Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj.
Predaja izdelkov

Projekt Nakupujmo skupaj je luč sveta ugledal leta 2013 (foto: FB Nakupujmo skupaj)

“Do ideje je prišlo po naključju. V skupini prijateljev smo se začeli pogovarjati o tem, kako bi bilo “fajn”, če bi se skupaj odločili za nakup večje količine hrane in pri tem pri kmetu oziroma prodajalcu izborili nižjo ceno,” se uvodne faze projekta Nakupujmo skupaj spominja eden izmed ustanoviteljev Uroš Bric.

Preprosta ideja zaživela v polni meri

Začetki v letu 2013 so bili pilotske narave in šele po treh do štirih letih so tako kupci kot prodajalci projekt zagrabili z obema rokama. V začetni fazi je dobava delovala po sistemu “zabojčkov”, a se to ni izkazalo za najbolj uspešno. V sodelovanju z eno izmed podobnih skupin je nato skupnost zaživela v polni meri in uspešno deluje že peto leto zapored.

Uroš Bric-Nakupujmo

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga,” je pojasnil član projekta Nakupujmo skupaj, Uroš Bric (foto: Nakupujmo skupaj)

Pri projektu gre za preprosto idejo – vsi zainteresirani kupci lokalnih in ekoloških izdelkov se organizirajo v skupino, ki nato opravi skupinski nakup pri različnih slovenskih ponudnikih lokalnih in ekoloških živil.

“Na začetku so bili vsi skeptični. To velja predvsem za ponudnike, a so hitro spreobrnili svoje mnenje, ko so videli, koliko ljudi se je zbralo ob prvih prevzemih blaga. Gre vendarle za nekakšen skupnostni duh in za začetek je bilo potrebno združiti številna mnenja, misli in ideje,” pojasnjuje Bric in dodaja, da je bilo na začetku finančno breme povsem na plečih treh ustanoviteljev projekta.

nakupujmo-skupa-sadje-zelenjava

Kako na enostaven način do lokalno pridelanih dobrot? (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Kako postati član in naročiti izdelke po ugodni ceni?

Včlanitev v skupnost Nakupujmo skupaj je brezplačna in poteka preko spletnega obrazca. Registrirani člani nato dobijo priložnost naročiti izdelke po znižani skupinski ceni.

  • naročila se zbirajo načeloma vsakih 14 dni (v času sezonskih izdelkov so možna tudi tedenska naročanja, v času izven sezone pa tudi naročanja na 3 tedne),
  • v času zbiranja naročil (predvidoma med petkom in ponedeljkom) je naročilnica odprta, člani se lahko prijavijo v sistem in dobijo vpogled v ponudbo,
  • v času, ko se naročila ne zbirajo in je na strani naročilnice napisano, da “skupinsko nakupovanje trenutno ni možno”, je naročilnica zaprta in takrat se člani ne morete prijaviti v sistem in si ogledati ponudbe,
  • ekipa društva Eko tim vsem registriranim uporabnikom v skupini ob vsakem odprtju zbiranja naročil po e-pošti pošlje uradno povabilo za zbiranje naročil s točnimi podatki o času zbiranja naročil, lokaciji in datumu prevzema naročenih izdelkov.

Kupci ne sprejmejo vsake cene

“S strani ponudnikov najprej zberemo ponudbe in jih vnesemo v sistem. Cene določijo sami, mi jim le damo osnovna priporočila, saj se zavedamo, da kupci vendarle ne bodo sprejeli vsake cene. Po obdelavi naročil jih pošljemo ponudnikom in v sredo popoldne naročena živila pripeljejo na tržnico v Šiški. Kupci tako pridejo do živil po ugodnejši ceni, ponudniki pa natančno vedo, kolikšne količine morajo dostaviti na tržnico. V končni fazi kupec hrano kupi neposredno od ponudnika,” sistem naročila, dostave in nakupa opisuje Bric.

nakupujmo-skupaj-trznica-

Kupci prevzamejo blago na Tržnici Šiška (foto: Nakupujmo skupaj)

Dostava poteka ob sredah popoldne na Tržnici Šiška, pojavlja pa se zanimanje tudi za nekatere druge lokacije v prestolnici, ki ima po raziskavah organizatorjev največji potencial.

Kaj lahko kupite pri Nakupujmo skupaj?

