Podjetja se zavedajo, da je to tista oblika marketinga, ki vam bo ob pravilni uporabi dala enega največjih učinkov glede na vložena sredstva. Ravno zato bomo v seriji člankov osvetlili to področje in podali konkretne nasvete, kako se lotiti trženja in prodaje z njegovo pomočjo.
Direktni marketing je tisti marketing, s pomočjo katerega komuniciramo neposredno z obstoječimi in potencialnimi kupci.
Z uporabo ostalih medijev (televizija, radio, časopisi, letaki, …) namreč natančno ne vemo, kdo bo videl naše sporočilo, če pa znanemu ali potencialnemu kupcu pošljemo elektronsko sporočilo, ga pokličemo po telefonu ali mu pošljemo direktno pošto, točno vemo, kdo je tisti, ki mora prejeti sporočilo. Vemo torej, s kom komuniciramo. V kolikor na prodajnih mestih zaznamo, kdo pride in opravi nakup, lahko učinek direktno marketinških aktivnosti tudi izmerimo.
Za razliko od ostalih marketinških aktivnosti je direktni marketing neposredno povezan s samo prodajo, saj je cilj stika s strankami običajno tudi dosežena prodaja. Zato moramo v sporočilo vključiti tudi neke vrste poziv k akciji. Stranko moramo pripraviti do tega, da se bo na naše sporočilo odzvala – bodisi z naročilom, obiskom trgovine, obiskom spletne strani, klicem na našo telefonsko številko ali kaj podobnega. Odvisno seveda od tipa našega poslovanja.
Orodij direktnega marketinga je več. Mednje uvrščamo klasično direktno pošto, telefonsko trženje, elektronsko pošto, mobilne komunikacije (SMS, MMS, aplikacije), oglase z neposrednim odzivom v množičnih medijih, kot je na primer TV prodaja, družabne medije (Facebook, Twitter, …) in druge. Skratka vse aktivnosti, katerih cilj je neposredna komunikacija s potencialnimi kupci in aktivnosti, katerih cilj je njihov neposreden odziv.
Preberite tudi: Telemarketing – prodaja na nič kaj filmski način, a s filmsko učinkovitostjo
Če povzamemo, so ključne lastnosti direktnega marketinga neposredna komunikacija z znano osebo (kupcem ali bodočim kupcem), merjenje učinka in povezanost s prodajo. Da pa lahko z njimi sploh komuniciramo, moramo imeti bazo podatkov o naših strankah ali o tistih, ki to še niso. V naslednjem delu serije bomo nekaj več povedali o tem, kako vzpostavimo bazo strank, kaj naj bo v njej in kako jo lahko v praksi izkoristite.
Miha Ahačič je podjetnik z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju marketinga. Ukvarja se s svetovanjem na področju direktnega marketinga je pa tudi avtor knjižne uspešnice Računalniški priročnik za začetnike v zlatih letih.