Sobe pobega: kombinacija logike in zabave

Po vzoru kultnih računalniških iger je nastala resnična igra. V Sloveniji tako najdemo že nekaj sob pobega, kjer dva do pet igralcev zaklenejo v sobo, edini cilj pa je rešiti uganke, odkriti in odkleniti skrivne predmete, logično razmišljati ter se rešiti.
Sobe pobega: kombinacija logike in zabave

Tudi v Sloveniji najdemo že nekaj sob pobega (vir: ©Connecta)

Escape room oziroma sobe pobega postajajo trend številnih evropskih mest. Prva soba pobega je nastala na Japonskem, pri nas pa so prvo odprli junija v Kobaridu. »Prvič smo jo preizkusili v Budimpešti na Madžarskem, ko smo se s prijatelji odpravili na nekajdnevni izlet. Nad igro smo bili navdušeni, zato smo se odločili postaviti podobno sobo tudi v domačem kraju, v Kobaridu,« o razlogih za vzpostavitev sobe pobega pripoveduje Matej Šarf iz ekipe Escape Inc. V Evropi se je val pričel na Madžarskem, kjer je največ takih sob. Danes ima »escape room« praktično vsako evropsko velemesto, od septembra dalje tudi Ljubljana, ko se je odprl Escape room Enigmarium.  

Soba pobega je igra, v kateri pridejo do izraza predvsem sposobnosti delovanja v skupini. »Vse kar obiskovalci potrebujejo, je sproščena radovednost in svoje male sive celice. Morali bodo sodelovati, povezovati namige, reševati spretnostne izzive, dešifrirati skrivnostne simbole, reševati uganke in najti pot skozi prepreke,« opisujejo dogajanje v ekipi Way Out, ki so sobo pobega v Ljubljani odprli pred mesecem dni.

Prva postavitev sobe pri kobariški ekipi ni imela posebne tematike. »Sobo in uganke smo postavili tako, da so naši tekmovalci oz. gostje postavljeni v različne situacije, tako da lahko primerjamo in vidimo, kako se v posameznih situacijah znajdejo. Ko tekmovalci pridejo iz sobe, jim to tudi razložimo.«

Ljubljanski Enigmarium ima dve sobi: (od)Rešitev in (m)Učilnico, nedavno pa so združili moči z ekipo Way Out in zdaj skupaj tržijo še sobo Profesorjeva skrivnost.

Vse uganke plod domače domišljije

»Vse uganke, razen ene zelo enostavne, so plod naše domišljije. Ugank iz drugih podobnih sob nismo želeli kopirati, ker smo hoteli našim gostom ponuditi nekaj novega, originalnega,« pravi Šarf iz kobariške ekipe. Uganke večinoma temeljijo na številkah, saj so želeli, da bi bile enako težke za vse skupine in da ne bi bilo jezikovnih ovir. Tako so večinoma matematične, logične ali pa je treba kakšen predmet ali kakšno povezavo poiskati oz. kakšen predmet premakniti, da bi prišli do rešitve ene izmed ugank.

»Najbrž smo edini posel na svetu, kjer obiskovalci od nas bežijo – seveda s širokimi nasmehi.«

Tudi v Escape Roomu Enigmarium se držijo vodila, da so sobe povsem izvirne in unikatne. Scenografijo, potek igre, kot tudi same pripomočke in »gadgete«  so zasnovali in izvedli sami. »Nismo namreč naklonjeni ideji, da se odpre enaka soba kot v kakem drugem mestu, kar je koncept franšiz oz. verig enakih sob v tem poslu. Igranje te igre je nalezljivo navdušujoče: ko tekmovalci spoznajo to igro, se navdušijo in na potovanjih po svetu tudi v drugih mestih poiščejo lokalno sobo. In zato želimo, da je vsaka od naših sob povsem svoja zgodba,« pravi Nataša Potočnik, izvršna kreativna direktorica projekta v ljubljanskem Escape roomu Enigmarium. »Kar nekaj zank in ugank smo že nadgradili, razvijamo pa tudi nove zamisli – sobi se bosta zagotovo spreminjali,« še dodaja.

»Rešijo se vse skupine, tako ali drugače. Skupina ima na voljo 60 minut časa, da poišče ključ, ki odklepa izhodna vrata. Večini skupin to uspe v času med 50 in 70 minutami, nekaterim brez pomoči, nekaterim s kakšnim namigom in pomočjo. Ni se še zgodilo, da bi morali sobo odkleniti in izpustiti skupino iz sobe. Vedno namreč skušamo pomagati na tak način, da skupino usmerimo v pravo smer, nikoli pa ne povemo rešitve uganke,« o načinih pobega pove Šarf. Potočnikova pa dodaja: »Najbrž smo edini posel na svetu, kjer obiskovalci od nas bežijo – seveda s širokimi nasmehi. »Kemija« se zgodi v sobi, kjer se za eno uro preseliš v povsem nov svet, nekaj adrenalina doda tudi časovni pritisk in seveda, prav vsak delček zgodbe – od ambienta do karizmatičnih moderatorjev.«

Obisk vztrajno raste

V Kobaridu glede obiska sprva niso imeli velikih pričakovanj – ta je namreč odvisen predvsem od turistične sezone, ki je najvišja med aprilom in oktobrom. Tako je večina njihovih gostov tujcev, ki jih najdejo prek TripAdvisorja. Kot menijo v Escape Inc. v Kobaridu k povečanju obiska največ pripomorejo pozitivne izkušnje gostov, ki dobro besedo širijo naprej. Obisk vztrajno raste, še boljšega pa pričakujejo v naslednjem letu. Nove sobe v Kobaridu ne načrtujejo, se pa dogovarjajo za odprtje nove sobe v Pragi na Češkem.

V ljubljanskem Enigmariumu pravijo, da je trenutno interes precejšen, skoraj vsak dan gostijo ekipo turistov. Njihovi nadaljnji načrti vključujejo grajenje in utrjevanje blagovne znamke ter zgodbo nadaljevati z odprtjem novih sob tako v samem centru Ljubljane kot znamko razširiti v druga mesta. Ekipa Way out se strinja, da koncept definitivno pridobiva na popularnosti, ker je preprosto odličen način za popestritev vsakdanjika, ne glede na starost. »Mladi in starejši, vsi uživamo, ko dobimo možnost, da nas za nekaj časa posrka v skrivnosten svet in kot Indiana Jones odkrivamo neznano. Escape room je super ideja za zmenek oziroma za kakršnakoli praznovanja ter team building … Čakamo tudi prvo snubitev – možnosti so dejansko neskončne.«

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje