
Vir slike: Pixabay
Komunikacijski izzivi, s katerimi se soočajo mala podjetja z manjšimi ekipami morda niso tako zapleteni kot v mednarodnih korporacijah, vendar so lahko enako škodljivi za zdravje zaposlenih in za splošni uspeh podjetja.
Po mnenju avtorja uspešnic NY Timesa, Marka Murphyja, obstajajo štiri vrste temeljnih stilov komuniciranja:
- analitični,
- intuitivni,
- funkcionalni,
- osebni.
Čeprav navaja, da noben slog ni boljši od katerega koli drugega, vam lahko razumevanje vašega lastnega sloga pomaga, da z drugimi bolje delite in sprejemate pomembne informacije. Spodaj opisujemo Murphyjeve štiri sloge z nekaterimi prednostmi in slabostmi ter načine, kako lahko izboljšate svojo komunikacijo na delovnem mestu.
Analitični
Analitični komunikatorji so pogosto kategorizirani kot ljudje, ki ljubijo grafe in analize podatkov. Pogosto se osredotočajo na dejstva in napovedi, radi navajajo številke in statistike ter se nagibajo k odločanju, ki temelji na podatkih. Nasprotno pa so lahko razočarani, če menijo, da nekdo v njihovi ekipi sprejema odločitve brez dobrega obvladovanja številk.
Prednosti: Analitični komunikatorji svojim kolegom v stresnih situacijah zagotavljajo trdno oporo, saj lahko pomagajo pri sprejemanju odločitev z uporabo raziskav, dejstev in logike.
Slabosti: Zanašanje analitičnih komunikatorjev na dejstva in statistike lahko kolegi, ki se osredotočajo na čustva ali intuicijo, obravnavajo kot »brezsrčno«.
Kaj lahko storite za izboljšanje: Če ste analitični komunikator, poskusite vaditi potrpežljivost s kolegi, ki morda stvari ne spremljajo tako analitično kot vi. Ko ste v stiku z intuitivnimi komunikatorji, je pomembno, da poskusite v svoje predstavitve dodati vizualne elemente. Začnite s povzetkom, kako vaše ugotovitve vplivajo na celotno sliko. Vse diapozitive s podatki shranite v pomožno datoteko in jih ne prikazujte, razen če vas na predstavitvi vprašajo zanje.
Intuitivni
Intuitivni komunikatorji so veliki misleci, ki si želijo najprej rezultat brez veliko podrobnosti. To, da bi morali poslušati nekoga, ki pregleda njihov postopek po posameznih korakih, se jim zdi nepotrebno.
Prednosti: Intuitivni komunikatorji so lahko zelo učinkoviti, saj najprej poiščejo najpomembnejše točke. Njihova lastna komunikacija je običajno hitra in specifična. Po navadi uživajo v novih izzivih in kreativnem razmišljanju o »veliki sliki«, zato so idealni kandidati za »brainstorming«.
Slabosti: Določene situacije zahtevajo, da se spustimo v podrobnosti in jih resnično razumemo. Intuitivni komunikatorji lahko na primer zgrešijo ključne točke, razen če jim zagotovimo redne povzetke.
Kaj lahko storite za izboljšanje: Intuitivni komunikatorji imajo lahko težave z razumevanjem miselnih procesov analitičnih komunikatorjev, obsedenih s podatki, pa tudi potrebe funkcionalnih komunikatorjev, ki se želijo metodično sprehoditi skozi vse svoje procese. Če ste intuitiven komunikator, ki vodi tiste, ki so analitični ali funkcionalni, jih prosite, naj svoje sestanke začnejo s povzetkom. To pomaga pri orientaciji vseh prisotnih in vam lahko pomaga začeti sestanek na isti izhodiščni točki. Kljub temu se zavedajte, da se nekateri zaposleni morda počutijo zaskrbljene, če ne predstavite korakov v procesu, saj jih potrebujejo za potrditev svojih zaključkov.
Funkcionalni
Funkcionalni komunikatorji so procesni ljudje. Radi razdelijo velike naloge na manjša opravila, radi imajo časovne razporede in tabele.
Prednosti: Funkcionalni komunikatorji so izjemni vodje projektov, ker so po navadi pozorni na podrobnosti in so dobri pri zagotavljanju, da jim nič ne uide. Prav tako lahko pomagajo ohranjati osebje na pravi poti, tako da opravljajo grobo delo pri načrtovanju. Funkcionalni komunikatorji so odlični tudi za izpodbijanje predpostavk in lahko pomagajo skupini razmišljati o vplivu različnih odločitev na prihodnost.
Slabosti: Slaba stran funkcijskega komunikatorja je, da je tistim, ki ne razmišljajo tako, včasih dolgčas zaradi tega, o čemer želite govoriti. Če se spustite v podrobnosti projekta, lahko tvegate izgubo pozornosti.
Kaj lahko storite za izboljšanje: Ne pozabite, da se nekateri ljudje, zlasti intuitivni komunikatorji, lahko počutijo preobremenjene z obilico podatkov. Če jim pripravite povzetek tega, kar morajo vedeti vnaprej, in nato pozneje izpostavite ključne podrobnosti, boste lahko bolje obdržali njihovo pozornost. Na sestankih se poskušajte manj osredotočiti na podrobnosti tega, kar se je že zgodilo, in bolj na vpliv odločitev, ki jih je še treba sprejeti.
Osebni
Osebni komunikatorji so lepilo, ki povezuje družbeno in čustveno življenje pisarne. Zelo cenijo občutke in čustveno povezanost ter uporabljajo svoje močne medosebne sposobnosti, da razumejo, kaj drugi »resnično mislijo«. Zavedajo se, da pridobivanje kupnine in sodelovanje zahteva zaupanje, zaupanje pa temelji na čustvih in ne na dejstvih.
Prednosti: Osebni komunikatorji so pisarniški diplomati, ki so pogosto poklicani, da pomagajo ublažiti napetosti. Njihovi prispevki se lahko gibljejo od pomoči pri prenosu različnih, velikih idej na različne načine, do reševanja napetosti glede nekaterih majhnih, a motečih stvari na delovnem mestu, kot je npr. uporaba skupnega hladilnika.
Slabosti: Osebni komunikatorji se vam lahko včasih zdijo preveč čustveni ali občutljivi. To se še posebej zdi tistim, ki so manj čustveno izraziti ali se morda odločijo, da bodo pri delu ohranili visoko raven profesionalnosti.
Kaj lahko storite za izboljšanje: Poskusite se spomniti, da se vsi ne želijo preveč osebno angažirati. Nekateri sodelavci lahko vašo željo po bolj čustveni povezavi doživijo kot motnjo. Osredotočite se na vzpostavljanje povezav s tistimi, ki so pripravljeni na osebno vpletenost, hkrati pa dajte prostor tudi drugim.
Vsak komunikacijski slog v pisarniško okolje prinaša edinstvene izzive. Če prepoznate svoj stil in stile ljudi okoli vas, lahko odstranite številne ovire, ki mašijo komunikacijske kanale in, na katere se mora vaše malo podjetje zanašati za doseganje uspešnih ciljev.
Vir: www.thebalancesmb.com