
Blaž Kos: Nekaj potrebovati, še ne pomeni si to želeti (Vir slike: sxc.hu)
Večina ljudi, predvsem v povprečju, si želi na hitro shujšati, priti po najlažji poti do denarja, jesti hitro hrano, imeti čim več partnerjev in podobno. V večini bližnjice. Zato večino podjetjem, ki ponujajo po poti bližnjice to, kar si ljudje v svojem bistvu resnično želijo, posel izjemno dobro cveti. Pri tem je zanimivo le to, da spomin potrošnikov deluje le do naslednjega oglasa s podobno ponudbo vrednosti.
Vsi, ki vsaj malo razmišljamo o spiritu sodobnega potrošništva, pa dobro vemo, da bi ljudje namesto večine takšnih izdelkov, veliko bolj potrebovali na primer dolgoročno spremembo načina prehranjevanja, morali bi se naučiti angažirati svoje talente in zaslužiti na podlagi ustvarjanja dodane vrednosti ter podobno. To je seveda veliko težja pot. Vendar je več kot očitno skoraj nemogoče tržiti na trgu težjo pot, saj trg od nas pričakuje predvsem čim boljše rešitve problemov, ne pa dodatne izzive in naloge.
Veliko podjetnikov, ki se ukvarjamo z lastnim osebnostnim razvojem, duhovnimi vprašanji ipd. naredimo pogosto veliko napako, ker ne upoštevamo tega dejstva. Trg začnemo soditi po sebi in na podlagi povsem napačnih predpostavk.
Ko enkrat stopimo iz povprečja se pogosto srečamo z lastnimi frustracijami, ki izvirajo iz tega, kaj si trg v resnici želi in kaj bi trg potreboval. Začnemo se spraševati, zakaj ni več intelektualnih oddaj, knjig in filmov; zakaj ni bolj zdravih prigrizkov na bencinskih črpalkah ali v restavracijah; zakaj je toliko nasilja in slabih novic po poročilih; zakaj so najbolj brane vsebine na internetu rumene barve ali pornografskega značaja ipd. Odgovor je seveda enostaven, zato ker obstaja za vse to trg. In to velik. Zato velja še enkrat poudariti, da je velika razlika med tem, kaj ljudje resnično potrebujejo in med tem, kaj si resnično želijo. Seveda večino svojega denarja potem zapravijo za to, kar si želijo, majhen del pa za to, kar potrebujejo.
Vir: Blaž Kos