Blaž Kos: Kratka predstavitev poslovne ideje

Blaž Kos: Kratka predstavitev poslovne ideje (Vir slike: sxc.hu)

Blaž Kos: Kratka predstavitev poslovne ideje

Zgodba nas ponese desetletje nazaj v obdobje pred »pika com« balonom. Vladala je popolna evforija razcveta interneta ter s tem novih poslovnih priložnosti. V famozni Silicijevi dolini je skoraj vsak rezident imel svojo idejo, s katero bo obogatel.
Blaž Kos: Kratka predstavitev poslovne ideje

Blaž Kos: Kratka predstavitev poslovne ideje (Vir slike: sxc.hu)

Vseeno pa stroški zagona novega podjetja niso bili tako nizki. Zato si potreboval investitorja, pot do tega pa ni nikoli nič kaj lahka.

Kot eno izmed osnovnih orodij za pridobivanje oziroma prepričevanje investitorjev je nastal t.i. »elevator pitch«. Ideja je ta, da v nebotičniku, ki se vzpenja v nebo, v avli pred dvigalom srečate pomembnega direktorja, ki bi lahko bil vaš investitor, strateški partner ali bi lahko kako drugače koristil vašemu poslu. Ker je seveda pomemben direktor, ima pisarno v najvišjem nadstropju, vsaj 100 nadstropju, in vožnja z dvigalom bo trajala okoli dobro minuto.

To pa je ravno dovolj, da mu v tem času lahko predstavite vašo idejo in vzbudite dovolj veliko pozornost. Cilj kratke predstavitve ideje je izmenjava vizitk in dogovor za sestanek.

Guru podjetništva v zgodnjih fazah rasti Guy Kawasaki pravi, da najboljše predstavimo svojo idejo, če si v sami osnovi odgovorimo na tri vprašanja, in sicer:

  1. Kaj počne vaša organizacija? Odgovor na to vprašanje direktno predstavi kontekst poslovanja vašega podjetja.
  2. Pa kaj potem? To je drugo pomembno vprašanje, saj je podjetij, ki počnejo podobne stvari, veliko. Ne smemo imeti prevelikega ega, da smo zanimivi za druge zgolj po tem, ker nekaj počnemo.
  3. Na primer… Na koncu podamo konkretni primer uporabe našega proizvoda in storitve.

V nadaljnjih nekaj besedah je smiselno poudariti tudi to, kakšen je potencialni trg, kdo so obstoječi kupci ter poudariti še katere druge pomembne informacije v zvezi z našim podjetjem. Na koncu pa ne smemo pozabiti izpostaviti tudi tega, kaj je interes poslušatelja in zakaj mu predstavljate svojo idejo, torej kakšna je »zmagam – zmagaš« možnost, ki jo vi vidite.

Vir: Blaž Kos

Oznake:, , , , , , , , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki