
Imate težave s pogajanjem? (Vir slike: Pixabay.com)
Če želite postati boljši pogajalec, si lahko pomagate s spodnjimi nasveti:
(1) Na sestanek pridite pripravljeni
Če menite, da boste na sestanku dobili točno to, kar si želite, se najverjetneje motite. Zelo verjetno namreč je, da bo vaš sogovornik odločen in nepopustljiv, zato je zelo pomembno, da na sestanek pridete pripravljeni: ugotovite, kaj je tisto, kar si vaš sogovornik želi, ter razmislite, kolikšna je vrednost tistega, kar nudite, in čemu ste se vi sami pripravljeni odpovedati.
(2) Bodite pripravljeni dajati – in sprejemati
Skoraj zagotovo boste morali svojemu sogovorcu tudi nekaj ponuditi. Ne napravite klasične napake pogajalcev začetnikov, ki želijo zgolj sprejemati in ničesar dati v zameno. S pogajanjem morata biti zadovoljna oba – tako vi kot tudi vaš sogovornik.
(3) Pomagate si lahko z recipročnostjo
Tekom pogajanja lahko v svoj prid uporabite sogovornikov čut do recipročnosti. Sestanek pričnite tako, da mu ponudite vodo, kavo ali drugo pijačo, morda tudi prigrizke. Ponudite mu nekaj malega in zelo verjetno je, da bo to v njem vzbudilo občutek, da vam more dano uslugo vrniti z nečim drugim.
(4) Postavljajte vprašanja, če česa ne razumete
Lahko se zgodi, da ne boste dobro razumeli, kaj si vaš sogovornik sploh želi. Velikokrat postavite vprašanji “zakaj” in “kako”, saj boste tako hitro spoznali ozadje, ki se skriva za zahtevami in željami – posledično pa boste lahko primerno prilagodili tudi svojo ponudbo.
(5) Ne pustite se prelisičiti
Blefiranje je pogost sestavni del pogajanj in pomembno je, da ste nanje pripravljeni in jih pričakujete. Ne reagirajte na grožnje o odhodu sogovornika. Povsem verjetno je, da sogovornik želi zgolj doseči svoje.
(6) Vedeti morate, kdaj je nastopil čas, da odkorakate
V velikem loku se izogibajte slabim dogovorom. Povsem verjetno je, da vam bo slab dogovor prinesel veliko slabše posledice, kot bi jih prinesel odstop od sklenitve dogovora. Bistvo dobrega pogajanja se skriva predvsem v tem, da sta zadovoljni obe strani: tako vi kot tudi vaš sogovornik.