Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način."

Foto: Kragelj

Ste imeli pri razvoju podjetja na voljo mentorje, kako ste se povezovali v podjetniško okolje?

Glede na to, da smo v fin-tech segmentu in da v Sloveniji ni veliko fin-techa na splošno, tudi ni nekega znanja, ki bi ga mi lahko takrat črpali. Nismo imeli mentorjev, ki bi nas usmerjali z vidika same panoge, so pa bili drugi, ki so nam pomagali z znanjem, ki so nas pravilno usmerili na podjetniški poti. Večino smo jih spoznali prav preko Mladega podjetnika in smo se tako veliko družili z drugimi podjetji, in znotraj Slovenian Business Cluba, kjer dobivamo odzive na naše produkte.

Kako ste kot zelo mladi podjetniki pridobivali zaupanje podjetij, sploh glede na dejstvo, da delujete v precej občutljivi panogi?

Ko smo začeli, nihče ni vedel, da sploh obstajamo. Spomnim se, kako smo morali pred 13 leti vsakemu podjetju, s katerim smo začeli pogovore, poslati izpis iz Ajpesa v dokaz, da je podjetje dejansko registrirano. Kasneje je poslovanje steklo s pomočjo referenc. Najprej se izkažeš enemu podjetju, ki da zate dobro besedo drugemu. Dober glas seže v deveto vas in menim, da je na začetku zelo težko drugače graditi dobro ime podjetja. Včasih pa je bilo to še toliko bolj pomembno, ker digitalna sfera še ni bila toliko razvita in je vse povečini potekalo ‘od ust do ust’ in preko faksov, ki so danes tako rekoč že pozabljeni.

V osnovi imamo dve vrsti ponudnikov financiranja, banke in zasebnike. Pri zasebnikih je zelo pomembno, kako jih oskrbimo. Zelo je pomembna podpora za lažjo in hitrejšo rast. To na koncu podjetja prepriča, da se odloči za sodelovanje, čeprav po višji ceni kot z bankami. Tudi priporočila tu igrajo zelo pomembno vlogo. Prav tako tudi sodelovanje v različnih okoljih, kot na primer v Zavodu mladi podjetnik, Združenje Manager ali Slovenian Business Club, kjer pride v ospredje druženje z drugimi podjetniki. Ko se podjetja odločajo za tovrstno financiranje, te namreč že poznajo in zaradi tega bolj zaupajo. To je dolgoročno zelo pomembno.

Kako velika je zdaj vaša ekipa, ste v tem času kaj vodstvenih odgovornosti že lahko predali sodelavcem?

V zadnjih dveh letih se je tudi na tem področju naredil večji preboj. Nimam več toliko stika s strankami, kot bi ga želel, veliko bolj posvečam razvoju podjetja in institucionalnim investitorjem, na katere se vse bolj osredotočamo. Sicer pa imamo v ekipi zdaj okoli 10 ljudi, ki se v največji meri ukvarjajo s prodajo in strategijo razvoja podjetja.

Nejc Apšner - Achilles

Precej na začetku podjetniške poti ste dejali, da so napake dobrodošle, če se iz njih kaj naučiš. Še vedno tako menite, so napake še vedno dobrodošle?

Zagotovo. Napake so osnova, ki te ustavijo, da zadihaš in izbereš drugo pot. V našem poslu te napake opozorijo na stvari, na katere si bil premalo pozoren. S tem ni nič narobe, je pa pomembno, da jih znaš prepoznati in uporabiti za izboljševanje poslovnih procesov.

Kaj bi v tej luči svetovali mladim podjetnikom, ki se šele podajajo na svojo podjetniško pot?

Predvsem, da se morajo zavedati, da ko je najtežje, so v resnici šele za začetku in da naj iz tega ven črpajo energijo. Vsaka preizkušnja jih bo samo okrepila. Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept. Hkrati pa bi jim svetoval, naj se čim več povezujejo, saj bodo tako hitreje našli rešitve, kot če bi jih iskali sami. V tem smislu je tudi dobro, da so odprti do drugih, da ne skrivajo realnega stanja v podjetju, ker jim drugi tako lažje pomagajo ali jih usmerijo.

Zame je druženje s podjetniki sprostitev in pogovor, brez nekih obveznosti in pričakovanj. Gre za dolgoročno povezovanje in druženje, spoznavanje drug drugega in drugih panog. Predvsem pa se mi zdi, da še vedno premalo sprašujemo. Nobeno vprašanje ni neumno, če se človek iz njega nekaj nauči.

Če se nekoliko dotakneva še aktualnega stanja na trgu, ko kar nekako pričakujemo, da bomo spet padli v recesijo, kaj bi v tem trenutki svetovali podjetjem?

Kazalci zagotovo kažejo, da se nam bliža večja gospodarska kriza. Je pa tako, da so slovenska podjetja malo zadolžena in tudi ne bodo bistveno prizadeta zaradi rusko-ukrajinske krize, ker nismo tako močno usmerjeni na ta dva trga. So pa na vidiku večje spremembe, ki se bodo dotaknile ljudi, predvsem podražitve dobrin. To pomeni, da če ne bo prišlo do znižanja inflacije nekje po aprilu ali maju, da bodo centralne banke morale poceči po višanju obrestnih mer. Za podjetja je zato dobro, da optimizirajo svoje finančne dolgove, predvsem z vidika, da podaljšajo ročnosti, ter pridobijo v tem trenutku poceni dodatne vire financiranja, ki jim bodo v pomoč v naslednjih letih.

Kako pa gledate na klasične denarne valute in kje vidite priložnosti za digitalne valute, predvsem za podjetja in njihovo financiranje?

Zagotovo bo blockchain tehnologija zelo spremenila finančni svet. NFT odpira povsem novo poglavje, kriptovalute se pripravljajo na regulacijo tako v EU kot v ZDA, tako da tukaj lahko pričakujemo dosti bolj regulirano okolje. Sama tehnologija prinaša nove dimenzije na veliko področij, ki se bodo na ta način popolnoma spremenila. Sam menim, da bo največja sprememba prav na področju financ in storitev v oblaku. Vsak od nas lahko hrani del podatkov, sprejema, daje in procesira plačila. Brez velikih podatkovnih centrov in centralizirane kontrole.

Vendar pa prednost lahko postane tudi slabost. Tehnologija blockchain preprečuje brisanje in podobne manipulacije, kar na drugi strani pomeni, da ob pravilni regulaciji nudi tudi popolno transparentnost in hrambo. Za vedno. Si resnično želimo, da ima regulator dostop do tega?

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Preberite več >>

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Preberite več >>

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Preberite več >>

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Preberite več >>

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Preberite več >>

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Nadgradite svoje poslovanje s temi nasveti

Uspeh podjetja je pogosto odvisen od spretnosti in odločitev podjetnika. V današnjem konkurenčnem poslovnem okolju je ključno, da podjetniki sprejemajo premišljene odločitve in sledijo najboljšim praksam za rast svojega podjetja. V tem članku bomo predstavili nekaj ključnih nasvetov, ki vam lahko pomagajo nadgraditi vaše podjetje in doseči želene rezultate. Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Mreženje kot ključni faktor za zagonska podjetja

Vzpostavljanje odnosov in mreženje je za podjetja, ki iščejo vire za rast, inovacije in dolgoročno trajnost, bistvenega pomena. Strokovnjaki pravijo, da uspeh in širitev startupov nista odvisna le od financiranja, ampak predvsem od sposobnosti podjetnikov za mreženje in ustvarjanje učinkovitih partnerstev. Preberite več >>

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Kako dober vodja ukrepa ob težavah?

Težave so stalnica, ki spremlja vsakega podjetnika. Ni namreč običajno, da bi stvari od ustanovitve podjetja dalje potekale brez zapletov, zato je pomembno, da se podjetnik že zelo zgodaj nauči, kako ukrepati v primeru, če nastopijo težave. Preberite več >>

15 odličnih taktik za pogajanje

15 odličnih taktik za pogajanje

Pogajanje predstavlja pomemben del vsakdanjika marsikaterega podjetnika. Naj gre za prodajo, podpis nove pogodbe o sodelovanju, prepričevanje investitorja ali kaj drugega - nujno je, da se podjetnik v takšnih situacijah dobro znajde. Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje