3 nasveti Jugoslava Petkovića za vse, ki načrtujete crowdfunding kampanjo

Zadnje čase je opaziti velik porast števila slovenskih projektov, ki denarna sredstva iščejo preko crowdfunding platform. Zgolj v zadnjem letu je več kot 10 slovenskih startupov zbralo čez milijon dolarjev sredstev, številka pa raste iz dneva v dan!

Pisali smo o analizi trenutnega stanja na slovenski startup sceni, ki jo je izdelal izkušen podjetnik Jugoslav Petković. Stanje se je od tedaj nekoliko spremenilo, saj so na plano prišli novi startupi in zbrali novih več deset tisoč dolarjev sredstev.

Crowdfunding je danes alternativa za iskanje investitorjev, po drugi strani pa zaradi mnogih uspešno izpeljanih projektov na crowdfunding platformah narašča število tudi takšnih podjetniških ekip, ki se spletne kampanje za zbiranje sredstev lotijo površno in nepremišljeno. 

Jugoslav Petkovič, nam bolj znan kot soustanovitelj podjetij mimovrste=) in Domenca (danes D.labs), pa tudi kot izkušen investitor in mentor številnim slovenskim startupom, je prav zato pripravil 3 nasvete za močnejši nastop na crowdfunding platformah, da bi tudi vi lahko oblikovali kar najboljšo možno spletno kampanjo za zbiranje sredstev. 

1. Čimprej poiščite odgovore na pomembna vprašanja

Kakšen je vaš glavni namen zbiranja sredstev preko crowdfundinga – želite zgolj izpeljati projekt ali nameravate kasneje ustanoviti podjetje? Od odgovora na to vprašanje bo namreč odvisno vaše ukrepanje v prihodnosti.

Če želite izpeljati zgolj enkratni projekt, bodisi zato, da bi pridobili nove izkušnje, ali pa zato, ker menite, da gre za enkratno priložnost, večjega načrtovanja za prihodnost ne boste potrebovali.

Povsem drugačna pa je situacija v primeru, ko kasneje nameravate ustanoviti podjetje. Takrat se morate stvari lotiti nekoliko drugače. Zavedati se morate predvsem naslednjega: iskanje dobrih zaposlenih je dolgotrajen proces, zato je zelo pomembno, da ekipo sestavite že pred samim začetkom crowdfunding kampanje. Predvideti morate tudi to, da s crowdfundingom morda ne boste zbrali dovolj sredstev za gradnjo podjetja, zato razmislite tudi o načinu za morebitno pridobivanju investitorjev tik po zaključku kampanje. To pomeni, da boste potrebovali trden poslovni model, kakovostne produkte in že uveljavljeno bazo strank, ki so z vašim poslovanjem zadovoljne.

2. Naredite domačo nalogo

Preden svojo kampanjo pošljete v objavo, naredite domačo nalogo:

Jugoslav Petković v videu: Pozabite na Silicijevo dolino!

  • svoj produkt testirajte na množici naključnih ljudi, da se prepričate, če vaš produkt zares dobro deluje;
  • bodite prisotni skozi celoten proces proizvodnje vaših produktov, da se prepričate, če vse poteka tako, kot bi moralo;
  • z delavci vzpostavite pristen odnos, saj se bodo le tako kar najbolj potrudili za to, da bo vaš produkt kvalitetno izdelan;
  • še preden bo vaša crowdfunding kampanja postala javna, medijem pošljite prošnje za objavo oz. najavo vašega produkta;
  • začnite tako, da si zastavite nižji cilj, toda vedno imejte pripravljene t. i. razširjene cilje (ang. stretch goals);
  • ti razširjeni cilji naj bodo dovolj privlačni, da bodo privabili nove podpornike.

3. Obljubite manj, nato presenetite

Čudovito je, če popolnoma zaupate v svoj produkt in ste glede njega optimistični, toda zavedati se morate, da v podjetništvu pogosto ne gre vse po načrtih. To pomeni, da se lahko nenadoma pojavi huda težava, ki proizvodnjo vaših produktov tudi povsem zaustavi! S tem v mislih svojim podpornikom na crowdfunding platformah raje obljubite nekoliko daljši rok dobave, nato pa jih presenetite tako, da zastavljeni rok prehitite. 

Vir: yougo.vc

Oznake:, , , , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki