Združimo se in skupaj Oskrbimo Ljubljano

Naš sogovornik, Klemen Zahar iz projekta Oskrbimo Ljubljano, nam je zaupal zanimivo idejo na področju ekološke in lokalno pridelane hrane.
Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

  1. Kako bi na kratko opisali vaš projekt Oskrbimo Ljubljano?

Projekt Oskrbimo Ljubljano spodbuja ugodne nakupe ekoloških pridelkov ter lokalno pridelane hrane po sistemu kratke verige brez nepotrebnih posrednikov. Projekt temelji na zaupanju med kmetom in kupcem, ki lahko zaradi medsebojne pomoči gojita pristne odnose do sebe, soljudi, narave in prehrane. Cilj projekta je neposredno povezati kmeta in kupca ter širiti zavest o nacionalni samooskrbi z medsebojnim povezovanjem ter medsebojno pomočjo.

Glavni namen skupnostnih nakupov je krepiti odnose, interakcije in osebni stik med ponudniki in člani. Pridelki gredo brez posrednikov iz rok pridelovalca v roke kupca. Pri tem med seboj tudi poklepetajo, nekateri pa se o poreklu in načinu pridelave prepričajo tako, da kmeta obiščejo kar na domu. Tako odnos ni samo poslovni, ampak nastajajo tudi prijateljstva. Po koncu prevzema kmetje pogosto tudi prispevajo kakšen zabojček dobrot socialno ogroženim ali tistim, ki takšne hrane ne morejo imeti ali si jo ne morejo privoščiti (npr.: zapuščene živali, brezdomci itd.).

  1. V kakšni pravni obliki ste registrirani?

Projekt je organiziran pod okriljem podjetja Tiskarna kavarne d.o.o., katerega glavni cilj je ustanoviti skupnost (kupci eko in lokalne hrane, kmetije in organizator), pri čemer vsak subjekt poskuša podpirati in razumeti drug drugega. Zato podpiramo interakcijo med člani in ponudniki. Ne želimo biti posrednik, ampak smo v vlogi organizatorja srečanja kmeta in kupca, zaradi česar se lahko spoznata in si izmenjata izkušnje.

  1. Kdaj se je vse skupaj začelo? Od kod ideja?

Ideja se je v glavi razvijala že nekaj časa, saj je kar nekaj članov ekipe zaradi zdravstvenih težav kupovalo samo preverjeno, neškropljeno pridelano hrano. Ker je takšna hrana višjega cenovnega razreda, smo se sprva združili prijatelji in družina, da smo skupaj nakupili pridelke (večje količine – nižja cena). Nato smo ob razmišljanju o tem, da bi bilo najboljše, če bi tak način nakupovanja postal standard, prišli do ideje za projekt Oskrbimo Ljubljano. Lahko bi rekli, da je do ideje prišlo čisto po naključju, po tem ko smo izvedli skupinski nakup pri enem izmed kmetov in bili presenečeni nad ponujeno ceno.

Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

  1. V čem se nakupovanje prek Oskrbimo Ljubljano razlikuje od nakupa na klasični tržnici ali zelenjavnih zabojčkov, ki jih dostavljajo na dom? Je poleg nižje cene še kakšna prednost?

Prednosti pri projektu Oskrbimo Ljubljano so zagotovo direktni stik s ponudnikom (ponudniki so vedno prisotni na prevzemu in jih lahko še dodatno povprašate o načinu pridelave, uporabi sredstev, itd.), prevzem pridelkov z različnih koncev Slovenije na enem mestu (ponudniki so z različnih koncev; od Prekmurja do Primorja), preverjeni jasno označeni pridelki in seveda; ne pozabimo na skupnost.

Pri nas šteje vsako mnenje in če je kdo nezadovoljen, je tako, kot bi bili nezadovoljni mi. Zato vsakič po prevzemu s kratko anketo preverjamo zadovoljstvo naših podpornikov projekta, saj lahko le na tak način skupaj izboljšamo ponudbo in celoten projekt. Skupaj sooblikujemo ponudbo, sprejemamo pa tudi predloge, nasvete članov in tudi priporočila za nove ponudnike.

