Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Komunikacijski izzivi, s katerimi se soočajo mala podjetja z manjšimi ekipami morda niso tako zapleteni kot v mednarodnih korporacijah, vendar so lahko enako škodljivi za zdravje zaposlenih in za splošni uspeh podjetja.

Po mnenju avtorja uspešnic NY Timesa, Marka Murphyja, obstajajo štiri vrste temeljnih stilov komuniciranja:

  1. analitični,
  2. intuitivni,
  3. funkcionalni,
  4. osebni.

Čeprav navaja, da noben slog ni boljši od katerega koli drugega, vam lahko razumevanje vašega lastnega sloga pomaga, da z drugimi bolje delite in sprejemate pomembne informacije. Spodaj opisujemo Murphyjeve štiri sloge z nekaterimi prednostmi in slabostmi ter načine, kako lahko izboljšate svojo komunikacijo na delovnem mestu.

Analitični

Analitični komunikatorji so pogosto kategorizirani kot ljudje, ki ljubijo grafe in analize podatkov. Pogosto se osredotočajo na dejstva in napovedi, radi navajajo številke in statistike ter se nagibajo k odločanju, ki temelji na podatkih. Nasprotno pa so lahko razočarani, če menijo, da nekdo v njihovi ekipi sprejema odločitve brez dobrega obvladovanja številk.

Prednosti: Analitični komunikatorji svojim kolegom v stresnih situacijah zagotavljajo trdno oporo, saj lahko pomagajo pri sprejemanju odločitev z uporabo raziskav, dejstev in logike.

Slabosti: Zanašanje analitičnih komunikatorjev na dejstva in statistike lahko kolegi, ki se osredotočajo na čustva ali intuicijo, obravnavajo kot »brezsrčno«.

Kaj lahko storite za izboljšanje: Če ste analitični komunikator, poskusite vaditi potrpežljivost s kolegi, ki morda stvari ne spremljajo tako analitično kot vi. Ko ste v stiku z intuitivnimi komunikatorji, je pomembno, da poskusite v svoje predstavitve dodati vizualne elemente. Začnite s povzetkom, kako vaše ugotovitve vplivajo na celotno sliko. Vse diapozitive s podatki shranite v pomožno datoteko in jih ne prikazujte, razen če vas na predstavitvi vprašajo zanje.

Intuitivni

Intuitivni komunikatorji so veliki misleci, ki si želijo najprej rezultat brez veliko podrobnosti. To, da bi morali poslušati nekoga, ki pregleda njihov postopek po posameznih korakih, se jim zdi nepotrebno.

Prednosti: Intuitivni komunikatorji so lahko zelo učinkoviti, saj najprej poiščejo najpomembnejše točke. Njihova lastna komunikacija je običajno hitra in specifična. Po navadi uživajo v novih izzivih in kreativnem razmišljanju o »veliki sliki«, zato so idealni kandidati za »brainstorming«.

Slabosti: Določene situacije zahtevajo, da se spustimo v podrobnosti in jih resnično razumemo. Intuitivni komunikatorji lahko na primer zgrešijo ključne točke, razen če jim zagotovimo redne povzetke.

Kaj lahko storite za izboljšanje: Intuitivni komunikatorji imajo lahko težave z razumevanjem miselnih procesov analitičnih komunikatorjev, obsedenih s podatki, pa tudi potrebe funkcionalnih komunikatorjev, ki se želijo metodično sprehoditi skozi vse svoje procese. Če ste intuitiven komunikator, ki vodi tiste, ki so analitični ali funkcionalni, jih prosite, naj svoje sestanke začnejo s povzetkom. To pomaga pri orientaciji vseh prisotnih in vam lahko pomaga začeti sestanek na isti izhodiščni točki. Kljub temu se zavedajte, da se nekateri zaposleni morda počutijo zaskrbljene, če ne predstavite korakov v procesu, saj jih potrebujejo za potrditev svojih zaključkov.

Funkcionalni

Funkcionalni komunikatorji so procesni ljudje. Radi razdelijo velike naloge na manjša opravila, radi imajo časovne razporede in tabele.

Prednosti: Funkcionalni komunikatorji so izjemni vodje projektov, ker so po navadi pozorni na podrobnosti in so dobri pri zagotavljanju, da jim nič ne uide. Prav tako lahko pomagajo ohranjati osebje na pravi poti, tako da opravljajo grobo delo pri načrtovanju. Funkcionalni komunikatorji so odlični tudi za izpodbijanje predpostavk in lahko pomagajo skupini razmišljati o vplivu različnih odločitev na prihodnost.

Slabosti: Slaba stran funkcijskega komunikatorja je, da je tistim, ki ne razmišljajo tako, včasih dolgčas zaradi tega, o čemer želite govoriti. Če se spustite v podrobnosti projekta, lahko tvegate izgubo pozornosti.

Kaj lahko storite za izboljšanje: Ne pozabite, da se nekateri ljudje, zlasti intuitivni komunikatorji, lahko počutijo preobremenjene z obilico podatkov. Če jim pripravite povzetek tega, kar morajo vedeti vnaprej, in nato pozneje izpostavite ključne podrobnosti, boste lahko bolje obdržali njihovo pozornost. Na sestankih se poskušajte manj osredotočiti na podrobnosti tega, kar se je že zgodilo, in bolj na vpliv odločitev, ki jih je še treba sprejeti.

Osebni

Osebni komunikatorji so lepilo, ki povezuje družbeno in čustveno življenje pisarne. Zelo cenijo občutke in čustveno povezanost ter uporabljajo svoje močne medosebne sposobnosti, da razumejo, kaj drugi »resnično mislijo«. Zavedajo se, da pridobivanje kupnine in sodelovanje zahteva zaupanje, zaupanje pa temelji na čustvih in ne na dejstvih.

Prednosti: Osebni komunikatorji so pisarniški diplomati, ki so pogosto poklicani, da pomagajo ublažiti napetosti. Njihovi prispevki se lahko gibljejo od pomoči pri prenosu različnih, velikih idej na različne načine, do reševanja napetosti glede nekaterih majhnih, a motečih stvari na delovnem mestu, kot je npr. uporaba skupnega hladilnika.

Slabosti: Osebni komunikatorji se vam lahko včasih zdijo preveč čustveni ali občutljivi. To se še posebej zdi tistim, ki so manj čustveno izraziti ali se morda odločijo, da bodo pri delu ohranili visoko raven profesionalnosti.

Kaj lahko storite za izboljšanje: Poskusite se spomniti, da se vsi ne želijo preveč osebno angažirati. Nekateri sodelavci lahko vašo željo po bolj čustveni povezavi doživijo kot motnjo. Osredotočite se na vzpostavljanje povezav s tistimi, ki so pripravljeni na osebno vpletenost, hkrati pa dajte prostor tudi drugim.

Vsak komunikacijski slog v pisarniško okolje prinaša edinstvene izzive. Če prepoznate svoj stil in stile ljudi okoli vas, lahko odstranite številne ovire, ki mašijo komunikacijske kanale in, na katere se mora vaše malo podjetje zanašati za doseganje uspešnih ciljev.

 

Vir: www.thebalancesmb.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Preberite več >>

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Preberite več >>

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Oznake:,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje