Blaž Kos: Socialni kapital in LinkedIn

Obstajajo tri različne vrste kapitala: finančni, intelektualni in socialni kapital. V začetku je imel najpomembnejšo vlogo finančni, nato intelektualni kapital. Danes sta obe kategoriji zagotovo zelo pomembni, a vedno bolj v veljavo prihaja tudi socialni kapital.
Blaž Kos: Veze in poznanstva na internetu

Blaž Kos: Veze in poznanstva na internetu (Vir slike: sxc.hu)

Socialni kapital temelji na socialnih vezeh. Socialne vezi se razvijajo med posamezniki, organizacijami in družbami, ki se medsebojno povezujejo zaradi svojih ali širših kolektivnih koristi.

Uporaba socialnega kapitala pomeni, da neka oseba poseduje pravice do uporabe posameznih virov, druga oseba pa bi do teh virov težko prišla. Značilno za socialni kapital je, da viri niso ekskluzivna last oseb, vendar jih lahko poseduje tudi druga oseba. Moč oziroma velikost socialnega kapitala merimo s številom povezav med ljudmi ter z močjo teh povezav. Sicer pa je socialni kapital dokaj neotipljiva kategorija oziroma težko dorečljiv.

Podjetje je samo po sebi mreža odnosov, te odnosi pa so lahko formalni (pogodbene obveznosti) ali neformalni (neformalne mreže, ki se razvijajo spontano, z medsebojnim sodelovanjem, pomočjo in podporo). Socialni kapital je del socialne strukture, ki je umeščena v osebne in organizacijske stike. Socialna struktura vsebuje različne oblike odnosov, ki so lahko osebni, ekonomski in profesionalni.

Zaradi pomembnosti socialnega kapitala, so se začele pojavljati tudi različne spletne storitve, ki omogočajo “vodenje evidence” lastnega socialnega kapitala ter pospešujejo gradnjo socialne mreže. Ena tovrstnih storitev je LinkedIn. Gre za spletno mreženje na poslovnem področju, v katerega je vključeno že več kot 7,5 milijona ljudi po svetu (poslovnežev, profesorjev itd.) iz 130 različnih panog.

Postopek včlanitve je enostaven, hiter in preprost. Ob vpisu v svoj profil vpišete svojo poslovno pot, trenutno delo, znanja in izkušnje (neke vrste mini CV). Na podlagi vpisanih podatkov program skuša najti ljudi, ki jih utegnete poznati. Nato lahko naložite celotno bazo e-poštnih naslovov (iz Outlooka ali nekaterih drugih aplikacij), program pa pošlje povabilo k včlanitvi na vsakega od vpisanih e-poštnih naslovov. Naknadno lahko povabite še kogarkoli, sistem omogoča tudi iskanje ljudi v mreži ter vam predstavi nekaj osnovne statistike.

Program ponuja dodano vrednost predvsem v naslednjih pogledih:

  • Lahko iščete potencialne kadre, stranke, storitve, eksperte, strateške in finančne partnerje itd.
  • Drugi najdejo vas iz podobnih interesov, če ste vpisani v sistem.
  • Preko kontaktov lahko najdete novo ali boljšo službo.
  • Lahko se povežete s strokovnjaki, ki jih poznajo z vami direktno ali posredno povezani posamezniki.
  • Ažurno skrbite za svojo socialno mrežo in vodite evidenco kontaktov.
  • Najdete primerne partnerje za vstop na tuje trge.
  • Itd.

Vir: Blaž Kos

Oznake: , ,