Strokovnjak odgovarja: najpogostejše napake pri spletni trgovini

V tokratni rubriki strokovnjak odgovarja bralca zanima, na kaj mora paziti pri vodenju spletne trgovine in katere so tiste stvari, na katere so tržni inšpektorji še posebej pozorni.
Maloprodajna podjetja in Facebook

Maloprodajna podjetja in Facebook (slika: sxc.hu).

 Vprašanje:
Lastnika spletne trgovine zanima, nad čem tržni inšpektor izvaja najbolj poglobljen nadzor (kadar gre za preverjanje nepravilnosti na področju prodaje preko interneta) ter katere so tiste najbolj pogoste kršitve, ki se pojavljajo pri tovrstni trgovini.

Odgovor:

V kolikor imate spletno trgovino je bistveno, da ste seznanjeni z zakonom, ki opredeljuje vašo dejavnost. Torej, spletna trgovina po Zakonu o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju ZVPot) sodi med t.i. pogodbe, sklenjene na daljavo.

Nakupi preko spletnih trgovin so vedno bolj pogosti, saj skušajo spletne trgovine zagotoviti konkurenčnost z nižjimi cenami in tudi brezplačnimi dostavami. Pomembno je, da pri tem sledijo tako določbam ZVPot, ki se nanašajo na pogodbe, sklenjene na daljavo, kot tudi določbam, ki urejajo poštene oziroma nepoštene splošne pogodbene pogoje.

Tržni inšpektorat RS na področju prodaje na daljavo preko interneta izvaja nadzor predvsem nad:

  • ustreznim statusom podjetij,
  • podatki, ki jih morajo podjetja zagotavljati potrošnikom v svoji spletni trgovini,
  • spoštovanjem določil ZVPot glede pravice potrošnika do odstopa od pogodbe brez navedbe razloga,
  • splošnimi pogoji poslovanja, s katerimi naj bi podjetja seznanjala potrošnike o njihovih pravicah in obveznostih, vezanih na samo sklenitev pogodbe.

 

Nepravilnosti v mesecu oktobru in novembru 2010

Tržni inšpektorat RS je na svoji spletni strani zapisal: „Tržni inšpektorji so nadzor nad nepoštenimi pogodbenimi pogoji pri spletnih trgovinah opravljali v oktobru in novembru 2010. Skupaj je bilo opravljenih 36 pregledov, v sklopu katerih je bilo ugotovljenih 19 kršitev. V večini primerov so bili pogodbeni pogoji nepošteni do potrošnikov, ker cena izdelka ni bila dovolj določena oziroma so si ponudniki pridržali pravico, da ceno določijo ali spremenijo ob dobavi, potrošniku pa niso dali možnosti odstopa od pogodbe.”

Poleg pregleda splošnih pogodbenih pogojev pri spletnih trgovinah so tržni inšpektorji opravljali nadzor tudi nad:

  • spoštovanjem določb ZVPot, ki se nanašajo na pogodbe, sklenjene na daljavo,
  • Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi pogodbenimi pogoji (ZVPNPP),
  • Zakona o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC) in
  • Zakona o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT).

 

V 23 primerih je bilo ugotovljeno, da podjetja, ki se ukvarjajo s spletno trgovino, niso navedla vseh zahtevanih podatkov, v enem primeru je bilo ugotovljeno, da prodajalec dejavnosti trgovine na drobno po pošti ni imel registrirane, v 6 primerih pa so tržni inšpektorji ugotovili nepošteno poslovno prakso. 

 

Vir: Tržni inšpektorat RS, 11.1.2011

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje