Amazon bo slavil z dogodkom, še večjim od črnega petka

Amazon bo 20. rojstni dan praznoval v slogu velikanov (Vir slike: YouTube).

Amazon bo slavil z dogodkom, še večjim od črnega petka

16. julija bo spletni velikan praznoval 20. rojstni dan, ki ga bo že dan prej praznoval na poseben način. Podjetje načrtuje veliko poletno (raz)prodajo, ki bodo po njihovih napovedih prekosile celo črni petek, čeprav bodo popusti na voljo le Prime naročnikom.
Amazon bo slavil z dogodkom, še večjim od črnega petka

Amazon bo 20. rojstni dan praznoval v slogu velikanov (Vir slike: YouTube).

Podjetje, ki ima sedež v Seattlu in je dobilo ime po najdaljši reki na svetu, je bilo pravo garažno podjetje, ki pa je že po nekaj mesecih prerastlo svojo zibelko.

Četa, ki čaka in četa, ki jo zatirajo

Jeffa Bezosa, ki je Amazon ustanovil leta 1994, prvotna dejavnost pa je bilo spletno trženje knjig, mnogi postavljajo ob bok Steva Jobsa. Tako kot je Jobs slovel po neizmernih izbruhih, slovi tudi Bezos. Skupno jima je tudi ustrahovanje delavcev, Bezos pa se v medijih poleg slabega ravnanja z delavci znajde tudi zaradi prepovedi sindikalnega združevanja med delavci in nenehnega nadzora.

Kljub tiranskemu in zatiralskemu sistemu, v katerega je vključenih več kot 165 tisoč delavcev, ki ga izvajajo tudi nad ponudniki, pa je vrsta za delo in sodelovanje pri spletnem velikanu velika. Zgodbe nekdanjih delavcev Amazona kažejo, da je delo resnično naporno: delavec vsakih 33 sekund dobi novo naročilo, v celem delovniku pa prehodi tudi do 25 kilometrov. Časa pa za počitek ni, tiste, ki delajo počasneje ali manj kakovostno hitro nadomestijo z enim iz čete, ki čaka na vstop v podjetje.

Ideje, ki so jih spremenile v milijarderje >>

Univerzalna trgovina, ki preskoči vse ovire

Amazon je v 20 letih prebrodil marsikaj. Tudi balon spletnih podjetij leta 2000 in 2001, ko se je za las izognil katastrofi. Razmere je izkoristil in razširil svojo ponudbo ter se uveljavil kot največji spletni trgovec in vodilna platforma. Amazon ponuja praktično vse, želja in vizija Bezosa, da postanejo »kraj, kjer lahko človek poišče in odkrije vse, kar želi kupiti«, se uresničuje.

Na konkurenco ne gledajo

Kakšen je njihov recept za uspeh? Jeff Bezos pravi, da so osredotočeni na kupca, ne na konkurenco (kot to dela konkurenca). Tako bo tudi prihodnji teden, obljubljajo pri Amazonu. Akcije, ki bodo potekale skozi ves dan, bodo osveževali na vsakih 10 minut. Priredili bodo tudi poseben fotonatečaj, prek katerega bodo kupci lahko pokazali, na kakšen način lahko privarčujejo ob uporabi storitve Amazon Prime, pri tem pa bodo lahko osvojili darilno kartico v vrednosti 10 tisoč dolarjev.

Prime storitev z možnostjo za rast

Storitev Prime, ki je zaživela pred desetimi leti, ima samo v ZDA okoli 40 milijonov naročnikov, Amazonu pa predstavljajo zlato vrečo. Prime naročniki veljajo namreč za kupce, ki letno zapravijo okoli 1500 dolarjev, medtem ko nenaročniki letno zapravijo le okoli 625 dolarjev. S storitvijo, za katero letno odštejejo slabih 100 dolarjev, prejmejo brezplačno dostavo, ki je izvedena v največ dveh dneh, ponudbo pa dopolnjuje še dostava več kot milijon izdelkov. Amazon načrtuje, da bo do leta 2020 okoli polovica ameriških gospodinjstev naročenih na to storitev. Konkurenčne storitve sicer v zadnjih mesecih rastejo kot gobe po dežju, nedavno je na primer Wallmart predstavil storitev Shipping Pass, in sicer 3-dnevno dostavo za 50 dolarjev.

Prime ima veliko možnosti za rast, saj je za zdaj na voljo le v ZDA, Veliki Britaniji, Španiji, na Japonskem, v Italiji, Nemčiji, Franciji, Kanadi in Avstraliji. Prime bo v teh dneh ameriškim uporabnikom na voljo brezplačno za obdobje 30 dni. Potem bo storitev plačljiva.

Amazon nam bo iskal vodovodarja >>

Kako čim hitreje dostavljati?

Amazon slovi tudi po iskanju inovativnih načinov dela in dostave. Tako so na primer roboti v njihovih skladiščih običajni delavci, podjetje pa išče tudi nove načine še hitrejše dostave. Zgodba o dronih je znana. Novost je sistem, ki bi s tehnologijo 3D tiska določene izdelke lahko ustvarili kar na poti. Kdaj bodo začeli s tovrstno dostavo, bo znano v prihodnjih mesecih. Podjetje ima sicer več kot 100 distribucijskih centrov, več kot polovica se nahaja na tleh ZDA, vse bolj agresivno nastopajo tudi v Evropi.

Algoritem, ki ve, kaj in koliko preberete

Ravno v teh dneh je Amazon znova presenetil: s prvim julijem je uvedel novost pri plačevanju oziroma izplačevanju avtorjev elektronskih knjig. Po novem so avtorji plačani glede na to, koliko strani njihovih del bodo uporabniki dejansko tudi prebrali. Za to bo poskrbel poseben algoritem, ki je sposoben zaznati, koliko strani je uporabnik prebral.

Prihajajoči dan, ki bi ga lahko označili za »Prime dan« (glede na ponudbo, ki jo velikan napoveduje), bi lahko postal njihova stalnica. To vprašanje so Amazonu zastavili tudi številni novinarji, a Amazon o prihodnosti datuma, torej svoje obletnice, še ne želi govoriti. Morda bomo Slovenci čez nekaj let Amazonov rojstni dan praznovali tudi mi. Tega nam ne bo uspelo.

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki