
Spopad: iPhone in iPad (Vir: Picjumbo.com)
Izmerili so deleža obiskov spletnih strani, ki izvirata iz Applovih pametnih telefonov in tablic za marec 2014 in marec 2015.
Podatki za Slovenijo pokažejo, da je marca 2014 do spletnih strani z mobilnika iPhone prihajalo 9 odstotkov prometa, marca 2015 pa je delež znašal že 14 odstotkov. Nasprotno pa je delež obiska s tablice iPad upadal, z 22 odstotkov leta 2014 je padel na 15 odstotkov v letu 2015.
Apple – zaželjeni statusni simbol
Krzysztof Majkowski, poslovni svetovalec pri Gemiusu razloži, da so Applovi produkti predvsem v določenih državah razumljeni kot statusni simbol, kar pojasni tudi njihov velik delež mobilnega prometa. Po drugi strani pa je potrebno upoštevati tudi njihovo tržno strategijo in ponudbo na določenem trgu.
Apple Watch – novi prodajni hit za Apple?
Apple nadaljuje s krepitvijo položaja na trgu, poudarja Majkowski, saj je v prvem četrtletju letošnjega leta ponovno podiral prodajne rekorde. Trenutno je pod drobnogledom prodaja najnovejšega produkta – Apple zapestne ure. Zaenkrat kaže, da bo tudi ta prinesla pozitiven učinek na Applov tržni položaj. Kot kaže poročilo Slice Intelligence, je Apple že na prvi dan prodaje prejel skoraj milijon naročil za Apple Watch. Za primerjavo – Androidne ure nosi 720.000 uporabnikov, tekom celotnega leta 2014 pa je bilo prodanih 4,6 milijona pametnih modnih dodatkov. Četudi Apple Watch ne bi dosegel vrtoglavega uspeha, ki ga pričakujejo, in bo iPad še naprej izgubljal privržence, imajo pri Applu po mnenju Majkowskega v rokavu že naslednji trik.
Zakaj se iPhone prodaja bolje od iPada?
V zgodovini prodaje Applovih pametnih mobilnikov sta iPhone 6 in 6 plus presegla vse predhodnike, kar je razlog, da pametni telefoni ostajajo ključni segment podjetja. Obenem pa so iPadovi finančni rezultati slabši od preteklih let, njihova prodaja pa vpada. Razloge lahko iščemo na različnih koncih – iPadov življenjski cikel je veliko daljši. Ocenjuje se, da ima 48 odstotkov uporabnikov iPad, ki je starejši od dveh let. Izdelek ima obenem tudi drugačno namembnost. Mobilniki iPhone (5, 5s in 6) ter Samsung Galaxy (S4 in S5) ostajajo najbolj priljubljena naprava za fotografiranje – ki pa obstaja ena izmed glavnih funkcionalnosti mobilnih naprav. Dejstvo je tudi, da iPadovo pozicijo ogrožajo po velikosti zaslona rastoči mobilniki.
Vprašanje ostaja, ali bo iPad zavil na usodno pot svojega starejšega brata iPoda, ali pa bodo morda mobilne naprave nehale rasti in se bo ogroženost tablic tako zmanjšala. Ne gre zanemariti, da so iPadi še vedno najbolj prodajane tablice v ZDA, Veliki Britaniji in na Japonskem.
Metodologija gemiusTraffic
Podatke so pridobili iz njihovega raziskovalnega projekta gemiusTraffic, ki meri promet na spletnih straneh v več kot 20 državah po Evropi, na Bližnjem Vzhodu in v Severni Afriki.