Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj.
Predaja izdelkov

Projekt Nakupujmo skupaj je luč sveta ugledal leta 2013 (foto: FB Nakupujmo skupaj)

“Do ideje je prišlo po naključju. V skupini prijateljev smo se začeli pogovarjati o tem, kako bi bilo “fajn”, če bi se skupaj odločili za nakup večje količine hrane in pri tem pri kmetu oziroma prodajalcu izborili nižjo ceno,” se uvodne faze projekta Nakupujmo skupaj spominja eden izmed ustanoviteljev Uroš Bric.

Preprosta ideja zaživela v polni meri

Začetki v letu 2013 so bili pilotske narave in šele po treh do štirih letih so tako kupci kot prodajalci projekt zagrabili z obema rokama. V začetni fazi je dobava delovala po sistemu “zabojčkov”, a se to ni izkazalo za najbolj uspešno. V sodelovanju z eno izmed podobnih skupin je nato skupnost zaživela v polni meri in uspešno deluje že peto leto zapored.

Uroš Bric-Nakupujmo

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga,” je pojasnil član projekta Nakupujmo skupaj, Uroš Bric (foto: Nakupujmo skupaj)

Pri projektu gre za preprosto idejo – vsi zainteresirani kupci lokalnih in ekoloških izdelkov se organizirajo v skupino, ki nato opravi skupinski nakup pri različnih slovenskih ponudnikih lokalnih in ekoloških živil.

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga. Gre vendarle za nekakšen skupnostni duh in za začetek je bilo potrebno združiti številna mnenja, misli in ideje,” pojasnjuje Bric in dodaja, da je bilo na začetku finančno breme povsem na plečih treh ustanoviteljev projekta.

nakupujmo-skupa-sadje-zelenjava

Kako na enostaven način do lokalno pridelanih dobrot? (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Kako postati član in naročiti izdelke po ugodni ceni?

Včlanitev v skupnost Nakupujmo skupaj je brezplačna in poteka preko spletnega obrazca. Registrirani člani nato dobijo priložnost naročiti izdelke po znižani skupinski ceni.

  • naročila se zbirajo načeloma vsakih 14 dni (v času sezonskih izdelkov so možna tudi tedenska naročanja, v času izven sezone pa tudi naročanja na 3 tedne),
  • v času zbiranja naročil (predvidoma med petkom in ponedeljkom) je naročilnica odprta, člani se lahko prijavijo v sistem in dobijo vpogled v ponudbo,
  • v času, ko se naročila ne zbirajo in je na strani naročilnice napisano, da “skupinsko nakupovanje trenutno ni možno”, je naročilnica zaprta in takrat se člani ne morete prijaviti v sistem in si ogledati ponudbe,
  • ekipa društva Eko tim vsem registriranim uporabnikom v skupini ob vsakem odprtju zbiranja naročil po e-pošti pošlje uradno povabilo za zbiranje naročil s točnimi podatki o času zbiranja naročil, lokaciji in datumu prevzema naročenih izdelkov.

Kupci ne sprejmejo vsake cene

“S strani ponudnikov najprej zberemo ponudbe in jih vnesemo v sistem. Cene določijo sami, mi jim le damo osnovna priporočila, saj se zavedamo, da kupci vendarle ne bodo sprejeli vsake cene. Po obdelavi naročil jih pošljemo ponudnikom in v sredo popoldne naročena živila pripeljejo na tržnico v Šiški. Kupci tako pridejo do živil po ugodnejši ceni, ponudniki pa natančno vedo, kolikšne količine morajo dostaviti na tržnico. V končni fazi kupec hrano kupi neposredno od ponudnika,” sistem naročila, dostave in nakupa opisuje Bric.

nakupujmo-skupaj-trznica-

Kupci prevzamejo blago na Tržnici Šiška (foto: Nakupujmo skupaj)

Dostava poteka ob sredah popoldne na Tržnici Šiška, pojavlja pa se zanimanje tudi za nekatere druge lokacije v prestolnici, ki ima po raziskavah organizatorjev največji potencial.

Kaj lahko kupite pri Nakupujmo skupaj?

V obliki skupinskega nakupa lahko člani projekta skupaj naročajo različne vrste ekoloških in lokalnih živil. Seznam izdelkov je bogat, na njemu pa so naslednja živila:

  • sezonska zelenjava in sadje, semena, moke, žita in žitni kosmiči,
  • testenine, jajca, oreščki,
  • med, začimbe, zelišča, čaji, vina,
  • mlečni izdelki (sveži sir, jogurt, skuta, itd.),
  • hladno stiskana olja (kokosovo, konopljino, olivno, itd.);
  • naravna kozmetika.

banner - mentorske sheme

Koncept dodelan, a obstaja prostor za nadgradnjo

“Upam si trditi, da je koncept dodelan, vendar zagotovo obstaja prostor za nadgradnjo. Delamo na temu, da bi stvari optimizirali. V naslednjega pol leta načrtujemo prenovo spletne strani in naročilnice,” razkriva Bric, ki ima skupaj s sodelavci poslovni prostor v okviru MP coworkinga.

Nakupujmo-skupinska

Projekt Nakupujmo skupaj se je izkazal kot pozitivna rešitev za kupce in ponudnike lokalno pridelanih živil (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Nakupujmo skupaj velja za ekološko in socialno usmerjen projekt, ki prinaša veliko korist tudi za lokalno gospodarstvo. Če so se v preteklosti pojavljale težave, kako pridobiti dovolj ponudnikov, Bric razkriva, da se v zadnjem obdobju celo ubadajo s prevelikim zanimanjem. Pri kreiranju ponudbe sodelujejo tudi kupci in na ta način se še dodatno povežejo s projektom.

Za kakšno ceno do velike mere udobja?

Bric se zaveda, da takšni projekti ne bodo povzročili revolucije, lahko pa bistveno pripomorejo k kakovosti življenja:“Vsak lahko najde svoj prostor pod soncem. Menim, da je dovolj priložnosti tako za velike trgovske verige kot lokalne ponudnike. Ljudje se iz različnih razlogov vračajo k lokalno pridelani hrani, ki ugodno deluje tudi na njihov zdravje.”

“Naši člani so zelo poučeni kupci in vedo, kaj jim prinaša kakovosten način prehranjevanja. Moderen način življenja nam je dal veliko mero udobja, vendar se moramo vprašati za kakšno ceno. Včasih so določali ceno izdelka na podlagi kakovosti, danes je zgodba ravno obratna. Verjamemo, da s tem projektom prinašamo dodano vrednost. Ljudi skušamo osvestiti naj ne gledajo samo na ceno, temveč predvsem na kvaliteto izdelka,” je zaključil Bric.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

SIO webinar: Koronavirus: Kako naprej?

08.04.2020 od 16:00 do 18:00
SIO webinar: Koronavirus: Kako naprej?

Žal je vse podjetnike v preteklih dneh oziroma tednih družilo naslednje dejstvo: izredne razmere na področju poslovanja njihovih podjetij, tako s.p.jevcev, kot malih in tudi velikih podjetjih. Na določene skupine je dodatno vplivala prepoved opravljanja določenih storitev (frizerstvo, gostinstvo, restavracije, osebna nega...) na eni strani ter zmanjšanje povpraševanja na drugi strani zaradi zamrznitve poslovanja ter splošne panike med potrošniki. Kako se lahko podjetje kar najbolje mogoče odzove na situacijo? Kdaj bomo videli luč na koncu tunela?
Preberite več >>

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje