GoOpti po širitvi na Hrvaško z mislimi že v Italiji

Direktor GoOptija, Marko Guček, tudi o širitvah po Evropi (Vir slike: Lea Šuligoj).
»Vse naše poslovalnice, razen matične, so franšizne poslovalnice. Na Hrvaškem je vzelo našo franšizo večje avtobusno podjetje Panturist, ki je v lasti Arrive, podružnice Deutsche Bahna,« razloži Guček. V Zagrebu imajo tako več zaposlenih kot v Sloveniji, skupno, če bi sešteli vse zaposlene v franšizah skupaj z vozniki, pa za GoOpti dela že več kot 100 ljudi.
V čem je razlika med Slovenci in Hrvati?
Na Hrvaškem je stanje konkurence slabše, pravi Guček. »Edina razlika je v tem, da so Slovenci v večji meri potovali iz bolj oddaljenih letališč že prej, medtem ko je zagrebško letališče po številu destinacij direktnih letov bolj razvito in je število teh, ki bi sploh pomislili na vožnjo do bolj oddaljenih letališč, manj,« opaža. A vseeno dodaja, da zanimanje raste, vendar počasneje kot v Ljubljani. V Sloveniji je namreč trg ob nastopu že obstajal, pravzaprav je čakal, da nekdo to naredi. »V Zagrebu moramo trg še izobraziti,« in dodaja, da težav ob nastopu niso imeli ravno na račun franšizinga.
Glede na širitve – v bodoče imajo v načrtu širitev v Italijo, kjer pričakujejo nekaj težav zaradi omejevanja števila licenc za prevoz potnikov, pa tudi v Avstrijo, Španijo, Poljsko in Nemčijo -, ki je sicer povezana tudi s pridobitvijo investitorja, in vse večjega povpraševanja, imajo v načrtu tudi dodatno zaposlovanje: »Letos smo zaposlili kar nekaj ljudi, do konca leta bi morali v svoje vrste pridobiti vsaj še enega do tri delavce.« Trenutno iščejo izkušenejše profile, ki bodo prevzeli odgovornost nad financami oziroma razvojem tehnologij. V primeru pridobitve investitorjev pa bodo iskali tudi italijansko, špansko, nemško in poljsko govoreče ljudi za delo v klicnem centru, trženje, vzpostavitev in podporo novim regijam in franšizam.
Intervju z direktorjem GoOpti >>
VIP je zdaj res vip
Če se boste odpravljali na pot z GoOpti, boste na njihovi spletni strani opazili nekaj novosti. Spremenili so namreč imena paketov. »VIP je zdaj resnično VIP prevoz, saj je to zasebni prevoz z našimi najboljšimi vozili,« medtem ko se FIX prevoz nanaša na prevoz ob strankinih urah, ki se mu lahko pridružijo še ostali, ki jim odgovarja prevoz ob določeni uri. »Največja novost pa je to, da lahko zdaj pri Optiju stranka sama prilagaja okno fleksibilnost glede na njene preference razmerja med ceno in tveganjem tako, da ura odhoda bolj variira od idealne ure,« novosti pa so nastale tudi na podlagi želja in opažanj uporabnikov. Kot pravi, je veliko potnikov narobe razumelo VIP paket, ki prej ni bil zaseben prevoz. Vse želje, tako tistih, ki so se bili pripravljeni peljati kadarkoli, kot tistih, ki so pripravljeni plačati nekaj več, zato da bi njihov odhod sovpadal z želenimi urami, so vključili v algoritme. S tem so se še bolj prilagodili tržnim segmentom, meni Guček.
Kako hkrati pomagati starejšim in slovenskemu turizmu?
Poleg iskanja novih možnosti zunaj meja Slovenije, iščejo tudi relacije po Sloveniji, na katerih potuje večje število ljudi, ki pa nimajo alternative lastnega vozila oziroma jim to predstavlja finančno ali organizacijsko težavo. »Veliko starejših ljudi ne vozi več oziroma jim je odveč, mi pa jim ponujamo rešitev,« in sicer tako, da so vzpostavili prevoze iz Ljubljane, Maribora in Celja do term na Štajerskem in Prekmurju. Relacije niso omejene le na počitniški čas, jeseni načrtujejo povečano povpraševanje, kar bo vplivalo tudi na znižanje cene prevoza. Trenutno se cene gibljejo okoli 18 evrov na osebo za eno smer potovanja. Cene ostajajo v evrih, dodajanja drugih valut, kot je vse bolj priljubljeni bitcoin, nimajo v načrtu.
Trst, Brnik in Benetke so »top« relacije
Napoveduje pa program zvestobe, v katerem se bodo šteli tudi prevoženi kilometri, zato zdaj podatka, koliko znaša povprečna pot uporabnika, nimajo. Dodaja pa, da so najbolj »obljudene« Benetke, Trst in Brnik. Glede na opisane načrte GoOptija se zdi, da bo trenutni rekord, ki znaša 1054 prepeljanih ljudi v enem dnevu (v povprečju pa dnevno prepeljejo več kot 500 ljudi), kmalu padel.