  1. Za koga je tako nakupovanje primerno? Kdo so vaše stranke?

Naši člani so vsi tisti, ki želijo kupovati preverjeno, bolj kakovostno hrano. Opazili smo, da je vedno več takih podpornikov oziroma kupcev, ki so »primorani« kupovati kvalitetno (neškropljeno) hrano; bodisi zaradi bolezni, bodisi zaradi spremembe načina življenja. Kljub temu je projekt namenjen vsem, ki ne gledajo le na ceno, ampak na to, kaj vnašajo v svoje telo.

Resda je lokalna eko hrana praviloma dražja, a je vseeno zanimivo opazovati ljudi pri nakupu različnih dobrin. Ko si kupujejo stanovanje, želijo najboljšo stanovanjsko opremo. Ko si kupujejo avto, gledajo le najboljše in nove modele. Ko pa kupujejo hrano, gledajo kaj je v akciji in kako bodo čim manj zapravili. Ob tem nikoli ne pomislijo, kaj s tem vnesejo v telo.

  1. So kmetje, ki sodelujejo, zadovoljni s tem sistemom? Sprejemate tudi nove ponudnike?

Ponudniki so glede na povratne informacije zelo zadovoljni s takšnim načinom prodaje. Konec koncev imajo zagotovljeno prodajo s točno določenimi količinami (na tržnici recimo nikoli ne vedo, ali se bo v enem dnevu prodalo vse ali le za nekaj 10 €), stalno bazo odjemalcev in način, kako dodatno promovirati zdrav način življenja.

Če smo imeli na začetku projekta težavo s tem, kako poiskati dovolj veliko število ponudnikov s pestro in kvalitetno ponudbo, imamo zdaj ravno nasproten problem; kako sprejeti vse, ki trkajo na vrata in si želijo biti del naše zgodbe. Delamo konsenze, a vedno ne moremo sprejeti vsakogar, saj izbira ponudnikov sestoji iz različnih kriterijev; na priporočilo koga je prišel, kako ga z nakupi sprejmejo kupci, kako daleč je in koliko mora prodati, da se mu splača priti k nam na prevzem itd.

Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

Projekt Oskrbimo Ljubljano (Vir: osebni arhiv)

  1. Lahko opišete postopek, kako kupci naročijo pridelke, jih plačajo in kje jih prevzamejo?

Najprej bi izpostavili, da naš projekt zaenkrat deluje na območju Ljubljane. Vsak član se mora najprej včlaniti v skupino. Registracijo in vpis v skupino opravi na spletni strani. Ko je v spletno naročilnico zbrana in vnešena vsa ponudba, odpremo naročanje – obvestimo vse registrirane člane, da je naročanje odprto.

Prevzem naročenih pridelkov, ki so posebej rezervirani za tiste, ko ste oddali naročilo, običajno poteka v našem parku Žibert na Celovški 335 oz. na drugih mobilnih lokacijah / tržnicah. Plačilo se izvede direktno na mestu in je le gotovinsko, saj je tako najlažje reševati morebitne reklamacije. Po prevzemu, dan ali dva kasneje pa preverjamo zadovoljstvo kupcev, izmenjajo se pohvale in pritožbe, da lahko projekt vsakič še izboljšamo oziroma nadgradimo.

  1. Kako je z embalažo – lahko kupci prinesejo svojo ali zahtevajo npr. papirnato? Ko sem opravila nakup v lanskem letu, se namreč spomnim, da ko sem želela dati stvari v svojo embalažo, je eden izmed kmetov rekel: »Seveda, super, ni problema!«, ena gospa pa je rekla, da nima smisla, da prestavljam v svojo embalažo, ker bo tisto vrečko, v kateri mi je korenje pripravila, potem sama stran vrgla. Ste kaj naredili tudi v tej smeri?

