
Imate bazo zvestih strank? (Vir slike: sxc.hu)
Pri pridobivanju novih strank vam lahko močno pomaga ugled vašega podjetja in priporočila že obstoječih strank, oziroma prav nasprotno – v kolikor bodo vaše obstoječe ali nekdanje stranke o vas imele slabo mnenje, bodo tega o vas najverjetneje širile tudi dalje.
Da bi stranko lahko obdržali in bi se k vam vračala tudi kasneje, morate zanjo torej ustrezno poskrbeti. Najprej pa potrebujete ustrezno bazo zvestih strank, ki vam jih bo pomagala razvrstiti v različne kategorije po določenih kriterijih, šele nato boste lahko poslovno ponudbo za posamezno stranko lahko prilagodili tako, da bo zanjo kar najbolj primerna.
Pri gradnji baze strank si lahko pomagate z naslednjimi vprašanji.
- Kakšna so vaša pričakovanja glede rasti števila novih strank?
- Koliko strank si lahko privoščite izgubiti?
- Koliko denarja nameravate zapraviti, da bi v zvestobo prepričali eno novo stranko ali eno nekdanjo stranko?
- Kaj je vzrok, da se število obstoječih strank zmanjšuje?
- Katere bodo lastnosti, po katerih boste razločevali stranke, ki vam prinašajo višje dobičke in stranke, ki vam prinašajo nižje dobičke?
- Na kakšen način boste pridobivali nove stranke? So to brezplačna testna obdobja, povečanje dela na SEO, spletno oglaševanje, marketinške promocije?
- Kateri so vaši glavni konkurenti ter kako stranke prepričate, da bi se odločile za vas in ne za konkurenta?
Ta in podobna vprašanja morda na dan privlečejo veliko novih nejasnosti, toda da bi vaše podjetje lahko bilo uspešno, morate nanje čimprej poiskati ustrezne odgovore. Dejstvo je, da je obstoječo stranko veliko lažje obdržati kot pridobiti novo, zato se vam bo trud na dolgi rok zagotovo izplačal!
Vir: Inc.com