo proti cilju. Brez tega ekipa nikoli ne ve, ali resnično dosega svoje cilje.

Visoka stopnja zaupanja povezuje ekipe.

Prepričana je, da je to najpomembnejši element ekipe. Zaupanje znotraj ekipe označi kot lubrikant: če je med ekipo vzpostavljeno zaupanje, je lažje vse. Če si ljudje ne zaupajo med seboj, kljub temu da preostali prej omenjeni dejavniki dobro delujejo, delo ne bo potekalo tekoče. Zakaj je takšna ekipa problematična? Ker je težko vzpostaviti iskren pogovor med vsemi členi ekipe.

Recimo, da vaša ekipa nima vseh teh elementov. Če ste vi za sedlom ekipe, ste zdaj najverjetneje dobili idejo, kako stanje popraviti, nadaljuje. Če niste prvi mož ekipe, in menite, da se vodja ne bo odprl na teh področjih, vam delo najverjetneje ne daje užitka, kot bi vam ga lahko. Verjetno se boste začeli ozirati za drugimi ekipami.

Če vaša ekipa izpolnjuje vseh pet elementov, vam Andersonova čestita. Najverjetneje uživate ob delu in dosegate dobre rezultate. Doživljate tisto, kar doživlja vsaka dobra ekipa.

Oznake: , , ,