Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj.
Predaja izdelkov

Projekt Nakupujmo skupaj je luč sveta ugledal leta 2013 (foto: FB Nakupujmo skupaj)

“Do ideje je prišlo po naključju. V skupini prijateljev smo se začeli pogovarjati o tem, kako bi bilo “fajn”, če bi se skupaj odločili za nakup večje količine hrane in pri tem pri kmetu oziroma prodajalcu izborili nižjo ceno,” se uvodne faze projekta Nakupujmo skupaj spominja eden izmed ustanoviteljev Uroš Bric.

Preprosta ideja zaživela v polni meri

Začetki v letu 2013 so bili pilotske narave in šele po treh do štirih letih so tako kupci kot prodajalci projekt zagrabili z obema rokama. V začetni fazi je dobava delovala po sistemu “zabojčkov”, a se to ni izkazalo za najbolj uspešno. V sodelovanju z eno izmed podobnih skupin je nato skupnost zaživela v polni meri in uspešno deluje že peto leto zapored.

Uroš Bric-Nakupujmo

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga,” je pojasnil član projekta Nakupujmo skupaj, Uroš Bric (foto: Nakupujmo skupaj)

Pri projektu gre za preprosto idejo – vsi zainteresirani kupci lokalnih in ekoloških izdelkov se organizirajo v skupino, ki nato opravi skupinski nakup pri različnih slovenskih ponudnikih lokalnih in ekoloških živil.

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga. Gre vendarle za nekakšen skupnostni duh in za začetek je bilo potrebno združiti številna mnenja, misli in ideje,” pojasnjuje Bric in dodaja, da je bilo na začetku finančno breme povsem na plečih treh ustanoviteljev projekta.

nakupujmo-skupa-sadje-zelenjava

Kako na enostaven način do lokalno pridelanih dobrot? (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Kako postati član in naročiti izdelke po ugodni ceni?

Včlanitev v skupnost Nakupujmo skupaj je brezplačna in poteka preko spletnega obrazca. Registrirani člani nato dobijo priložnost naročiti izdelke po znižani skupinski ceni.

  • naročila se zbirajo načeloma vsakih 14 dni (v času sezonskih izdelkov so možna tudi tedenska naročanja, v času izven sezone pa tudi naročanja na 3 tedne),
  • v času zbiranja naročil (predvidoma med petkom in ponedeljkom) je naročilnica odprta, člani se lahko prijavijo v sistem in dobijo vpogled v ponudbo,
  • v času, ko se naročila ne zbirajo in je na strani naročilnice napisano, da “skupinsko nakupovanje trenutno ni možno”, je naročilnica zaprta in takrat se člani ne morete prijaviti v sistem in si ogledati ponudbe,
  • ekipa društva Eko tim vsem registriranim uporabnikom v skupini ob vsakem odprtju zbiranja naročil po e-pošti pošlje uradno povabilo za zbiranje naročil s točnimi podatki o času zbiranja naročil, lokaciji in datumu prevzema naročenih izdelkov.

Kupci ne sprejmejo vsake cene

“S strani ponudnikov najprej zberemo ponudbe in jih vnesemo v sistem. Cene določijo sami, mi jim le damo osnovna priporočila, saj se zavedamo, da kupci vendarle ne bodo sprejeli vsake cene. Po obdelavi naročil jih pošljemo ponudnikom in v sredo popoldne naročena živila pripeljejo na tržnico v Šiški. Kupci tako pridejo do živil po ugodnejši ceni, ponudniki pa natančno vedo, kolikšne količine morajo dostaviti na tržnico. V končni fazi kupec hrano kupi neposredno od ponudnika,” sistem naročila, dostave in nakupa opisuje Bric.

nakupujmo-skupaj-trznica-

Kupci prevzamejo blago na Tržnici Šiška (foto: Nakupujmo skupaj)

Dostava poteka ob sredah popoldne na Tržnici Šiška, pojavlja pa se zanimanje tudi za nekatere druge lokacije v prestolnici, ki ima po raziskavah organizatorjev največji potencial.

Kaj lahko kupite pri Nakupujmo skupaj?

V obliki skupinskega nakupa lahko člani projekta skupaj naročajo različne vrste ekoloških in lokalnih živil. Seznam izdelkov je bogat, na njemu pa so naslednja živila:

  • sezonska zelenjava in sadje, semena, moke, žita in žitni kosmiči,
  • testenine, jajca, oreščki,
  • med, začimbe, zelišča, čaji, vina,
  • mlečni izdelki (sveži sir, jogurt, skuta, itd.),
  • hladno stiskana olja (kokosovo, konopljino, olivno, itd.);
  • naravna kozmetika.

banner - mentorske sheme

Koncept dodelan, a obstaja prostor za nadgradnjo

“Upam si trditi, da je koncept dodelan, vendar zagotovo obstaja prostor za nadgradnjo. Delamo na temu, da bi stvari optimizirali. V naslednjega pol leta načrtujemo prenovo spletne strani in naročilnice,” razkriva Bric, ki ima skupaj s sodelavci poslovni prostor v okviru MP coworkinga.

Nakupujmo-skupinska

Projekt Nakupujmo skupaj se je izkazal kot pozitivna rešitev za kupce in ponudnike lokalno pridelanih živil (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Nakupujmo skupaj velja za ekološko in socialno usmerjen projekt, ki prinaša veliko korist tudi za lokalno gospodarstvo. Če so se v preteklosti pojavljale težave, kako pridobiti dovolj ponudnikov, Bric razkriva, da se v zadnjem obdobju celo ubadajo s prevelikim zanimanjem. Pri kreiranju ponudbe sodelujejo tudi kupci in na ta način se še dodatno povežejo s projektom.

Za kakšno ceno do velike mere udobja?

Bric se zaveda, da takšni projekti ne bodo povzročili revolucije, lahko pa bistveno pripomorejo k kakovosti življenja:“Vsak lahko najde svoj prostor pod soncem. Menim, da je dovolj priložnosti tako za velike trgovske verige kot lokalne ponudnike. Ljudje se iz različnih razlogov vračajo k lokalno pridelani hrani, ki ugodno deluje tudi na njihov zdravje.”

“Naši člani so zelo poučeni kupci in vedo, kaj jim prinaša kakovosten način prehranjevanja. Moderen način življenja nam je dal veliko mero udobja, vendar se moramo vprašati za kakšno ceno. Včasih so določali ceno izdelka na podlagi kakovosti, danes je zgodba ravno obratna. Verjamemo, da s tem projektom prinašamo dodano vrednost. Ljudi skušamo osvestiti naj ne gledajo samo na ceno, temveč predvsem na kvaliteto izdelka,” je zaključil Bric.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje