
O delu izven pisarn obstaja precej mitov. Verjamete v kakšnega (Vir slike: Startupstockphotos)?
Mit št. 1: delo izven pisarne prinese padec v produktivnosti
Zlahka lahko pomislimo, da je nekdo, ki ne dela v pisarni, pred večjimi izzivi. Vsakdo ga lahko zmoti, prijatelji ga kličejo, saj mislijo, da če je doma, zagotovo ne dela. Tudi nadrejeni mu ne diha za ovratnik, zato bi praviloma moral biti pred večjimi skušnjavami.
Študija, ki jo je izvedel harvardski poslovni center, pa kaže ravno obratno: nekatera podjetja, ki omogočajo delo od doma, opažajo skok v produktivnosti za kar 13,5 odstotka.
Oseba, ki dela izven delovnih prostorov, se, ugotavljajo, sooča z manjšimi distrakcijami kot v pisarni. Odmorov za kavo s sodelavci ni, klepetanja tudi ne, tako lahko ta čas izkoristi za temeljitejše delo.
Mit številka 2: delavci, ki ne delajo v pisarnah, nimajo socialnega življenja
Samo zato, ker ne delajo v pisarni, še ne pomeni, da so popolnoma izolirani od preostalega sveta. Njihovo delo je popolnoma povezavo s podjetjem, s sodelavci pa se slišijo ob sestankih in premlevanju novih idej.
Namesto doma lahko vaši zaposleni delo opravljajo tudi v coworkingu.
Mit številka 3: takšno delo ogrozi varnost podatkov
Mnogi se dela od doma izogibajo zaradi nevarnosti odtekanja podatkov z osebnih računalnikov. Če bi bilo to res, potem podjetja ne bi pristala na takšne oblike dela.
Za varnost podatkov je zadolžen IT oddelek, ki poskrbi, da do odtekanje podatkov ne bo prišlo. Velik del odgovornosti nosi tudi delavec, ki mora s podatki delati na varen način.
Mit številka 4: komunikacija trpi
Če se nekdo odloči za delo od doma, to ne pomeni, da bo padla kakovost komunikacije. Morda bo na ta račun manj komunikacije v živo, a obstajajo drugi načini, ki lahko tovrsten način popolnoma nadomestijo. Video klici, kanali, kot je Slack in elektronska pošta lahko zlahka nadomestijo komunikacijo v živo.
Tisti, ki delajo od doma, niso osamljeni in izolirani od preostalih sodelavcev. Današanja tehnologija jim omogoča, da so z njimi v nenehnih stikih (Vir slike: Startupstockphotos).
Mit številka 5: sestanki so neučinkoviti
Tako kot druge oblike komunikacije, so sestanki veliko bolj učinkoviti, ko jih vodimo prek Skypa, Zooma in drugih kanalov, menijo strokovnjaki.
Ko se dela na skupnem projektu v istem delovnem prostoru, so zaposleni pogosto pod velikim stresom, saj so na očeh vseh, učinkovitost pa jim pogosto pade. Člani ekip, ki ne delajo v pisarnah, pa so po mnenju strokovnjakov, ki so spremljali delo delavcev od doma, bolj osredotočeni na svoje delo in pod manjšim stresom.
Mit številka 6: delavci, ki ne delajo v pisarnah, so osamljeni
Delo od doma ne pomeni, da so delavci popolnoma izolirani. Izberejo si lahko sicer mesto, kjer delajo popolnoma sami v tišini, saj tako lažje delajo, a imajo na voljo precej možnosti. Knjižnice, lokali, tudi coworking prostori so na vrhu seznama priljubljenih delovnih mest izven pisarn.
Mit številka 7: delo od doma povišuje stroške
Vlada prepričanje, da delo od doma zvišuje stroške, zlasti tiste za IT varnost. Raziskave pa kažejo, da je tovrstno delo cenejše. Zakaj? Podjetje ne potrebuje velikih pisarn, zato je strošek za najemnino lahko manjši (če se podjetje preseli v manjše prostore), prav tako lahko namenijo manj denarja za pisarniško pohištvo, vzdrževanje in ugodnosti, kot so kava, čaj in tiskanje.
Mit številka 8: kultura podjetja trpi
Povsem upravičeno je razmišljanje, da ni enako imeti sodelavce v pisarni in da delavec dela od doma. Slednji s preostalimi sodelavci nima rednih stikov v živo.
Vendar pa to ni tisto, kar dela podjetje močno, temveč to, kako so zaposleni obravnavani in kakšno vrednost kažejo.
Mit številka 9: delo od doma poteka vsak dan, tudi čez vikend
Čeprav nekdo fizično ne hodi v službo, to ne pomeni, da nikoli ne neha z delom. Če dela od doma, se mora organizirati in določiti od kdaj do kdaj bo delal. Delo ga bo počakalo, kot če bi delal v pisarni.
Mit številka 10: televizija, kavč in postelja so na dosegu roke
Tisti, ki ne delajo v pisarnah, uživajo v enakih stvareh kot tisti, ki delajo v pisarnah. Prižgejo si radio ali pa priljubljeno glasbeno storitev, ki jim predvaja priljubljeno glasbo.
In če mislite, da vsi delajo v pižami, se motite. Tudi tisti, ki delajo od doma, si oblečejo hlače, se uredijo in imajo občasne težave pri koncentraciji kot tisti v pisarni.