V obliki skupinskega nakupa lahko člani projekta skupaj naročajo različne vrste ekoloških in lokalnih živil. Seznam izdelkov je bogat, na njemu pa so naslednja živila:

  • sezonska zelenjava in sadje, semena, moke, žita in žitni kosmiči,
  • testenine, jajca, oreščki,
  • med, začimbe, zelišča, čaji, vina,
  • mlečni izdelki (sveži sir, jogurt, skuta, itd.),
  • hladno stiskana olja (kokosovo, konopljino, olivno, itd.);
  • naravna kozmetika.

Koncept dodelan, a obstaja prostor za nadgradnjo

“Upam si trditi, da je koncept dodelan, vendar zagotovo obstaja prostor za nadgradnjo. Delamo na temu, da bi stvari optimizirali. V naslednjega pol leta načrtujemo prenovo spletne strani in naročilnice,” razkriva Bric, ki ima skupaj s sodelavci poslovni prostor v okviru MP coworkinga.

Nakupujmo-skupinska

Projekt Nakupujmo skupaj se je izkazal kot pozitivna rešitev za kupce in ponudnike lokalno pridelanih živil (foto: FB Nakupujmo skupaj)

Nakupujmo skupaj velja za ekološko in socialno usmerjen projekt, ki prinaša veliko korist tudi za lokalno gospodarstvo. Če so se v preteklosti pojavljale težave, kako pridobiti dovolj ponudnikov, Bric razkriva, da se v zadnjem obdobju celo ubadajo s prevelikim zanimanjem. Pri kreiranju ponudbe sodelujejo tudi kupci in na ta način se še dodatno povežejo s projektom.

Za kakšno ceno do velike mere udobja?

Bric se zaveda, da takšni projekti ne bodo povzročili revolucije, lahko pa bistveno pripomorejo k kakovosti življenja:“Vsak lahko najde svoj prostor pod soncem. Menim, da je dovolj priložnosti tako za velike trgovske verige kot lokalne ponudnike. Ljudje se iz različnih razlogov vračajo k lokalno pridelani hrani, ki ugodno deluje tudi na njihov zdravje.”

“Naši člani so zelo poučeni kupci in vedo, kaj jim prinaša kakovosten način prehranjevanja. Moderen način življenja nam je dal veliko mero udobja, vendar se moramo vprašati za kakšno ceno. Včasih so določali ceno izdelka na podlagi kakovosti, danes je zgodba ravno obratna. Verjamemo, da s tem projektom prinašamo dodano vrednost. Ljudi skušamo osvestiti naj ne gledajo samo na ceno, temveč predvsem na kvaliteto izdelka,” je zaključil Bric.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Uroš Kavčič: »Biti sam svoj šef – to je najlepše!«

Na Sparovih policah so se v sklopu prejšnje sezone projekta Štartaj Slovenija znašli tudi izdelki Marmela. Gre za produkt, ki je kombinacija marmelade in mlečnega namaza. Za izdelki stojita Valentina in Uroš Kavčič. Uroš nam je zaupal, kako so potekali podjetniški začetki in kako izgleda poslovanje v zdajšnji obliki. Preberite več >>

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Iz prve roke: Franšizing kot način rasti podjetja

Ker izkušnje iz prve roke največ štejejo, smo o franšizingu govorili s predstavnicama podjetja Optiprint, ki se takega načina širitve poslovanja poslužuje že od leta 2012. Zanimalo nas je, katere so prednosti in slabosti tovrstnega modela in na kakšen način sodelujejo s franšizojemalci. Preberite več >>

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

Tina in Mark: »Najbolj zgrešeno je, če si edini, ki si zaljubljen v svoj izdelek.«

V prejšnji sezoni Štartaj Slovenija sta se širši javnosti med drugim predstavila tudi Tina Berlec in Mark Kališnik z žitnim obrokom Mul'c. Ko sta svojim otrokom želela ponuditi zdrav in okusen zajtrk, sta ugotovila, da na trgu ni takega, kot sta si ga želela. Preberite več >>

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Nina Slapšak: »Podjetništvo je tek na dolge proge.«

Pod okriljem blagovne znamke Odori se nahaja širok nabor izdelkov naravne kozmetike in okolju prijaznih čistil. Podjetje je postalo bolj prepoznavno z udeležbo na projektu Štartaj Slovenija 2017, ko se je na Sparovih policah pojavil njihov biološko razgradljiv pralni prašek. Preberite več >>

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP