Blaž Kos: Veze in poznanstva na internetu

Z izjemno hitrim razvojem informacijsko-telekomunikacijskih tehnologij se je močno spremenil tudi način našega vsakdanjega delovanja, predvsem pa način iskanja in širjenja informacij. To dobro občutimo prav vsi.
Blaž Kos: Veze in poznanstva na internetu

Blaž Kos: Veze in poznanstva na internetu (Vir slike: sxc.hu)

Dejstvo je, da živimo v digitalni dobi in tako je prisotnost na internetu ter mobilnih omrežjih postala skoraj tako pomembna kot dihanje v realnem življenju. Kot smo lahko slišali že pred leti v reklami enega izmed ponudnikov dostopa do interneta, »svet ni eden, svetova sta dva«!

Pomembnosti socialnega kapitala se vsi dobro zavedamo, saj ta s prihodom informacijske dobe pridobiva še veliko večji pomen, kot ga imata finančni in intelektualni kapital (»know-who« je bolj pomemben kot »know-how«). Pri tem ne gre za »veze in poznanstva« v smislu, kot si mogoče kdo predstavlja, in sicer da nekdo dobi nekaj, kar mu ne pripada zgolj na podlagi tega, ker je nekoga poznal (izjeme potrjujejo pravilo), temveč za to, da ljudje poznajo nas in naše kompetence – znanja, veščine, izkušnje, stališča, vrednote – ter so nas pripravljeni priporočati drugim, ki takšne kompetence iščejo.

Širjenje, vzdrževanje ter uporaba socialnega kapitala v realnem življenju pa zahteva veliko energije, časa in nenazadnje tudi finančnih sredstev. Izjemno široka uporabnost interneta nam omogoča, da je ta vložek v socialni kapital veliko manjši. Tako se je z novimi tehnologijami razvilo izjemno veliko spletnih storitev, ki omogočajo povezovanje in komunikacijo z ljudmi, ki jih že poznamo ter mnogo lažje povezovanje z novimi ljudmi, ki se nam zdijo zanimivi. Ta razvoj spletnih skupnosti pa se je začel predvsem okoli skupnih interesov, ki jih imajo ljudje.

Spletne skupnosti so se seveda razširile tudi iz osebnih življenjskih področij na poslovna področja. Če govorimo zgolj o socialnem mreženju, so to predvsem storitve, ki omogočajo vzpostavljanje, vzdrževanje stikov in priporočanje (LinkedIn.com), izmenjavo spletnih vizitk z ažurnimi kontaktnimi informacijami (Plaxo.com), povezovanje novopečenih podjetnikov in poslovnežev (Ryze.com) ter ustvarjanje lastnih poslovnih ter drugih skupin (Xing.com).

Poslovno povezovanje pa je dobilo pomembno težo tudi na področju iskanja novih kadrov s strani podjetij in obratno. Iskanje ustreznega človeka za določeno delovno mesto je za podjetje zahteven proces, prav tako pa za posameznika, da najde svojo sanjsko službo. Usklajene morajo biti vrednote, kompetence, vizija razvoja, prav tako mora biti na mestu kemija in medsebojno razumevanje, torej izjemno veliko faktorjev, ki za identifikacijo vzamejo veliko časa. Preko interneta pa ta proces lahko veliko hitrejši, če ne v kasnejših fazah, ko delamo prvotno selekcijo.

Poleg spletnih mest, ki so namenjena zgolj temu, da povezujejo delodajalce in iskalce zaposlitve (Jobster.com, Indeed.com, Mojedelo.com) pa ima širjenje in vzdrževanje osebne socialne mreže preko spletnih orodij lahko odločilen pomen na poti do sanjske službe posameznika. Če vzamemo pod drobnogled spletno storitev LinkedIn, ki je ena izmed najbolj popularnih spletnih storitev za poslovno socialno mreženje, ta omogoča v prvi fazi, da vsak posameznik natančno vpiše svoj profil, ki je neke vrste življenjepis in vsebuje informacije o trenutnem delovnem mestu, preteklih delovnih izkušnjah, izobrazbi, interesih ter vse ostale informacije, ki so pomembne v sklopu poslovne profesionalne predstavitve.

V drugi fazi uporabnik spletne storitve povabi v svojo mrežo poslovne partnerje, z njimi komunicira, jim priporoča in oceni njihove kompetence. Prav tako je enostavno najti ljudi, ki že uporabljajo to spletno aplikacijo, jih povabiti v svojo mrežo ter si ogledati, katere kontakte imajo oni v svoji mreži. Če imamo interes, da bi nekoga spoznali na spletu preko poslovnega partnerja v lastni mreži, napišemo predstavitveno pismo in z dovoljenjem posrednika je sporočilo dostavljeno do želene osebe.

Spletna storitev LinkedIn pa je postala tudi pomembno mesto za podjetja, ki iščejo nove kadre, »headhunterje« ter druge, ki iščejo ljudi z določenimi kompetencami za posamezne projekte. Dobro predstavljen osebni življenjepis, vidna mreža poznanstev ter nenazadnje proaktivno uporabljanje sodobnih tehnologij so le najočitnejši razlogi, zaradi katerih postaja to spletno mesto pomembno stičišče na trgu dela. Spletno mesto omogoča tudi objavo oglasov za iskanje določenega kadra, ki pa je lahko tudi povsem usmerjeno na določen profil oziroma segment uporabnikov.

Vir: Blaž Kos

————————————————————————————————————————-

Želite izvedeti več? Vprašajte na forumu! Ste že naš oboževalec na Facebooku? Dodajte nas!

Oznake: , , ,