V ekipi se zelo zavedamo problematike, ki ste jo izpostavili. V naši skupnosti so številni privrženci ukinitve plastičnih vrečk in prav je tako. Cenimo in podpiramo vsako mnenje. A kot smo že mnogokrat dejali, na žalost ponudnikov ne moremo prisiliti v uporabo papirnatih vrečk. Vedno znova ponudnike pred oddajo ponudbe opozorimo na problematiko plastičnih vrečk in kot rečeno, bi najbrž bila edina učinkovita ‘kazen’, če bi ljudje zaradi tega prenehali naročati zelenjavo pri takih ponudnikih.

Nekateri ponudniki so nam dejali, da so papirnate vrečke preproste predrage, drugi pa, da v njih ne morejo pakirati večjih količin itd. Ponudnike na to vseskozi opominjamo in preprosto ne vemo, kaj narediti, da nas bodo uslišali. Kot rečeno, si jih v to ne drznemo prisiliti, ker mislimo, da vseeno obstajajo drugi načini (pa čeprav rešitev ne ponujajo z danes na jutri).

Vedno pa imajo člani možnost, da na prevzemu zavrnejo plastično embalažo in prestavijo pridelke / izdelke v svojo lastno embalažo, kar določeni člani tudi počnejo. Upamo si trditi, da je glede na situacijo izpred 2 let danes velika večina ponudnikov že v celoti odstranila plastične vrečke iz svojega inventarja oz. jih je nadomestila s papirnatimi vrečkami, biorazgradljivimi vrečkami ali pa sploh nimajo več pakirano (brez embalaže). Še vedno je nekaj takih ponudnikov, ki uporabljajo plastične vrečke, a se bo glede na pretekle izkušnje v prihodnje spremenilo tudi to. Seveda je priporočljivo, da član s seboj na prevzem prinese svojo lastno embalažo, za večje količine pa imajo prav tako na prevzemu vedno pripravljene zabojčke.

  1. Bi še kaj dodali; kakšne so novosti, zanimivosti, posebna ponudba?

Trenutno prenavljamo spletno stran in naročilnico, ki je potrebna posodobitve in bo predvidoma dokončana v naslednjih mesecih. Omenil bi še, da v sklopu našega projekta pogosto poudarjamo, da cen ne oblikujemo / postavljamo mi, ampak jih v našem projektu postavlja kmet oz. ponudnik sam!

Sicer drži dejstvo, da je pri določanju cen zraven pogosto veliko usklajevanja (ponudniki imajo z naše strani določen tudi razpon še sprejemljivih cen za našo skupnost), saj vemo, da se želje kupcev (dobiti pridelek / izdelek po čim nižji ceni) razlikujejo od želje pridelovalcev (prodati pridelek po čim višji ceni).

V ekipi se neprestano trudimo, da se cena oblikuje po načelu poštene cene za vse udeležene v projektu (“fair price”), a na koncu je kmet oz. ponudnik tisti, ki določa ponujeno ceno in kupec tisti, ki s svojim nakupom potrdi, da ceno sprejme. Prav tako mi ne delamo opisov, slik in razlage glede posameznega pridelka. To je v domeni ponudnika. Nekajkrat smo dobili opazko, da je slika ali opis napačen/a, da je to naša dolžnost. A dejansko ne moremo vedeti, da je prišlo do spremembe, če nas ponudnik o tem ne obvesti.

  1. Kje vas lahko kupci / prodajalci najdejo in kam se lahko obrnejo po pomoč in nasvete v zvezi z nakupom oz. prodajo?

Veliko informacij lahko dobijo na naši spletni strani. Lahko nas kontaktirajo tudi prek e-maila oskrbimo.se@gmail.com, na telefonski številki 040/552-836 ali pa na naši Facebook strani Oskrbimo Ljubljano ali Instagramu.

Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

09.12.2019 od 13:00 do 21:00
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti ponedeljek, 9. decembra? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2020 kot mladi podjetniki napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje