Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj.
Predaja izdelkov

Projekt Nakupujmo skupaj je luč sveta ugledal leta 2013 (foto: FB Nakupujmo skupaj)

“Do ideje je prišlo po naključju. V skupini prijateljev smo se začeli pogovarjati o tem, kako bi bilo “fajn”, če bi se skupaj odločili za nakup večje količine hrane in pri tem pri kmetu oziroma prodajalcu izborili nižjo ceno,” se uvodne faze projekta Nakupujmo skupaj spominja eden izmed ustanoviteljev Uroš Bric.

Preprosta ideja zaživela v polni meri

Začetki v letu 2013 so bili pilotske narave in šele po treh do štirih letih so tako kupci kot prodajalci projekt zagrabili z obema rokama. V začetni fazi je dobava delovala po sistemu “zabojčkov”, a se to ni izkazalo za najbolj uspešno. V sodelovanju z eno izmed podobnih skupin je nato skupnost zaživela v polni meri in uspešno deluje že peto leto zapored.

Uroš Bric-Nakupujmo

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga,” je pojasnil član projekta Nakupujmo skupaj, Uroš Bric (foto: Nakupujmo skupaj)

Pri projektu gre za preprosto idejo – vsi zainteresirani kupci lokalnih in ekoloških izdelkov se organizirajo v skupino, ki nato opravi skupinski nakup pri različnih slovenskih ponudnikih lokalnih in ekoloških živil.

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga. Gre vendarle za nekakšen skupnostni duh in za začetek je bilo potrebno združiti številna mnenja, misli in ideje,” pojasnjuje Bric in dodaja, da je bilo na začetku finančno breme povsem na plečih treh ustanoviteljev projekta.

nakupujmo-skupa-sadje-zelenjava

Kako na enostaven način do lokalno pridelanih dobrot? (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Kako postati član in naročiti izdelke po ugodni ceni?

Včlanitev v skupnost Nakupujmo skupaj je brezplačna in poteka preko spletnega obrazca. Registrirani člani nato dobijo priložnost naročiti izdelke po znižani skupinski ceni.

  • naročila se zbirajo načeloma vsakih 14 dni (v času sezonskih izdelkov so možna tudi tedenska naročanja, v času izven sezone pa tudi naročanja na 3 tedne),
  • v času zbiranja naročil (predvidoma med petkom in ponedeljkom) je naročilnica odprta, člani se lahko prijavijo v sistem in dobijo vpogled v ponudbo,
  • v času, ko se naročila ne zbirajo in je na strani naročilnice napisano, da “skupinsko nakupovanje trenutno ni možno”, je naročilnica zaprta in takrat se člani ne morete prijaviti v sistem in si ogledati ponudbe,
  • ekipa društva Eko tim vsem registriranim uporabnikom v skupini ob vsakem odprtju zbiranja naročil po e-pošti pošlje uradno povabilo za zbiranje naročil s točnimi podatki o času zbiranja naročil, lokaciji in datumu prevzema naročenih izdelkov.

Kupci ne sprejmejo vsake cene

“S strani ponudnikov najprej zberemo ponudbe in jih vnesemo v sistem. Cene določijo sami, mi jim le damo osnovna priporočila, saj se zavedamo, da kupci vendarle ne bodo sprejeli vsake cene. Po obdelavi naročil jih pošljemo ponudnikom in v sredo popoldne naročena živila pripeljejo na tržnico v Šiški. Kupci tako pridejo do živil po ugodnejši ceni, ponudniki pa natančno vedo, kolikšne količine morajo dostaviti na tržnico. V končni fazi kupec hrano kupi neposredno od ponudnika,” sistem naročila, dostave in nakupa opisuje Bric.

nakupujmo-skupaj-trznica-

Kupci prevzamejo blago na Tržnici Šiška (foto: Nakupujmo skupaj)

Dostava poteka ob sredah popoldne na Tržnici Šiška, pojavlja pa se zanimanje tudi za nekatere druge lokacije v prestolnici, ki ima po raziskavah organizatorjev največji potencial.

Kaj lahko kupite pri Nakupujmo skupaj?

V obliki skupinskega nakupa lahko člani projekta skupaj naročajo različne vrste ekoloških in lokalnih živil. Seznam izdelkov je bogat, na njemu pa so naslednja živila:

  • sezonska zelenjava in sadje, semena, moke, žita in žitni kosmiči,
  • testenine, jajca, oreščki,
  • med, začimbe, zelišča, čaji, vina,
  • mlečni izdelki (sveži sir, jogurt, skuta, itd.),
  • hladno stiskana olja (kokosovo, konopljino, olivno, itd.);
  • naravna kozmetika.

Koncept dodelan, a obstaja prostor za nadgradnjo

“Upam si trditi, da je koncept dodelan, vendar zagotovo obstaja prostor za nadgradnjo. Delamo na temu, da bi stvari optimizirali. V naslednjega pol leta načrtujemo prenovo spletne strani in naročilnice,” razkriva Bric, ki ima skupaj s sodelavci poslovni prostor v okviru MP coworkinga.

Nakupujmo-skupinska

Projekt Nakupujmo skupaj se je izkazal kot pozitivna rešitev za kupce in ponudnike lokalno pridelanih živil (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Nakupujmo skupaj velja za ekološko in socialno usmerjen projekt, ki prinaša veliko korist tudi za lokalno gospodarstvo. Če so se v preteklosti pojavljale težave, kako pridobiti dovolj ponudnikov, Bric razkriva, da se v zadnjem obdobju celo ubadajo s prevelikim zanimanjem. Pri kreiranju ponudbe sodelujejo tudi kupci in na ta način se še dodatno povežejo s projektom.

Za kakšno ceno do velike mere udobja?

Bric se zaveda, da takšni projekti ne bodo povzročili revolucije, lahko pa bistveno pripomorejo k kakovosti življenja:“Vsak lahko najde svoj prostor pod soncem. Menim, da je dovolj priložnosti tako za velike trgovske verige kot lokalne ponudnike. Ljudje se iz različnih razlogov vračajo k lokalno pridelani hrani, ki ugodno deluje tudi na njihov zdravje.”

“Naši člani so zelo poučeni kupci in vedo, kaj jim prinaša kakovosten način prehranjevanja. Moderen način življenja nam je dal veliko mero udobja, vendar se moramo vprašati za kakšno ceno. Včasih so določali ceno izdelka na podlagi kakovosti, danes je zgodba ravno obratna. Verjamemo, da s tem projektom prinašamo dodano vrednost. Ljudi skušamo osvestiti naj ne gledajo samo na ceno, temveč predvsem na kvaliteto izdelka,” je zaključil Bric.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca. Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje