Katere so najbolje prodajane blagovne znamke?

Raziskovalno podjetje Kantar Worldpanel vsako leto objavi študijo Brand Footprint, v kateri hierarhično razvrsti 50 najpomembnejših svetovnih blagovnih znamk s področja potrošnega blaga. Na podlagi rezultatov lahko opazujemo lokalne okuse, trende in obnašanje potrošnikov.
Katere so najbolje prodajane blagovne znamke?

Katere so najbolje prodajane blagovne znamke na svetu? (Vir slike: Pixabay)

V študijo Brand Footprint so vključena največja in najvplivnejša podjetja oziroma blagovne znamke s področja potrošnega blaga (angl. fast-moving consumer goods), kar vključuje živila in druge prehranske izdelke, kozmetične izdelke, izdelke za nego telesa ter druge izdelke, ki jih vsakodnevno kupujemo v veleblagovnicah. Podlagi za razvrstitev blagovnih znamk sta število in pogostost nakupov posameznih blagovnih znamk – to spremenljivko, ki meri razširjenost in doseg blagovnih znamk, so v podjetju Kantar Worldpanel poimenovali »točke dosega potrošnikov« (angl. Consumer Reach Points).

Namen raziskave je odkriti lokalne okuse, trende in obnašanja ter ugotoviti, kako se ti odražajo v dejanskih odločitvah potrošnikov. Analiza upošteva 300 milijard potrošniških odločitev, se razteza prek 74 odstotkov svetovne populacije in obsega 15 tisoč blagovnih znamk v 44 državah.

Študija zaradi svoje obsežnosti ni popolnoma aktualna, saj zadnja zajema podatke, zbrane med 12. oktobrom 2014 in 11. oktobrom 2015. Kljub temu pa na podlagi ugotovitev študije lahko povlečemo določene zaključke in opazujemo svetovne gospodarske trende.

Predstavljamo 10 najbolj prodajanih blagovnih znak glede na zadnjo razvrstitev:

10. Dove

Podjetje Dove, ki je v lasti multinacionalke Unilever, se je uvrstilo na tretje mesto v kategoriji blagovnih znamk, povezanih z zdravjem in lepoto. Poleg tega je bila ta blagovna znamka med petimi najhitreje rastočimi znamkami v Latinski Ameriki. Število gospodinjstev, ki so kupili vsaj en izdelek podjetja Dove, se je v enem letu povečalo za kar 31 milijonov.

Točke dosega potrošnikov: 1,67 milijona.

Vir slike: Dove.

9. Knorr

Tudi blagovna znamka Knorr je v lasti podjetja Unilever. Knorrove jušne kocke, jušne osnove in različne mešanice v prahu ostajajo priljubljene po celem svetu.

Točke dosega potrošnikov: 1,86 milijona.

8. Indomie

Blagovna znamka podjetja Indofood je specializirana za ponudbo instantnih rezancev. Najbolj priljubljena znamka na tem področju v Indoneziji se je razširila z azijskega področja tudi v Turčijo, pri nas pa ni znana.

Točke dosega potrošnikov: 1,9 milijona.

7. Nescafé

Podjetje Nescafé je v lasti druge multinacionalke Nestlé. Blagovna znamka, ki se ukvarja s prodajo kave v vseh možnih oblikah, je še vedno izjemno priljubljena, vendar je glede na predhodno razvrstitev izgubila eno mesto.

Točke dosega potrošnikov: 2 milijona.

Vir slike: Nescafé.

6. Pepsi

Pijače podjetja Pepsi so priljubljene po celem svetu, vendar le v nekaterih kotičkih sveta, na primer v Egiptu, njihova priljubljenost in prodaja presegata konkurenčno blagovno znamko Coca-Cola.

Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.

Vir slike: Pepsi.

5. Lay’s

Tudi blagovna znamka Lay’s je v lasti podjetja Pepsi, vendar pa se pod njenim imenom ne prodajajo osvežilne pijače, temveč priljubljeni slani prigrizki: krompirjev čips v različnih oblikah. Blagovna znamka v našem prostoru ni splošno razširjena, vendar je svoj doseg v enem letu povečala za kar 25 milijonov gospodinjstev.

Točke dosega potrošnikov: 2,2 milijona.

Vir slike: Lay’s.

4. Maggi

Blagovna znamka Maggi je Nestléjeva najvišje uvrščena znamka na tem seznamu. Poznamo jo kot proizvajalko instantnih juh, jušnih osnov, omak in instantnih rezancev.

Točke dosega potrošnikov: 2,4 milijona.

3. Lifebuoy

Blagovna znamka Lifebuoy, ki se ukvarja z izdelovanjem in prodajo različnih vrst mila, sodi pod okrilje korporacije Unilever. V zadnjem letu je podjetje namestilo dezinfekcijske naprave na nakupovalne vozičke v Združenih arabskih emiratih in Indoneziji, poleg tega pa je razvilo tudi opozorilni sistem, ki prek obvestil na mobilnih napravah posameznika spominja na pomembnost temeljitega umivanja rok.

Točke dosega potrošnikov: 2,6 milijona.

Vir slike: Lifebuoy.

2. Colgate

Blagovna znamka je del podjetja Colgate-Palmolive. Čeprav sta zobne kreme te blagovne znamke že do sedaj kupovali kar dve tretjini svetovnih gospodinjstev, ji je v enem letu uspelo doseči še dodatnih 40 milijonov gospodinjstev. To predstavlja največjo rast med vsemi podjetji, vključenimi v analizo.

Točke dosega potrošnikov: 4,3 milijona.

1. Coca-Cola

Coca-Cola že leta zasleduje znani cilj, da bi bila dostopna vsem, ki si jo zaželijo. Prepoznavnost svoje znamke in fizično dostopnost svojih izdelkov v podjetju povečujejo z zalaganjem lokalnih trgovin s posebnimi prepoznavnimi hladilniki. Strategija se jim očitno obrestuje.

Točke dosega potrošnikov: 6,3 milijona.

Vir slike: Coca-Cola.

Vir: Business Insider

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Kako izberemo firmo in blagovno znamko za svoje podjetje?

Predpogoj za ustanovitev podjetja je, da si ustanovitelji izberejo firmo družbe. Kljub splošnemu prepričanju firma ni sinonim za podjetje ali gospodarsko družbo, ampak je le označba podjetja. Firma pomeni ime družbe, ki navzven predstavlja podjetje in služi identifikaciji. Preberite več >>

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Kako učinkovito pa vi (in ali sploh) upravljate z intelektualno lastnino?

Pred časom je bila na slovenski televiziji predvajana zgodba o težavah slovenskega podjetja zaradi kraje intelektualne lastnine (podatkovne baze) s strani študenta, ki je v podjetju delal. Menite, da je to edini primer? Še zdaleč ne. Preberite več >>

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Preberite več >>

Registracija patenta

Registracija patenta

Patent je zakonsko zaščitena in izključna pravica do gospodarskega izkoriščanja izuma, ki je ozemeljsko in časovno omejena. Takšno pravico prijavitelju patenta dodeli državni organ, kar za prijavitelja patenta pomeni določene pravice. Preberite več >>

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Blagovna znamka za večjo prepoznavnost podjetja

Kaj je tisto, kar naredi podjetje prepoznavno? Seveda lahko na tem področju takoj naštejemo kar nekaj dejavnikov, ki so ključnega pomena pri utrjevanju slovesa podjetja na konkurenčnem trgu. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Odgovor strokovnjaka: Pridobitev zasedene spletne domene

Ustanovili ste podjetje, morda celo registrirali blagovno znamko, a .com različica vaše firme je na spletu že zasedena. Kako lahko pridobite .com domeno, čeprav je že zasedena vam bomo pojasnili v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Infografika: Barve in blagovne znamke

Infografika: Barve in blagovne znamke

Ko razmišljate o tem, kakšne barve bodo predstavljali vaše podjetje oziroma blagovno znamko, morate biti pozorni na različne stvari: tradicionalni pomen barve, pogostost izbranih barv v okviru vašega poslovnega področja, kaj želite sporočiti svojim strankam … Preberite več >>

Lekcije o registraciji blagovne znamke

Lekcije o registraciji blagovne znamke

Razmišljate o registraciji blagovne znamke, vendar menite, da čas za to še ni pravi ali pa potrebujete več informacij? Prijavite se na Lekcije o registraciji blagovne znamke. Vsak teden boste prejeli sporočilo s praktičnimi nasveti o registraciji. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje