MP intervju: Marko Guček – GoOpti
Za začetek nam prosim na kratko predstavi GoOpti. Koliko zaposlenih in koliko prihodkov imate? Kot zanimivost pa nam lahko poveš tudi, koliko kombijev imate? 🙂
GoOpti je hitrorastoči franšizni sistem in je statistika skoraj vsak dan drugačna. Razlikuje se ali govorimo na nivoju skupine GoOpti ali našega matičnega podjetja ™ Vista d.o.o., kjer se je vse skupaj začelo.
™ Vista ima trenutno 12 tako ali drugače zaposlenih v pisarni, 45 voznikov, preko 250.000 evrov mesečnega prometa, 13 kombijev, 5 osebnih vozil in en avtobus. Če upoštevamo še dodatno vse 4 franšize se številke skoraj podvojijo.
Kako si od ideje prišel do končnega produkta? Je bilo veliko prilagajanja strankam? Ali se končni produkt precej razlikuje od začetne zamisli?
Vsaka ideja zori in se nadgrajuje. Osnovna ideja je bila po relativno ugodni ceni ponuditi potnikom zagotovljen prevoz do letališč, ki so z javnim transportom slabo povezana.
Ideja je prišla čisto spontano iz našega osnovnega poslovanja – prodaje letalskih vozovnic in organizacije poslovnih potovanj, s čimer se ukvarja naše matično podjetje ™ Potovanja d.o.o.
Kasneje pa je bil razvoj ideje v dejanski produkt veliko večji problem kot smo mislili. Ugotovili smo, da se ne moremo zgledovati po nobenem obstoječem prevozniku v svetu. Pobirali smo ideje od nizkocenovnih letalskih prevoznikov in ameriških shuttle prevoznikov ter jih nadgradili s čakalnim oknom in verjetnostnim računom. Po treh letih piljenja smo 1.6.2011 lansirali GoOpti.
Dve leti se sedaj učimo in seveda poskušamo produkt čim bolj prilagoditi željam strank. V začetku prihodnjega leta tako tudi lansiramo popolnoma prenovljeni GoOpti.
GoOpti oziroma podjetje, ki stoji za njim, je v zadnjih letih precej raslo. Imate zelo obsežen vozni park, veliko število zaposlenih, prav tako imate v Tehnološkem parku Ljubljana v lasti svoje poslovne prostore. Kako vam je uspelo vse to financirati, kje ste dobili sredstva za hitro rast?
Vse smo vložili lastniki, torej ™ Potovanja d.o.o. in Sašo Sušnik. Smo pa začeli le z enim vozilom in hitro, ampak še vedno postopoma, rasli.
Delujete v panogi, kjer je potrebna zelo velika racionalizacija stroškov. Ko ste pričeli s poslovanjem, je bilo potrebno verjetno marsikaj premisliti, natančno preračunati stroške, saj delujete na masi, ne toliko na visoki marži. Kako ste se spopadli s finančnim načrtovanjem? Ali imaš kak nasvet za mlade podjetnike?
GoOpti optimizacijski sistem izhaja iz stroškov, ki se ves čas preračunavajo. Na vsakem koraku smo seveda tudi pazili na minimiziranje stroškov. Vsak evro, ki smo ga zapravili, je bil premišljen in trdo spogajan.
Pri načrtovanju smo tudi očitno zelo pesimistični in smo posledično vsak dan zelo pozitivno razpoloženi in navdušeni nad preseganjem pričakovanj. Vsekakor mora biti v podjetniški ekipi tudi nekdo z znanjem ali vsaj občutkom za trženje in finance, drugače je uspešna realizacija skoraj nemogoča.
Vas je zgodba pritegnila? Preverite tudi ostale intervjuje v zavihku MP zgodbe.